/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
ABEO digital modtager til kabeltv
Fra : carlarne
Vist : 1709 gange
100 point
Dato : 01-06-10 00:55

Jeg har købt en Digital Modtager for kabel TV hos Aldi med navnet ”ABEO”. Jeg har lige tilsluttet den til mit antennestik (fællesantenne for Ringsted Antenneforening, som modtager signalet fra YOUSEE). Modtageren er installeret og der er fundet alle de analoge kanaler og adskillige digitale kanaler som mit ”gamle” B&O fjernsyn ikke kunne vise. Så den del er tilsyneladende helt perfekt opsat.

Denne modtager har også en optagefunktion på et USB-stick. Jeg har lavet en optagelse af tennis på et 4GB stick. Optagelsen kørte i adskillige timer, og den kan afspille optagelsen på digitalmodtageren. (ALDO’en).

Jeg prøvede at afspille optagelsen på min computer samt en Harddiskoptager, som også kan afspille fra et USB-stick, men ingen af delene var en succes. Det lod sig ikke gøre! Og det vil jeg meget gerne kunne, for så kan jeg kopiere data fra dette USB-stick til et andet medie (et andet USB-stick, en harddisk, brænde på en DVD eller????)

Måske kan nogen hjælpe mig. USB’ens indhold er følgende ifølge min computer:

1 en fil på 76 byte ved navn    diskinfo

1 mappe på 3,85 GB ved navn    rec000

Når jeg åbner denne mappe i ”Denne computer” fremkommer 6 filer:

   Rec_000000      0 bytes
   Rec_000000.001   1540096 bytes
   Rec_000000.002    950560 bytes
   Rec_000000.idx   1259 bytes
   Rec_000000.ifo   4,12 kb
   Rec_000000.trp   1540096 bytes

Det siger mig ikke en skid, og jeg bliver ikke ret meget klogere ved at ”Google”!!

Kan nogen hjælpe mig?? For så siger jeg så mange tak!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-10 04:09

Boksen får nogle hug på nettet, f.eks dårlig HDMI, men det er ikke noget Du lægger mærke til på det gamle TV.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-10 06:15

Kort og godt....

Det du optager kan du ALDRIG se andre steder end på dit TV (gennem boksen)

.TRP er Kaon´s EGET filformat - det er streamet TV - så det kræver en afspiller der kan afspille det format - der finder du næppe andet end deres egne produkter.....

http://kaonmedia.en.ec21.com/

Alene det at FLERE TIMER kun fylder 1.5 GB siger en del om kvaliteten.....

Kommentar
Fra : grow

Dato : 01-06-10 09:20

Indskudt spørgsmål til refi og andre, så de har tid til at tænke
Der er ved at komme tv med indbygget USB-udtag til pause-live via USB-memorykort.
Kører de også med deres eget filformat?
Start ikke en ny tråd her, dette er Carlerne's tråd.
Vender tilbage med min egen tråd.

Kommentar
Fra : carlarne

Dato : 01-06-10 09:58

Prøv for en gangs skyld at svare på mit spørgsmål:L

Fri mig for kommentarer om kvalitet!!

Fri mig for at få at vide, at boxen får nogle "hug"!!

Jeg er heller ikke interesseret i vejret!!

Jeg har 2 harddiskoptagere, så optagelse på denne fidus er kun til min kones og børnebørns brug, og ingen af dem kan se om det er en god eller dårlig optagelse kvalitetsmæssigt!!

Derudover var der optaget 3,85 GB og ikke 1,5, som "refi" skriver.

Jeg er ikke utaknemmelig for jeres svar - men hold jer venligst til emnet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-10 10:15

Citat
men hold jer venligst til emnet.

Hvad fanden bilder du dig egentlig ind

Der bliver NETOP svaret på dit spørgsmål...

Du kan IKKE bruge den optagelse andre steder end i din ALDIbox....

Den software der skal benyttes er et EGETfabrikat og kan derfor IKKE skaffes til f.eks. win...

Hvad er det du ikke forstår...

Og NEJ - det optagede fylder KUN 1.5 - det er måden den laver det på (streamet) der gør at den laver en "kopi"....

Hvis du nu kiggede på filstørrelserne ville du se de er NØJAGTIG lige store....

Citat
Kan nogen hjælpe mig?? For så siger jeg så mange tak!!

Så har du en besynderlig måde at sige tak på.....

Over and out...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-10 10:36

Det med at den får "hug" vil jeg lige understøtte.
http://forum.recorder.dk/forum_posts.asp?TID=75894&PN=42&title=anmeldelse-af-abeo-digital-kabeltv-box

Jeg skal ikke kloges på de utallige fil-formater der findes, men det kunne jo tænkes at TV af copyrigt-mæssige grunde ikke kan afspilles digitalt på andre medier.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-10 19:25

Du kan se det med f.eks Media Player Classic
http://www.filehippo.com/download_media_player_classic/

Rec_000000 0 bytes
Rec_000000.001 1540096 bytes dette er anden del, den er pakket...
Rec_000000.002 950560 bytes dette er tredje del, også pakket...
Rec_000000.idx 1259 bytes
Rec_000000.ifo 4,12 kb
Rec_000000.trp 1540096 bytes dette er den første del...

Du kan pakke ud med 7-zip
http://www.filehippo.com/download_7zip_32/

Rec_000000.001 hedder udpakket Rec_000000, altså ingen endelse
pak ud og omdøb til Rec_2.trp

Rec_000000.002 udpakker du og omdøber til Rec_3.trp

Rec_000000.trp omdøber du til Rec_1.trp

Så har du 3 filer:
Rec_1.trp
Rec_2.trp
Rec_3.trp

Højreklik på Rec_1.trp og vælg Åbn med>Vælg program, find Media Player Classic, sæt hak i Brug altid dette program til at åbne..osv. klik OK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-10 17:46

Du kan konvertere .trp filerne med Format Factory http://formatoz.com/
eller
SUPER v2010 build 38 http://www.filehippo.com/download_super/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-10 18:30

Selvfølgelig kan ALT konverteres, redigeres og brændes.....

men det var vel AFSPILNING der var tale om (til konen og børnebørnene)

Citat
Jeg prøvede at afspille optagelsen på min computer samt en Harddiskoptager, som også kan afspille fra et USB-stick, men ingen af delene var en succes. Det lod sig ikke gøre! Og det vil jeg meget gerne kunne

Citat
Jeg har 2 harddiskoptagere, så optagelse på denne fidus er kun til min kones og børnebørns brug

Det villa da være nemmere så at optage på disse

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 03-06-10 08:29

Tak for svaret Klaudi. Jeg har endnu ikke afprøvet det, men jeg gider ikke længere se indlæg, som ikke er konkrete svar.
Desværre er det en udbredt tendens, at der er langt flere kommentar svar end konkrete svar. Hvis man ønsker at kværulere, kan man da gøre det hjemme i hundegården.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-06-10 16:27

Velbekommen... håber det lykkes, det virker fint på min pc.