/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Skal jeg skrive testamente?
Fra : HansELund
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 05-06-10 22:05

Jeg har gået og tumlet med et problem...

For rundt regnet 6 år siden blev jeg skilt. Det viste sig, at skilsmissen skulle få store konsekvenser for mig, på det personlige plan. Jeg har måttet erkende, at mine 3 voksne unger, ikke gider have noget med mig at gøre. Det smerter, men sådan er det altså bare. Jeg har ikke set den siden marts måned 2005.

De første år håbede jeg, at jeg kunnne få et fornuftigt forhold til dem, men nej - nu har jeg opgivet dette.

Da jeg nu, sammen med min "nye kone", sidder rimeligt godt i det og hver måned kan smide ca 14000 kr til side. (i år er det foreløbig blevet til mere end 150000 kr) Ønsker jeg ABSOLUT ikke at mine unger skal arve mere end højst nødvendigt.

Hvad gør jeg?

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-06-10 22:09

Tja du kan vel skrive et testamente hvor der står de ikke skal have en skid.
Eller snak men sådan en der tager sig af sådan noget du har jo penge nok til det.

Men der må jo være en grund til at dine 3 børn ikke vil have noget med dig at gøre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 22:17

Ja, du skal skrive testamente!!!!

Du kan læse om den nye arvelov af 2008 her

http://www.boellaw.dk/dk/Uploads/diverse/ny_arvelov.pdf

Der er tvangsarven reduceret væsentligt

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 05-06-10 22:40

til scooter

Ja der er sikkert en grund - jeg ønsker ikke svine min tidligere familie til. Så jeg tror jeg holder grundene for mig selv - jeg håber at du og andre vil respektere dette ønske...

MVH@ns

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 22:43

Citat
Så jeg tror jeg holder grundene for mig selv - jeg håber at du og andre vil respektere dette ønske...

Selvfølgelig, gør vi det.... det var jo heller ikke det dit spørgsmål gik på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 22:43

Hans, har du set dette ??

http://www.kandu.dk/spg147903.aspx

Vedr. havebænk spørgsmålet igår

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-06-10 23:07

Hvorfor skal dine børn dog absolut arve mindst muligt efter dig?

Elsker du dem ikke mere?

Vil du straffe dem efter din død? - både økonomisk og følelsesmæssigt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 23:11

ebg_888.... svar på spørgsmålet istedet for at snage

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 05-06-10 23:13

den diskussion deltager jeg ikke i.

Jeg elsker og holder utroligt meget af mine unger. Jeg er stolt af dem og tænker på dem hver eneste dag. Spørgsmålet har ingen relevans og vil derfor ikke indgå i mine videre betragtninger.

Jeg kan i øvrigt ikke se hvad det har med sagen at gøre.

Men som situationen er og har været i mere end 5 år - skulle spørgsmålet rettes den anden vej - hvad gik galt?

Som situationen er lige nu, skal de ikke have en krone...

MVH@ns

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-10 23:16

Alle bør skrive testamente, også dig og der er ingen grund til at udsætte det indtil den dag hvor man står med det ene ben i graven, få det gjort nu

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 05-06-10 23:18

Tak Nordsted1

Jeg har set det med bænken og takker endnu engang for din støtte i mit "nye" og meget personlige problem.

Ikke noget overraskende i, at du står til at score endnu en gang point... men nu ser jeg lige hvad der kommer frem...

MVH@ns

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 23:25

Hans, så må du lige skrive i smuller54's tråd, så hun kan få det lukket

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 05-06-10 23:34

Jeg har jo skrevet til Smuller og hun har givet mig lidt trøstepoin - hvad skal jeg gøre helt præcist - synes indimellem at Kandu er lidt krævende

MV@ns

Troede den var lukket, når hun har accepteret et svar?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-10 23:38

Du skal skrive i den tråd med trøstepoint, så hun kan accepterer det du skriver... hun får afsluttet, og du får point

Smuller54... har afsluttet sit spørgsmål og givet point til Klaudi, men har oprettet en tråd - kun til dig

Se mit link, kl 22.43 i denne tråd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-10 08:51

Hvis dine børn ikke vil have noget med dig at gøre................skal de vel heller ikke arve.
Men du skal oprette et rigtigt testamente og jeg mener at det kan gøres hos en advokat eller notar.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-10 09:40

Citat
Men du skal oprette et rigtigt testamente og jeg mener at det kan gøres hos en advokat eller notar.

Korrekt.... vi købte selve formularen hos boghandleren, og tog derefter selv til notaren - og sparede advokaten

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 06-06-10 12:42

Citat
Jeg elsker og holder utroligt meget af mine unger. Jeg er stolt af dem og tænker på dem hver eneste dag.

Kan ikke se dit problem.
Når du ikke selv vil nærmere ind på det.

Børnene har sikkert ikke forandret sig, alle 3 på engang/ på samme tid.
Så hvorfor lade det gå ud over dem.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 06-06-10 13:39

Hvorfor sker der intet når jeg trykker på "accepter"? Jeg har forlængst forsøgt at acceptere Nordsted1s svar.

MVH@ns

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-10 13:56

Du har måske trykket på den lige ved siden af..........og så kommet til at blackliste Nordsted1

Men du kan stadig accepter brugeren.

Husk at trykke på send efter tryk på accepter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-10 14:03

Nederst på denne side kan du se om der er nogen blacklistede brugere, og evt fjerne profilen fra din blackliste i dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 06-06-10 14:27

Citat
Ønsker jeg ABSOLUT ikke at mine unger skal arve mere end højst nødvendigt.

Hvad gør jeg?

Hilsen Hans

Når du skriver så bestemt, går jeg ud fra at du har prøvet ALT - ofte beror familiekonflikter på misforståelser og det er en ekstra tragedie når det er børnene, som man elsker ubetinget.

Jamen du har vidst besluttet at løbet er kørt for dine unger, så er det bare af sted til advokaten

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 06-06-10 15:08

Ja alt er prøvet og livet skal leves videre...

men tak alligevel, nu snakker vi ikke mere om det, jeg går sgu hen og bliver trist igen igen igen

MVH@ns

Godkendelse af svar
Fra : HansELund

Dato : 06-06-10 15:10

Tak for svaret Nordsted1.