/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hvorfor klæber mine pøller fast i kummen
Fra : aagaard82
Vist : 1254 gange
50 point
Dato : 30-05-10 14:29

Ja, nu er det her ikke særlig sobert, men hvad er os lige det når man har et ærinde på porcelænssædet =)

Jeg er godt træt af, at skulle stoppe toiletpapir op under kummen, for at mit **** ikke skal klæbe sig godt fast på kummen, når jeg er ude og lave bummelum, voksenbaby....

For det første kan jeg godt lide at spare og der blir brugt væsentligt mere toiletpapir, skyllet mange flere gange og det er irriterende i længden...

Så mit spørgsmål er, hvad kan jeg gøre ved det? Er det fordi toilettet er så gammelt, at porcelænet er slidt ned og derfor sidder pøllerne bare fast eller er der noget jeg kan gøre for min elskede kumme?

Er lige flyttet i den her lejlighed for en lille måned siden.....

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-05-10 14:36

Det kunne være der er meget kalk på kummen, prøv med kalkfjerner.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 30-05-10 14:52

har det samme problem, tror det er emaljen der er slidt, jeg løser problemet ved at bruge børsten bagefter, det er da økonomisk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-05-10 14:53

Sørg for at ramme vandet og ikke kummens sider

Kommentar
Fra : svanlux

Dato : 30-05-10 15:07

Hæld edike i kummen.
lad det virke 30 min.
skyld ud.
Glæd dig til næste gang pølsen skal ud. Den dykker og du ser den ikke igen!
God fornøjelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 15:29

Citat
Er lige flyttet i den her lejlighed for en lille måned siden.....

Hvis problemet ikke fandets i den gamle lejlighed, har du jo sådan set selv svaret på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-05-10 15:43

Lad være med at spise klistret mad

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-05-10 15:56

Ja der er noget der tyder på det ikke er din afføring, der er noget i vejen med. Tag noget wc papir og hæld stærk eddikesyre på og lad papiret sidde natten over på kummen

Kommentar
Fra : aagaard82

Dato : 30-05-10 16:24

Hmm, jeg blir lidt i tvivl, skal jeg putte papir rundt i hele kummen og hælde eddike udover inden sengetid og så lade det sidde natten over eller skal jeg bare hælde eddike i og lade det sidde i 30 minutter eller måske prøve begge dele :)

Må hellere ned å købe noget eddike så....

Inden de lukker....

Bare jeg ikke skal på toilet inden =) for de lukker her kl 17:00, men det burde jeg jo vide, hvis jeg skulle...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 16:27

Tag noget vand op fra toilettet, beklæd kanten rundt med gennemvædet (eddike) toiletpapir... papiret skal dække kalkrenden rundt hvor vandstanden normalt er

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-05-10 16:28

Jeg tænker også at det kunne skylde at der er kalk/snavs på overflader så lorten har noget at sidde fast på.

Hvis du få fjernes kalken med kemi og en toiletbørste dagligt i et stykke tid så bliver overfladen helt glat.

Jeg tror det er det der skal til.

Køb en toiletbørste i hvert fald det lyder ikke som om du har en.

Men lad være med at fjerne kalken med en skruetrækker eller noget fordi så ridser du emaljen.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-10 16:29

Når du gør papiret vådt, klæber det til kummen, sæt det over det hele. Eddikesyre arbejder langsomt men effektivt. Hvis det er et tykt lag - lang tid, er det blot en uklar overflade kan det nok gøres på 30 min.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 16:31

Eddikesyre 32 % er mere effektiv end alm. eddike

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 16:40

I et af de der fjernsynsprogrammer hvor de kommer ud og gør rent hos folk, viste de i det ene afsnit at man kunne bruge Coca Cola... hæld en sjat i toilettet, og lad det være i natten over

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-10 16:57

Toilettet i tv-programmet var virkelig stygt (tænk at nogle vil udstille sig på den måde)

Her ser man ikke hvordan det ser ud, men det blot for at vise at det ikke er noget jeg har hittet på

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-05-10 17:13

Spis mere fiberholdigt

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-05-10 17:19

Citat
et af de der fjernsynsprogrammer hvor de kommer ud og gør rent hos folk, viste de i det ene afsnit at man kunne bruge Coca Cola..

Cola består af fosforsyre, det er derfor det virker, ligesom cola også nedbryder tænder. Stærk eddikesyre er bedre.

Kommentar
Fra : aagaard82

Dato : 30-05-10 17:57

Tusinde tak for alle jeres svar, det er helt sikkert noget jeg kan bruge, men indtil da bruger jeg min toiletbørste, for helt ærlig, den der ikke har en toiletbørste, har ikke respekt for sig selv eller andre =)

Jeg tror jeg vil acceptere dine svar Thyregod8 for du holdt en rød tråd og et fokus på dine svar ;)

Sikke en hyggelig lille tråd om toiletbesøg =P

Godkendelse af svar
Fra : aagaard82

Dato : 30-05-10 17:58

Tak for svaret Thyregod8.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 30-04-15 08:14

Smid to brusetabletter,de man bruger til tandproteser,i toilettet ,lad dem virke natten over,i løbet af en uges tid,kan man tydeligt se resultatet.