/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brænde en data cd hvordan??
Fra : dhmoelsted
Vist : 1725 gange
200 point
Dato : 03-06-10 09:37

Jeg har købt en ny bærbar pc med blue ray drev og dvd brænder .. men ligger der så pr. automatik et brænderprogram installeret fra lev. kan ikke udmiddelbart se det.....
jeg skal kopiere en data cd til eget brug hvordan gør jeg det så.... skal jeg hente neuro 9 eller hva bruge det program der måske ligger på pc.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-06-10 09:46

Sæt cd'en i drevet, gå i start og åbn "computer". Klik derefter på cd/dvd drevet, når den dukker op, er der en mulighed for "brænd" foroven... (Vista).

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-10 10:55

XP, Vista og / har indbygget brænderprogram.
Du kan også højreklikke på en fil der skal brændes og vælg "overfør til" og så det drevbogstav som brænderen har.

Vil Du have mere kontrol over filer og brændingen, som f.eks at bruge drag and drop og andre ting som man kan i Nero kan Du hente et ganske udmærket gratis program.

http://cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-10 12:01

Jeg vil også anbefale http://cdburnerxp.se/
Som er nemt og ligetil at bruge.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-10 16:01

Ashampoo Burning studio version 6.77 er gratis og kan bruges til blue ray diske, verdens nemmeste brænder program efter min mening og på dansk:
http://download.cnet.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 03-06-10 23:09

til ovn jeg har win 7 men mener ikke dit link henviser til en dansk udgave har du det i så fald

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-10 23:32

Der står i linket at Ashampoo kan bruges på Windows 7, så vidt jeg ved er der dansk sprog på alle Ashampoo Burning Studio, det har der været på dem jeg har haft, jeg har den næstsidste version 9 lige nu den har jeg købt men den er ikke pengene værd, den gratis (ældre) kan i mine øjne det samme, Ashampoo annoncerer ikke selv med de ældre gratis versioner men du kan se de mange sprog på deres hjemmeside, det danske falg er der:
http://www2.ashampoo.com/webcache/html/1/product_2_2210___EUR.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-10 23:33

Windows 7 har et fint brænder program indbygget, så du bør måske se lidt mere på de første svar i dit spørgsmål

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 04-06-10 08:41

det må være alderen jeg fatter det ikke... jeg har win 7 og der siges at ligge et godt brænderprogram indbygget der aktiveres ved som stouenberg i første svar anfører.. så langt så godt men den cd jeg skal kopiere da der jo ikke er 2 skuffer i en bærbar .. skal jo parkeres/ lægges på pc dvs køre den og så hente en til brænderprogrammet .. er det ok god wee

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-06-10 10:34

Når du brænder en data DVD så starter programmet med at lave en kopi på din harddisk, derefter beden den dig om at lægge en tom skive i drevet og så brænder den den kopi der ligger på harddisken. Så enkelt er det.

Og en rettelse
Citat
XP, Vista og / har indbygget brænderprog

XP har ikke et brænderprogram indbygget.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-06-10 11:02

Citat
XP har ikke et brænderprogram indbygget

Jo....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-06-10 13:35

Jeg har original XP Pro og der er ikke brænderprogram. Tro mig, jeg måtte anskaffe mig et ved siden af, jeg kunne bare ikke brænde.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-06-10 14:09

Citat
XP har ikke et brænderprogram indbygget.

Jo da...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-10 14:43

XP har brænder program indbygget og har altid haft det

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 04-06-10 14:46

Nå der bliver et ekstra indlæg, jeg kom til at klikke Send i stedet for at sætte en smiley ind.
Hvis du vil kopiere en CD og kun har et drev så skal den oprindelige CD først kopieres ind på harddisken og bagefter brændes, enten med det indbyggede brænder program eller en af de foreslåede programmer.
Kom med en nøjagtig beskrivelse af hvad du vil

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-06-10 15:15

@granner

Du HAR et program, hvis da ellers installationen er ok.
Som jeg skrev tidligere, højreklik på en billede eller andet, vælg "Overfør til", og så drevbogstavet.
Hvis der så ligger en skive i begynder den straks, hvis ikke advarer den blot, og popper så op med med en meddelelse at der er filer klar til brænding.
Hvis Du højreklikker på drevet og vælger "Egenskaber" kommer der et vindue hvor der kan foretages justeringer i brænderfunktionenerne, næsten som i et rigt brænderprogram.

I Windows Media har Du også en værktøjsknap med brænding af musik.

Forskellige firmaer kæftede op da Microsoft åbenbarerede at de ville indbygge et gratis brændeprogram i den kommende XP, men så galt kom det slet ikke til at gå idet et rigtigt brændeprogram er mere overskueligt og bedre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-06-10 16:16

Ork alle de manøvre er foretaget, men jeg har måske købt XP inden de besluttede at komme brænderprogram i.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 04-06-10 16:49

Tak for svaret o.v.n..Kom med en nøjagtig beskrivelse af hvad du vil , ja ja ,fatsvag.... må være varmen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-10 20:35

Citat
jeg skal kopiere en data cd til eget brug hvordan gør jeg det så....
ja nu du siger det . det må være varmen, beskrivelsen var der jo men som bekendt er det øjnene man først bliver blind på.
Tak for accept jeg håber du fik held med at kopiere din disk