/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kat væk fra bed
Fra : janni_s
Vist : 2513 gange
200 point
Dato : 08-06-10 17:19

Jeg har desværre det problem at der en (eller flere) kat der kommer og skider i mit bed foran huset. Er der noget jeg kan gøre for at undgå det? jeg har prøvet at stille vand frem til at sprøjte på dem, men jeg ser dem aldrig gøre det.
Er der et eller andet som kan "skræmme" dem væk? en lugt de ikke kan lide?

På forhånd tak
Janni_s

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 210 point
Dato : 08-06-10 17:28
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-10 17:29

Der er lidt gode råd på denne side.
http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/dyr_i_haven/1143.html

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-06-10 17:29

Selv bruger jeg at drysse kaffegrums ud i bedene, for det kan katte heller ikke lide.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-10 17:32

Nu ved jeg jo ikke hvor stort et bed der er tale om.
Men vi havde samme problem i nogle bede vi havde krydderurter i.
Vi gjorde det at vi lagde noget hønsenet ud over bedene . Det hjalp.
Men det er nok ikke muligt i store blomsterbede.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-06-10 17:38

Køb en hund, det gjorde jeg og ingen katte skider mere på Debbie´s enemærker.
Eneste problem, Debbie skal i skoven både morgen og aften...

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 08-06-10 18:24

Det er bare et lille bed, så jeg tror jeg starter med kaffegrumsen :)

tak for alle de hurtige svar

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 08-06-10 18:24

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-06-10 22:53

jeg købte en co2 drevet pistol med plastickugler, nu kommer kattene ikke mere !! det tog sin tid at sidde og vente på dem.

per