/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærmdumps etc til KanDu
Fra : leob
Vist : 677 gange
100 point
Dato : 14-06-10 01:36

I en anden tråd, jeg har kørende, har jeg fået at vide, at man ikke på KanDu kan lægge f.eks. skærmdumps ind.
Jeg ved godt, at man uploade sådanne til en hjemmeside og så lade KanDu linke hertil, men jeg mener bestemt at kunne huske, at en bruger for et par uger siden havde lagt nogle billeder direkte på KanDu.
Jeg har selvfølgelig ikke gemt tråden, men måske er der en af jer som enten kender tråden eller ved hvordan denmne bruger har gjort?
leob

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-06-10 01:53

Citat
men jeg mener bestemt at kunne huske, at en bruger for et par uger siden havde lagt nogle billeder direkte på KanDu
Nej - du tager fejl, det har aldrig kunne lade sig gøre.

De fleste bruger denne side til oploads http://peecee.dk/ og sætter linket ind på kandu.dk.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-10 07:37

De billeder du må have set, har været klip fra youtube, da det er de eneste billeder der kan lægges dirkete på Kandu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-10 16:03

Jeg lægger billeder ind, men som Nordsted siger, det er fra youtube. Der er et ikon under skriv kommentar, lige ved siden af U. Her kan man klikke på og så kommer der 2 koder op. Hvis man står på en melodi på youtube og kopierer genvejen, så skal den sættes ind lige mellem de to koder fra youtube. Så kan man se selve videoen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-10 16:49

Altså laver du en film af dine skærmbilleder og lægger dem op på Youtube først, så kan vi se filmen her når du følger Granner01s opskrift, hvis du har Windows 7 så er der en filmoptager indbygget netop til at lave film om fejl og vise til en supporter

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-10 17:08

Jeg tror nu ikke leob, ønsker at få af vide hvordan man laver youtubeklip til kandu, men at der simpelthen er tale om en "huskefejl"

Så derfor.... nej man kan ikke lægge "rigtige" billeder ind på kandu, kun linke til dem, enten via peece, eller youtubeklip

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-10 17:43

Jeg tror at det som trådstilleren opfatter som billeder er et youtube klip som står stikke. Der skal jo klikkes på play for at se klippet. Ellers ligner det bare et billede.

Som dette her:

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-10 21:10

Netop granner01... det var derfor jeg skrev sådan kl. 7.37

Citat
De billeder du må have set, har været klip fra youtube, da det er de eneste billeder der kan lægges dirkete på Kandu

Kommentar
Fra : leob

Dato : 15-06-10 11:40

Nu tror jeg vi nærmer os.
Det er muligt, at de billeder jeg mener at have set også havde en "startpil" til play, men jeg mener det ikke. Hvis man kun læggger et skærmdump fra udklipsholderen over på youtube og bagefter viser det i KanDu uden startpil tror jeg, at den måde det er gjort på.
Nu skal jeg så "bare" have lært at lægge et skærmdump op på yuotube og bagefter downloade det til KanDu
Det vil jeg experimentere lidt med i morgen og lægge et forhåbentlig godt resultat på denne tråd.
Det er egentlig affødt af en anden tråd "Hjemmegruppe i Win7" hvor jeg følte et behov for at vise nogle skærmbilleder til illustration af problemet (som stadig ikke er løst)
Jeg kommer tilbage i morgen
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-10 16:32

Som Windows 7 bruger har du mulighed for at bruge Problem Steps Recorder, den tager et billede hver gang du klikker med musen og samler alle billeder i en film som du kan lægge om på Youtube konto, så kør dine problemer en gang til med Problem Steps Recorder slået til, læg den på Youtube og lad hjælperne her se filmen:
http://www.winhelponline.com/blog/using-problem-steps-recorder-psr-windows-7/
Jeg vil kigge jer over skulderen og suge viden til mig

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-06-10 02:06

Jeg opgiver snart ....
Jeg har prøvet at finde ovennævnte Problem Steps Recorder, men uden held.
Så prøvede jeg at oprette en YouTube konto. Jeg kom omkring Google og lavede en kode til YoyTube, men i fortsættelsen havde den smidt min netop godkendte kode væk.
Derfor skal jeg så lave en ny o.s.v.
Det syntes jeg at jeg har prøvet før med samme underlige resultat.
Jeg gider snart ikke forsøge mere med YouTube, ihverfald foreløbig. Så må jeg leve med mine problemer. SÅ store er de jo heller ikke.
leob

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 20-06-10 10:47

Tak for svaret Nordsted1.
Der var mange gode svar og som så ofte før kunne andre have fået pointene, men du svarede på mit spørgsmål, får du dem
leob