/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Fuld skærm mapper og browser?
Fra : Hopenhagen
Vist : 1027 gange
122 point
Dato : 01-06-10 12:09

Hejsa.

Det er første gang jeg sidder med en Mac.
Hvordan får jeg fuld skærm med mapper og min browser?
Der er et grønt plus i øverste venstre hjørne, men det retter blot tingene lidt til efter eget system.
Jeg kan også hive i nederste venstre hjørne, men der må da være en måde lige at klikke på så det kommer op i fuld badulje

Tak..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-06-10 12:20

Prøv at insatlere dette ..det hjalp mig.
http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Default.aspx

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 01-06-10 12:36

Tak for det, men jeg må ikke installere noget på den
Det er en comp på en arbejdsplads.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-10 15:02

Citat
Tak for det, men jeg må ikke installere noget på den

Med andre ord har I en "edb-mand" - han ved sådan noget...

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 01-06-10 15:58

Jeg sidder stadigvæk og prøver. Det kan da næsten ikke være rigtigt at man skal installere noget for at få fuld skærm på en Mac.

Nej der er desværre ingen edb mand jegk an spørge, derfor spørger jeg herinde

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-06-10 17:26

Det kommer lidt an på hvilken skærm du har.

hawaii7

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-06-10 22:51

Citat
Der er et grønt plus i øverste venstre hjørne, men det retter blot tingene lidt til efter eget system.

Den grønne knap er IKKE maksimér, den grønne knap er zoom, den tilpasser vinduet til indholdet (eller prøver på det)

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 02-06-10 19:34

Det er en gammel Mac. Det ser ud som om at computeren er indbygget i skærmen.
Men det har vel ikke noget med full scrren at gøre?
På windows dobbelklikker man bare i i topbjælken eller man kan trykke på firkanten i øverste højre hjørne. Med Mac lader det til at man skal hive i vinduet hver gang..

Det kan næsten ikke passe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-10 19:42

I windows kan man hive det første vindue på plads og lukke vinduet.
Når du så åbner igen vil det åbne i samme størrelse................måske kan du også det med Mac.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-06-10 21:04

igen som jeg skrev, den grønne knap er IKKE maksimér, den grønne knap er zoom, den tilpasser vinduet til indholdet
windows er windows og mac er mac, fordi man kan noget i det ene styresystem er det altså ikke ensbetydende med at det virker ligesådan i det andet.
Hvis du vil have en funktion der ikke findes i styresystemet er du altså nødt til at installere et program der kan give dig den ønskede effekt.

Accepteret svar
Fra : vigil

Modtaget 122 point
Dato : 03-06-10 23:22

Du skal holde ALT-tasten nede samtidig med at du trykker på den grønne knap = voila, du har billedet over hele skærmen.
Tryk igen og du får den oprindelige skærmstørrelse.

Så simpelt er det

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 05-06-10 20:28

Nå på den måde..
Tænkte nok der ville komme en forbi med en løsning.

Mange tak.