/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Tysk - Oversættelse fra Dansk til Tysk
Fra : Kevizz
Vist : 725 gange
85 point
Dato : 09-06-10 23:24

Hej alle.
Er kommet i den situation at jeg skal til eksamen i tysk, og jeg kan ikke tysk :( Men har nu fået lavet mig en tekst på dansk som jeg godt kunne tænke mig at få oversættet hvis nogle har mod på det.
Mange tak.

venligst Kevizz

Her er den:
Til at starte med, vil jeg gerne sige, hvorfor jeg har valgt dette emne efter den anden verdenskrig. Og derefter vil jeg fortælle om bolignøden efter krigen. Og så lidt om flygtninge. Så lidt om krigsbeschädigt, kohlen stelen, og slutter af med sult.

Hvorfor jeg har valgt dette emne?:
Jeg valgte dette emne af flere grunde. Jeg har aldrig vidst så meget om anden verdens krig så jeg synes at dette var en god mulighed for at få mere viden. Anden Verdenskrig er også historisk vigtig. Det er grundende til at jeg har valgt dette emne.

Bolignød:
Det største problem var at der efter 1945 var stor boligmangel. Millioner af mennesker flygtede fra Østeuropa på grund af boligmangel. De mennesker levede under primitive forhold. Blandt andet i kældre og skure. Og selvfølgelig forekom der en masse sygdomme. Og for at gøre det endnu værre var der også mangel på hospitaler og medicin, og det gjorde det hele meget vanskeligere

Flygtninge:
De fleste landmænd var ofte ofre for ubehagelige indtrængen fra flygtninge. I Slesvig var befolkningen fordoblet af mennesker, som kom fra Østen.

Krigsbeschädigt:
Anden Verdenskrig havde været skyld i at mange mennesker fik kvæstelser. Der var blandt andet mange tilfælde af mistede arme og ben

Kohlen stelen:
Den første vinter efter krigen var virkelig kold. Mange mennesker stjal kulstof fra toge og biler. Det gjorde de for at kunne holde varmen

Hunger:
På grund af mangel på mad var kampen for det daglige brød udmattende. Mange mennesker tog rygsække med når de var på tur for at kunne bede landmændene om kartofler.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-06-10 03:33

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 14
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 25

...................... når svaret er kommer annulerer du jo bare - så hvem gider hjælpe dig ????

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 10-06-10 08:24

Det er fordi jeg ikke fik et svar jeg kunne bruge. Du kan også se på besvarede at jeg får nogle svar en gang imellem.

hilsen Kevin

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-06-10 09:26

lav dine lektier selv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-10 09:31

Du skal lige være opmærksom på at du har valgt en svær anden sætning,
en bisætning hvor dobbelt verbet jo kommer til sidst...

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-06-10 10:48

Hej Kevizz,
jeg er sikker på at du vil få bedre hjælp på studieportalen end du kan få her.

Desværre er mit eget tyske ikke særlig godt, så jeg kan ikke hjælpe dig

Prøv: www.studieportalen.dk

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 10-06-10 10:50

okay, det kan jeg så se, at du allerede har gjort
Mon ikke der dukker et svar op til dig lige pludselig ....

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 85 point
Dato : 10-06-10 10:52

Prøv evt. at skrive direkte til Heinz T (som du finder på studieportalen), han plejer at kunne det skidt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-06-10 16:50

Citat
og jeg kan ikke tysk

??? - så kan du sgu da heller ikke gå op i tysk til eksamen!

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 10-06-10 17:41

Det bliver jeg jo nød til, når vi har trukket det?

Godkendelse af svar
Fra : Kevizz

Dato : 10-06-10 21:33

Tak for svaret pifo. Han har været så venlig at hjælpe mig :)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-06-10 06:34

Det er jeg glad for at høre. Held og lykke med studierne.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-06-10 18:03

Han gør dig sørme en bjørnetjeneste.

Du skal jo selv klare eksamene = forbered noget, du kan klare selv.