/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
DVD Printerproblem med MAC
Fra : Sandvad261
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 19-06-10 19:47

Også her i denne kategori vil jeg lige klage min nød, for jeg kan med min Canon pixma 4200 ikke printe på DVD/CD skiver, men ellers kører både MAC og printer meget fint.
Da' jeg kørte med PCen, som jeg nu har solgt, der havde jeg ikke nogen problemer med at printe på den slags skiver..
Hej

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 60 point
Dato : 19-06-10 20:13

Hvis det program, der bruges til at designe layouttet til CD/DVD skiver IKKE findes til MAC, så er det måske der forklaringen skal søges.

Har du undersøgt det?

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 20-06-10 07:04

Jeg bruger det program der hedder TOAST og til at lave DVD cover hedder den del af programmet Disc Cover og det hele er et MAC program.
På nettet har jeg fundet et andet program, men det er det samme problem.
Jeg har fået mig en snak med min gode nabo, han kører også med MAC, og har det samme problem, han kender bare ikke KANDU.DK så han har bare måtte opgive, at printe direkte ud på CD / DVD skiverne.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 21-06-10 20:57

Tak for svaret Bille1948. selvom det ikke kunne bruges til noget, gav det mig godt nok skubbet til at undersøge sagen ude i Vejle by i forretningen HUMAC, der er de nemlig rigtig gode.
For at andre som også har det samme problem at sloges med, så kommer svaret her.
Når man har lavet sin labels, og den nu står flot på skærmen, så går man i menuen page setup, og her vælger man naturligvis tray C hvis man kører med en Canon som jeg jo gør, derefter vælger man print, og også her vælger man naturligvis tray, når man når til at få det lille printervindue frem, så der ved siden af hvor man vælger printer, er der en lille trekant, den trykker man på, og derefter vælger man layout, derefter media & copier, her sætter man den også til Tray, og så kører det bare...

Hej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-06-10 21:14

Tak for point :) kedeligt, at det ikke lykkedes - umiddelbart.