/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Politi scanner
Fra : 2100
Vist : 2538 gange
50 point
Dato : 05-06-10 16:13

Hvilken politi scanner kan anbefales, hvor kvaliteten er meget høj. Vil ofre mellem 1.500 kr og 2.500 kr + antenne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-06-10 16:23

Hvad skal den bruges til ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-06-10 16:23

Hold dig til loven.
Så har du ikke brug for sådan en

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-06-10 16:41

Citat
Hvad skal den bruges til ???

Haha til at hører hvad politiet snakke om selvfølgelig.

Citat
Hold dig til loven.

Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt. Det har været men er det vist ikke mere.

Jeg hørte om noget tror det var fra sverige hvor de ved at få over til et nyt system sikkert digitalt så kunne være du skulle undersøge om politiet er ved at gå væk fra det system de bruger i danmark.
I tv var der en udsendelse hvor ambulancer ikke kunne komme frem fordi det nye system ikke virkede så det kan være de allerede har skiftet nogle steder.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-06-10 16:52

Til jer andre... politiscannere er lovlige

2100, hvis du aldrig har lyttet til en politiscanner, så du ved hvad du hvad der kan aflyttes, så vil jeg næsten fraråde dig at smide penge efter sådan en.... du kan ikke få ret meget af vide ved at sidde og lytte til sådan en... du kan hører hvad centralen siger og slut... du kan så hører om at der er ballade eller færdelsuheld, men ikke hvad betjentene siger til centralen eller hinaden i vognen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 05-06-10 17:17

spørg i butikken

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 05-06-10 17:18
Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 05-06-10 17:19

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 166
- Annullerede 62
- Slettede 4
Ialt 234

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-10 21:03

okey nu vil jeg ikke lige kalde det en politiscanner men en RADIOSCANNER og JA det er fuldt lovligt at lytte til de frekvenser som brand/redning/politi. osv.. men nu ligger det sådan at det frekvenser som du gerne vil lytte på er ved at udgå dvs.. at der er i DK ved at lave et nyt system som hedder SINE og det kan ikke aflyttes med en scanner . men der er så meget andet at lytte på og det kan du se via dette link her :
http://www.dkscan.dk
men hvis du abolut vil have en en scanner så skal du gøre op med dig delv om det skal være en mobil eller en stationær og da du nu spørger om antenne så går jeg ud fra at du vælger en stationær .
så kan jeg kun anbefale en uniden bc780 elller bc785 ,, og antennen vil jeg sige at hjemmegjort er det bedste
og hvis du ikke selv vil lave en antenne så kan jeg sige dig at en ganske almindelig lystbåds antenne er ganske udmærket
og det med at at nogen siger at du ikke kan høre billerne eller MC er fordi de ikke har sat sig ind i det med radioscanner og frekvenser og antenne længde
men hvis du vil høre mere om det så er det ikke på kandu du skql spørge men her.
http://www.dkscan.dk

en antenne´s længde udregnes sådan her :: ( og det er generalt , og nu er det bare om det sskal være en 1/4 bølge længde eller 1/2 .1/8 )

lyset hastighed / frekvensen = antenne længde ( fuld længde )

her er et eks på en hjemmelavet antenne
http://www.112alarm.dk/scannertip/antenne.htm

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 05-06-10 21:48

Tak for svaret dos-man.