/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Omdøb alle billeder på en gang
Fra : finnhans
Vist : 884 gange
100 point
Dato : 29-05-10 07:38

Jeg forsøger f.t. at gøre mine billeder nemmere at overskue.
Jeg kan om døbe alle på en gang (eksempelvis markere alle billeder i en mappe, højreklikke og kalde dem "Ferien på Grønland (1)" - så kommer billeder til at hedde "Ferie på Grønland (1), Ferie på Grønland (2) - osv osv).
MEN, det virker ikke i alle mapper uanset, at der er tale om samme type filer (JPG) - kan nogen forklare mig hvorfor - det er jo nok mig der laver "noget" forkert - men jeg har prøvet adskille gange med samme resultat: i nogle mapper lykkes processen, i andre omdøbes kun et billede!!!

Finn

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-05-10 08:09

Hvem kender ikke DET problem, tror ikke det kan løses via Windows.

Men prøv at se nærmere her.

Ellers kan du smide en PM til mig.
Så kan du få dette, meget nemt at bruge, uden for mange dikke-darer.
http://download.cnet.com/Rename-Maestro/3000-2248_4-10971704.html

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=free+image+renamer&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1af5e87b307b564

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-05-10 08:12

Citat
Grønland (1)"

Du kan også bare kalde dem Grønland..men du vil altid have en (1) osv
på resten af billederne, også selv om du omdøber dem med andre programmer
det ser bar lidt pænere ud, UDEN (1)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-05-10 08:15

Citat
det virker ikke i alle mapper uanset, at der er tale om samme type filer (JPG)

Det kan være fordi du har et billede, derr muligvis hedder ?(1) og et andet ??(1)
og når du ømdøber dem kan du godt ændre fornavn, men ikke efternavn (1)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-05-10 08:16

Citat
men ikke efternavn (1)

eller omvendt...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-05-10 08:23

Jeg bruger total comander, til det samme.
http://www.techspot.com/downloads/301-total-commander.html
Jeg har ikke oplevet det problem du beskriver.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-05-10 08:35

Marker alle billeder, hold Ctrl + V nede klik Enter og derefter F2 - skriv det ønskede navn og tryk Enter. Nu hedder billederne f.eks. Sommer, Sommer (1), Sommer (2), osv....

Nemt og hurtigt uden brug af ekstra programmer.

Du skal muligvis bruge C i stedet for V - det er lidt forskelligt. Prøv.

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-10 08:43

Hovsa - jeg var for hurtig til at sende - det skal ikke trykkes Enter før F2.

Altså: marker alle billeder, tryk Ctrl + V, tryk F2, giv navn og tryk Enter.

Vær opmærksom på, at hvis du vælger enkelte billeder i en stor samling, ryger de ikke-markerede
billeder med, så det er bedst at sortere i mapper forinden.

Godkendelse af svar
Fra : finnhans

Dato : 29-05-10 15:09

Tak for svaret jeanettesmor - også tak til jer to andre.Jeg er meget imponeret over at I reagerer så prompte og ville gerne give jer alle tre point - igen tak for hjælpen
Finn

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 29-05-10 15:22

Det var da så lidt - håber at du får fornøjelse af metoden. Den er jo både nem, hurtig og billig - og hvad mere kan man ønske sig?

God weekend.

jeanettesmor