/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
strømforsyning
Fra : ultra2
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 30-05-10 18:39

der der har prøvet at skille en strømforsyning ad min til den bærebar er knækket helt inde ¨ved den sort kasse så jeg vil åbne den og lodde hvis man kan

nogen der har prøvet

(jeg ved godt hvor man køber en ny)

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 30-05-10 18:50

jeg klippede de af og samlede den med en samlemuffe og det virker

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-05-10 18:50

Er printpladen knækket kan du lodde en ledning over bruddet.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 30-05-10 18:51

arrgh sorry troede det var ledningen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-05-10 18:52

ja hvem ved hvad der er i stykker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 18:53

Ja - normalt kan der loddes nye ledninger i strømforsyninger til bærbare.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 18:55

Ps. Hold øje med at ledningsfarverne kommer til at sidde samme sted.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-05-10 19:04

hvordan åbner man den sorte box uden at den går istykker

brudet sidder for tæt til at lodde udenfor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 19:16

Hvis du er heldig............................kan du lirke den op i kanten som er "kliksamlet".
Bagefter kan du måske lime den med ABS lim (tagrendelim)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-05-10 20:23

Hvorfor ikke bare bruge en elastik, i stedet for ABS lim?
Det kunne jo være den gik i stykker igen!

Måske sidder der skruer under den pålimet typeplade, men det er dog nok mest sandsynlig at den er kliksamlet, som Eyvind er inde på.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-05-10 20:45

der er ingen skruer eller huller så jeg kan ikke komme elastikken ind i den

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-10 20:48

Den er limet sammen, tag en hobbykniv og skær forsigtigt i samlingen hele vejen rundt,
PAS PÅ FINGRENE!!!

eller brug en fin nedstrygerklinge og sav forsigtigt hele vejen rundt...

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 31-05-10 10:03

Det er lettest at save i samlingen, så kan du prøve at brække limningen op med en flad skruetrækker. Begynd i hjørnerne! Så er det lettere at lime det sammen igen med 10 sec. lim.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-06-10 22:18

Den er limet sammen, tag en hobbykniv og skær forsigtigt i samlingen hele vejen rundt,
PAS PÅ FINGRENE!!!

eller brug en fin nedstrygerklinge og sav forsigtigt hele vejen rundt...

jeg håber at du har en dygtig savfører for du burde have fortalt at der ikke skulle være strøm på imens du saver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-10 11:58

Der er ingen grund til at slukke forstrømmen når der skal saves. Man skal bare helst ikke save ind i ledningerne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-10 16:49

Det er jo logik for perlehøns, der skal jo være strøm på, så når du får stød, så skal du ikke længere save længere ind

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-06-10 17:53

Klaudi det er rigtig men det gør nas så det lader jeg være med
det var ment som en morsomhed altså den med savføren og strømmen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-10 18:00

Citat
det var ment som en morsomhed altså den med savføren og strømmen

Ja det regnede jeg da os med, derfor en ild i håret

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-06-10 10:50

nu er den så skilt ad.

lad være med at save.

brug et stemmehjern der er skarp. på den lange side i hver ende og på begge sider
og vrid så forsigtigt så åbner den.

hvis du saver for dybt så duer den ikke mere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-06-10 16:21

Citat
brug et stemmehjern der er skarp. på den lange side i hver ende og på begge sider og vrid så forsigtigt så åbner den

eller en hobbykniv, har du så fået den til at virke igen?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-06-10 16:51

nej jeg slog for hårdt med hammeren

den plastig er ret så tyndt
så pas på

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 10-06-10 11:52

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-06-10 16:24

Velbekommen

Øv, så måtte du ud at købe en ny alligevel?