/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rugbrød
Fra : bauchmann
Vist : 716 gange
300 point
Dato : 28-05-10 09:19

Hej
Er der nogen her på Kandu der har en god opskrift på rugbrød? Det jeg bager nu, bliver til fladbrød så skiverne ikke bliver så store. Det skal indeholde mange kerner. Håber på hjælp.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-05-10 09:45
Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-05-10 11:12

Hvis du virkelig kommer mange hele / grove korn i dejen, så kræver det laaang hævetid - du kan også tilsætte en lille smule gær (ligesom i købe brødblandinger)

Ellers prøv denne her: http://www.fam-ostergaard.dk/Kogebog/Fuldkornsrugbr%C3%B8d.aspx

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 300 point
Dato : 28-05-10 11:16

NB her er en opskrift på surdej, hvis du ikke har en i forvejen ...
http://www.kvalimad.dk/opskrifter/lav-en-surdej

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 28-05-10 14:25

Tak for svaret Christa.N. Det lyder nemt og godt.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-05-10 17:24

Velbekomme