/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
F3 fejl, aeg 6955
Fra : ds23
Vist : 1576 gange
100 point
Dato : 29-05-10 00:12

Hej.

Min AEG økolavamat 6955, har virket upåklageligt indtil nu.
Vi har altid brugt afkalkningstabletter.
I dag brugte vi "løst" afkalkningsmiddel, satte maskinen på 100 gr.
Det endte i et skumbad inden i maskinen og ud af påfyldningsskålen,
og lidt efter kom fejl F3 op på displayet.
Jeg har nulstillet (alle lamper tændt) drejet programvælger mod uret til forvask og slut.
Den tager vand ind, men vandpumpen kører hele tiden og tømmer vand ud,,
efter lidt tid går displayet tilbage til F3 fejl.
Er der nogle med et godt råd Udover aldrig, at bruge "løst" afkalkningsmiddel????
/steen b.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 29-05-10 07:02

Måske det her kan hjælper dig lidt på vej:

http://www.hvidevarerdele.dk/aeg_fejlkoder.htm

Bassebo...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-05-10 10:51

En ting er sikkert, det middel du har benyttet bruger du aldrig mere i maskinen

F3 betyder fejl på afløbspumpe ELLER vand i bunden af maskinen.

Hvis du piller bagpladen af maskinen vil jeg tro at der er vand i bunden af maskinen, få det tørret væk, så tror jeg den kører igen

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-10 12:25

Der er andre der har fået F3 fejl - dog med en anden baggrund.

Der står her, at det er aquastoppet som er aktiveret

http://www.atoz.dk/forum/ForumShowReplies.asp?ThreadID=276&GroupName=Hvidevarer

Måske du kan bruge samme metode

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 30-05-10 13:01

Ja, aqua stoppet bliver jo netop aktiveret, hvis der er vand i bunden af maskinen

Bortset fra at nærmest ingen af AEG's maskiner i 6000 serien har aqua stop

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-05-10 13:03

Det var ikke fordi, jeg ville kritisere dit forslag taunusanden- nærmere bare for at bekræfte at du nok har ret

Godkendelse af svar
Fra : ds23

Dato : 06-06-10 22:58

Tak for svaret smuller54

Til jer andre, tak for jeres indlæg, i havde også et brugbart
svar----
Men jeg valgte smuller54, for linket.
Tak til alle.
/steen b.