/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst signal forsvundet efter netværk
Fra : Breunski
Vist : 2090 gange
200 point
Dato : 19-06-10 11:50

Jeg har to stationære PC'er, som er tilsluttet et modem via 2 kabler og en bærbar som er tilsluttet trådløst.

Nu har jeg oprettet et netværk mellem de 2 stationære, som virker. Problemet er bare, at nu er der ikke noget signal til den bærbare. Jeg får en liste med diverse wireless networks, blot ikke mit eget.

Kan den nye opsætning af netværk have betydning for det trådløse signal? Og hvordan retter jeg eventuelt fejlen?

Jeg kører med win xp på alle 3.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-10 12:21

Citat
Jeg har to stationære PC'er, som er tilsluttet et modem via 2 kabler og en bærbar som er tilsluttet trådløst.
det har jeg også men det er en router som mine er tilsluttet, mon ikke det er det samme hos dig?
Hvad hedder routeren?
Hvad ser du når du højre klikker på netværks ikonen nede til højre og klikker Vis trådløse netværk som er tilgængelige, er dit eget netværk ikke blandt forslagene?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-10 12:59

Det er måske din router som blokerer den bærbares MAC adresse.

Prøv at slå MAC filter fra
Prøv også at slå kryptering fra.

Og sæt det til igen, når routeren har "set" den bærbare.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-10 12:59

Som o.v.n skriver så fortæl os lige hvad din router hedder og du må også godt fortælle os hvor du har fået udstyret fra, er det fx. leveret af TDC eller stofa?

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 19-06-10 14:31

Det er selvfølgelig en router.

Den hedder ZyXel P-2602HW-D1A og er fra Fullrate.

Jeg har været inde i Routeren og genstarte. Det betød, at jeg kunne se netværket på den bærbare.

Jeg har prøvet at tilslutte, men fik først en fejl i "renewing ip-adress". Bagefter fik jeg en fejl der enten kunne skyldes "interference" mellem pc og netværk eller også nægtede netværket at give tilladelse til pc'en.

Håber dette er til at forstå.

Trådløst Netværk er en by i Rusland for mig.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 19-06-10 14:34

MAC filteret var i øvrigt ikke slået til.

Kryptering kan jeg ikke finde.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-06-10 15:41

Det er altid en god ting, at nulstille routeren, i sådanne situationer, så indstillingsmulighederne kan udelukkes.
Hvis du køre med skjult SSID, så vil du naturligvis ikke kunne se dit eget netværk.

Derfor skal du starte i fabriksindstillingen, og sikre dig, at det hele fungere.
Sørg for at have en liste over alle de MAC adresser du har i dit netværk. Her vil den bærebare jo have to MAC-adresser, for henholdsvis LAN og WLAN.
Dit trådløse AP skal have et navn, som du kan genkende det på, når du søger netværk.
Indskriv dine MAC adresser i MAC-filtret, og aktiver det. - Men vær opmærksom på, at du normalt har tre positioner. 1) Deaktiveret. 2) Tillader kun MAC i listen. 3) Spærre for MAC i listen.
Slå MAC-filtret til og prøv om der er forbindelse til alle maskiner.
Slå kryptering til og prøv om der stadig er forbindelse til alle maskiner.
Slå visning af SSID fra, og prøv igen om det hele fungere.

Ved at tage det step-by-step, vil du opdage hvornår det er kæden hopper af!

Husk at din transmisionshastighed på det trådløse, skal være stillet til AUTO, ellers får du ikke en stabil forbindelse, selv ved svagt signal.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-10 16:05

Hvis der ikke er kryptering - bør den bærbare hoppe på uden videre.
(Da du kan se andre netværk bør du slå kryptering / adgangskode / nøgle / wep - wpa - osv til, så du ikke sidder med en åben dør til computere i nærheden)

Jeg kigger på en vejledning fra en anden Zyxel.

Inde i GENEREAL
DHCP skal være enable for at undgå konflikt mellem computerne.
DHCP betyder at routeren tildeler en lokal netværksadresse.

Jeg går ud fra at du har givet routeren et navn esk. Breunskinet

Inde under wireless LAN kan du finde "encryption" og vælge en af krypteringstyperne
Når computeren så forsøger at tilslutte, vil routeren forlange samme krypteringsnøgle

Alle ændringer i routeren bliver først effektive efter et par min.
Styring af router bør altid foregå via kabeltilslutning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-10 16:08

Severino - jeg var langt inde i Zyxel vejledningen og så dig ikke.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-06-10 17:54

Eyvind, til trods for at jeg har mit profilbilled på, så overser du mig alligevel????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 19-06-10 18:20

Citat
Nu har jeg oprettet et netværk mellem de 2 stationære, som virker
jeg har nærlæst dit spørgsmål igen og er lige ved ar tro der kan være et sammenfald af flere problemer på en gang, du skal naturligvis også sætte netværket op på den bærbare og huske at netværket skal have samme navn på alle computere og hver computer skal have sit eget navn.
Men det burde ikke kunne føre til at du ikke kan se netværket fra sin bærbare
Som andre har foreslået så begynd forfra og denne gang sætter du netværket op på alle computere og bagefter opretter du et trådløst netværk, lad bare XP hjælpe dig så er det nemmere.
Gå til Netværks steder og klik på Opret et trådløst netværk derhjemme eller på et mindre kontor, følg guiden og skriv netværksnøglen som XP generer ned, den skal du nemlig skrive ind i routerens opsætning og gemme, hvis du har et usb stik på routeren så kan opsætningen overføres automatisk men ellers skriver du bare oplysningerne manuelt i routerens opsætning, spørg hvis du vil have mere hjælp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-10 10:48

Severino -

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 13-07-10 14:43

Tak for svaret o.v.n..

Det var et sammenfald af flere problemer. Jeg lavede systemgendannelse på alle 3 og startede forfra.

Nu virker det hele som det skal.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-10 14:56

Selv tak - godt du fik netværk på alle maskiner