/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
søndagsmadhyggetrådfordemdergider.
Fra : piaskov
Vist : 600 gange
25 point
Dato : 13-06-10 17:28

Price brødrenes opskrift skulle prøves i aften.
Jeg stødte på et problem
Læs og se.

400g rå tigerrejer
1 bundt bredbladet persille
Tørret chili efter smag
Ca. 10 fed hvidløg
1 dl. olivenolie
Evt. en klump smør
Fremgangsmåde :
Panden skal på bordet, så vælg en pæn en af smedejern eller evt. en af lertøj, som kan tåle at stå over ilden.
Pil skallerne af rejerne. Hak persillen groft. Pil hvidløgsfed og skær dem i tynde skiver.
Varm olien op i en pande til den er meget varm. Kom hvidløgene ved og steg dem et øjeblik til de lige begynder at tage lidt farve.
Kom tørrede chilliflager ved og derpå rejerne som steges til de er smukt lyserøde.
Kom persillen ved og sving evt. en lille klump smør i til sidst.
Smag til med salt og server retten øjeblikkelig mens den er rygende varm. Godt brød til at svuppe hvidløgsolien op er nødvendigt. Og masser af kold hvidvin.

Tjek var der på alt undtagen dette.
http://peecee.dk/upload/view/251539

Det store fed er købt og de små er egen avl.
Hvad skal jeg så bruge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-10 17:42

Snup du bare de store, meget af smagen forsvinder når først de bliver opvarmet

Måske halvt af hvert, når vi får hvidsløgsrejer, bliver det brugt ca 6 store fed

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 25 point
Dato : 13-06-10 19:14

Det er naturligvis af de store- ellers smager det jo ikke af noget

De har jo ikke regnet med supreme af egen avl

Når de mener hvidløg (jeg har ikke set udsendelsen, skal det lige siges) så mener de hvidløg

Må vist lige ind på nettet og se hvad jeg er gået glip af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-10 19:33

Er i i gang med at afprøve alle opskrifter fra Spise med Price?
Hvad syntes i så om surstrømming nu i overlevede
http://www.dr.dk/DR1/SpisemedPrice/20100215134909.htm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-06-10 19:43

nej fy føj, og jeg tror ikke at selv med tusind hvidløg, at jeg kunne finde på at spise det

var der ikke noget med at det skulle forbydes og svenskerne er helt op at køre over det ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-10 19:45

Hvis det bliver forbud, så kender jeg adskillige svenskere som vil gå helt amok... tror nu ikke det er så meget over maden --- men drikkevarerne --- maden er vist bare en undskyldning for at drikke

Min søn er helt vild med at lave med, og går i de der tv-programmer, han har oveni købet anskaffet sig det kemisæt de afprøvde i en udsendelse

http://www.dr.dk/DR1/SpisemedPrice/Programmer/Program24.htm

Prøv engang at se - sødt spejlæg med jorbærketchup --- ligner da meget godt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-06-10 19:55

Jeg sys det var en sjov udsendelse.

Men al den snak om mad og tilbageblik på price - gør mig helt sulten.

jeg har ikke spist noget aftensmad endnu, da jeg spiste sent frokost-

jeg sidder og leder efter noget lidt specielt og har ikke fundet noget jeg gider

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-06-10 20:19

Hej igen.
Ja det er jo kun en forsjov tråd denne her.
Jeg har da brugt en køn blanding af begge hvidløg.
Men jeg siger jer ...DET VAR BARE GODT.
Hold da op hvor det smagte .
Og nej o.v.n den hopper jeg ikke på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-10 20:59

Smuller-54,jeg har spist aftensmad, men har lige set Annemad i Spanien... fy for den, hvor så det bare lækkert ud...ku' være jeg skulle finde lidt "natmad"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-06-10 21:09

Citat
...ku' være jeg skulle finde lidt "natmad"

Det er ikke nat endnu du

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-10 21:24

Det var nu også derfor jeg brugte """"

Jeg spiser nu også kun natmad til fester

Hver dag en fest

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-06-10 21:24

den udsendelse så jeg også og

er i gang - med førnatmaden altså

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-10 21:25

Den salat hun lavede - den må jeg få afprøvet -

Jeg kom til at tænkte på rabarbergrød med mandler.... har i prøvet det?? ellers vil jeg anbefale det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-06-10 21:36

Min tidligere nabo var færing og jeg skulle et par gange om året modtage en pakke for hende. Den skulle opbevares i haven for den stank afskyeligt. Det var mad, men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Men det minder mig om surstrømning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-10 21:43

granner01.... det har med 99,9% sikkerhed være fårekød, der har været nedgravet--- noget de elsker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-06-10 15:58

Jeg er meget glad for at jeg ikke er nabo med hende mere.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-06-10 17:10

Og i aften griller vi lystigt en ribbensteg..af mors hjemmegjorte

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 14-06-10 19:27

Tak for svaret smuller54.
Det var altså også bare en joke smuller...de var bare SÅ små at i måtte se dem.