/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Pas billeder via USB
Fra : davido
Vist : 780 gange
50 point
Dato : 03-06-10 13:12

Nogen som ved hvor man kan få printet pas billeder via USB stick og hva det koster?

Jeg har behov for 4stk x 4 personer = 16 stk billeder

Billederne skal bruges til id kort.

Har hørt at det er billigt at gøre det selv men hvordan? ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-10 13:22

Hos min fotograf kan det lade sig gøre

Men jeg ville nu ikke begynde selv at eksperimentere med de billeder, for der er efterhånden så mange regler, at jeg hellere ville stole på at fotografen ved hvordan billedet skal tages.

F.eks må du ikke smile, ej heller have briller på, dvs du må godt have brillerne på, men meget ofte kommer der lidt genskin, og det du'r ikke, når man skal til at irisscanne, derfor er det bedst bare at tage brillerne af - fik jeg fortalt

Jeg har lige fået lavet 4 styk pasbilleder (for man kan selvfølgelig ikke nøjes med et) 120 kr

Jeg blev spurgt om jeg ville have 4 eller 8 billeder

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-06-10 13:49

Jeg forstår af dit spørgsmål, at du har taget billederne, så enten printer du dem selv ud på fotopapir, eller går til din nærmeste fotohandler med USB-en. Men inden du tager den udgift, ville jeg lige tjekke bekendgørelsen vedr. pas og kørekortbilleder, der er nemlig mange krav, bl.a. skal de tages lige forfra, hel ensfarvet baggrund, ingen reflekser i brillerne m.m.
Skal de bare bruges til ID kort er kravene sikkert ikke lige så skrappe.

Accepteret svar
Fra : HUGO-BØRGE

Modtaget 60 point
Dato : 03-06-10 14:08

Sæt alle 16 billeder op på at A4.
Så skal du have en farveprinter eller noget tilsvarende og så print dem ud. Du skærer dem så ud iu den størrelse de skal have.
Det er selvfølgelig meget billigere at gøre det selv i stedet for at gå til en fotoforhandler.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 03-06-10 14:31

Fotoforhandleren på Hovedbanegården udfører den slags. Kender ikke lige deres priser, men du kan nok slå dem op et sted - mener den hedder Chrisholm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-10 18:41

Her kan du se hvilke krav der er til pasbilleder, som må være i sort/hvid eller farver.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pasbilleder/
Det øverste billede af damen viser hvilke mål der skal overholdes.

Jeg laver dem i programmet publisher - men det program har du nok desværre ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-10 19:14

Citat
som må være i sort/hvid eller farver.

Ja, det er noget underligt noget. Jeg fik taget farvebillede, men i passet er det sort/hvis, og da jeg er lyshåret, kan man næsten kun se øjnene

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-10 19:31

De meget lyshårede får hos mig en blå baggrund og jeg fotograferer både i S/H og farve, ligesom udprintet er S/H og farve.
Jeg bruger ikke blitz, men 2 byggelamper for at undgå skygge.

Godkendelse af svar
Fra : davido

Dato : 10-08-10 09:28

Tak for svaret HUGO-BØRGE.