/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Ællinger uden andemor
Fra : FrejaFlop
Vist : 2956 gange
33 point
Dato : 29-05-10 17:42

Hej Det er lykkedes mig at ruge ællinger ud i en rugemaskine - dvs. de har ingen andemor. Jeg har læst mig frem til at de første 48 timer efter klækning skal en ælling ikke have hverken mad eller vand. Kan Kandu bekræfte at det er rigtigt?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-05-10 18:01

Daggamle ællinger skal have adgang både til startfoder og vand

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 29-05-10 18:41

tak Betterwisser Er det noget du har erfaring med eller bare tror? Jeg spørge fordi det kan jo være der er en årsag til at der i brugsanvisningen til Rugemaskinen står at de ikke skal have mad og vand de første 48 timer - de klækkede ud i går aftes så jeg kan ikke ringe og spørge firmaet. Men jeg vil heller ikke ødelægge maven på de små ved at give dem noget mad for tidligt.
Skriv gerne en kommentar igen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-05-10 19:34

Citat
de klækkede ud i går aftes så jeg kan ikke ringe og spørge firmaet
og det kunne selvfølgelig ikke undersøges inden klækningen...............

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 33 point
Dato : 29-05-10 19:53

I min barndom havde mine forældre rugemaskine, der blev udruget både kyllinger og ællinger og der blev sat startfoder og vand ind i maskinen når æggene begyndte at klækkes, det er meget vigtigt at det er startfoder fordi andet foder vil klistre sammen i de små maver og ællingerne vil dø

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 29-05-10 19:59

tak o.v.n for godt råd. Jeg har start foder .

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-05-10 20:31

Undskyld det ville jeg ikke skrive hvis jeg kun troede det, de skal også have mulighed for små sten til deres kråser, startfoder skal de have i ca 3 uger.
Held med dem

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-05-10 21:10

Citat
de klækkede ud i går aftes så jeg kan ikke ringe og spørge firmaet

Hvad med bare lade dem VÆRE__
de er så små, at de ikke ved HVAD VENTER DEM..

MEN SORRY for gen-svar

MAN KAN IKKE REDDE verden...

Højest udskyde årsagen.???

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-05-10 21:12

SORRY?

Mortens Aften kommer sg_ før Jul

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 05-06-10 23:13

Tak for svaret o.v.n.. ps - jeg har brugt dit svar og ællingen er nu en uge gammel så det går fint.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-10 23:20

Godt at de små er kommet så langt tak for accept og god weekend