/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Fiskeolie
Fra : jensegon
Vist : 4097 gange
100 point
Dato : 10-06-10 09:10

Er der nogen der har efaring med fiskeolie, da jeg synes der er meget forskel på prisen.
Der er måske nogen der skriver, du får det du betaler for, er det rigtig, vil jeg købe den dyreste.
Jeg skal bruge det til slidgigt i mine knæ (min egen diagnoce).

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-06-10 09:51

Jeg købte en billig fra Matas hvorefter min kæreste sagde at den kunne jeg selv indtage.
Hun har ledegigt og indtager fiskeolie tit. Hun siger det er smagen der er forskellen så...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-10 10:18

Det skal være omega 3 ellers hjælper det ikke, og så er prisen underordnet.

Selv køber jeg en af de biligere: Lekaforms Fiskeolie...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-06-10 10:31

Fiskeolie kan du få som levertran. Der er masser af D-vitamin og omega3 i den.

Det er en trossag, om det hjælper på slidgigt.

Hvis du mener af have slidgigt i knæene, skal du se og komme til lægen og få en henvisning til en specialist. Der er meget bedre midler end fiskeolie. Hvis først slidgigt for lov til at udvikle sig totalt er der derimod kun kunstige knæ som mulighed.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-10 10:52

Mod lettere slidgigt skal du tage hestemedicin: Gluacosamin Sulfat...

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 10-06-10 11:09

jeg bruger eye q da der både er omega-3, omega-6 og kæmpenatlysolie i, desuden er virkningen af denne olie den bedste da den ikke er opvarmet til en så høj temperatur som de andre olier. Den er anbefalet af Carsten Vagn Hansen og det skal ikke være i kapsler!

Kommentar
Fra : Tanjaa

Dato : 10-06-10 11:35

jeg tager selv 2 lekaform fiskeolie kapsler om dagen
lakaform er kåret som bedst i test
http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=1794

og heldigvis er de også noget af det billigste du kan købe ca 18 kr for 120 stk
hvis du køber dem i Fakta (15 øre stk.)
og der er ingen bismag.
lige for orden skyld så er det ikke mit firma,

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-10 13:09

Hej med dig.
Jeg kan så oplyse at der for 2 md. siden er lavet en undersøgelse netop omkring de forskellige fiskeolier der sælges med MEGET stor prisforskel.
Og det viser sig at den fra Netto er fuldstændig lige så god som alle de andre.
Jeg/vi bruger ikke andet herhjemme.
Køb bare den billigste du kan få og spar din tegnebog for mange penge.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-06-10 19:50

Der er lavet forskellige tests af fiskeolier.

Matas fiskeolie-kapsler er testet bedst til prisen, og er testet rent for miljøgifte.

Lekaform får en god bedømmelse hos Tænk, men er ikke blevet undersøgt for indhold af miljøgifte.

Eye-Q er dyrt og opreklameret, men ikke at anbefale, da forholdet mellem omega-3 og omega-6 ikke er det optimale.

Levertran kan ikke tages som alternativ til fiskeolie, da det også indeholder meget A- og D-vitamin og dermed giver risiko for overdosering af A-vitamin.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-06-10 19:58

- og i øvrigt anbefales det at holde indtagelse af fiskeolie og sukker fra hinanden, da fiskeolie mister sine gode egenskaber, når det bliver spist sammen med sukker.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-06-10 21:01

Citat
og i øvrigt anbefales det at holde indtagelse af fiskeolie og sukker fra hinanden, da fiskeolie mister sine gode egenskaber, når det bliver spist sammen med sukker.

så er det derfor der ikke findes ret mange opskrifter med fisk og sukker

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-06-10 22:11

der er mange som indtager det her... 1 hurtigt side spørgsmål... fåri dårlig ånde af det?? indtager i det på bestemte tidspunkter af døgnet ??

Godkendelse af svar
Fra : jensegon

Dato : 11-06-10 22:16

Tak for svaret piaskov.
Og mange tak alle de andre gode svar.
V H. Jens.