/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vores kat er død
Fra : thyfoon
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 25-05-10 21:39

hej kandusser, vores elsket kat whiti gik til den store kat i dag kl 10,45. han haltet på højre pote så det var en tur til dyrlægen.
whiti var en vildkat som vi har kendt i 4 år fra han var en lille killing han var bange skyd og han var sat til med tæger lopper og pelsen han som bare pokken, han var en blanding af norsk skovkat og mancoun kat. det lykkes os at få han gjore rimlig tam så han flyttet ind til os den 17 november sidste år det var en stor dag.
vi havde saget at kom han til dyrelægen skulle han kastarares øremærkes så vi var sikker på at han kunne idintifiercers hvis noget gik galt, vi bade om en blodprøve der kunne tjekke om han var syg. desværre viste det sig at han var syg katte aids og katte kræft samt at man var bange for at han havde Brækket sin pote. Vi var ening om at var han syg så skulle ha til den store kat.
vi har begravet ham hjemme i vores have, han har fået en flot grav.

Som nogle kandusser ved så er min kone på børnestadiget med mange ting. så nu vil jeg gerne vide hvordan man trøster #børn# der har miste nogle. for hende var det hendes barn hun brugt mange timer på at tæmme ham sørger for at døre altid var åben også selv om det var minus grader uden for bare han kunne komme inde og får varmen,

Vi har mange gode minder om ham, når han var våde og lage sig under min dyne, eller når han stjat vores buger eller når jeg lavet nattemad så skulle han ha rullepølse jeg kunne bliver ved.

jeg vil gerne kunne græde sammen med fruen men jeg kan ikke, jeg får en klump i halsen men det bliver ved det, jeg er den "voksen" må ikke græde skal holde famillien samlet vi har en kat meresom jeg prøver at at fortælle at hun stadig er her og hun forsat skal ha kærlighed, jeg ligger skulle til krammer og trøster men jeg føgler mig magtesløs hun hulker/krampegråd ved hun er i chok men vil stadig høre fra jer
kh Thyfoon

ps en kat uden mod, er som en nat uden stjerne. whiti var modig til det sidste

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-05-10 21:54

Få fat i en ny kat så hurtig som mulig.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 25-05-10 21:57

alimanak vi har 2 nu kun en

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 25-05-10 21:59

Din kone gør det eneste rigtige, lever sin sorg ud og kommer videre om nogen tid. Du gør det eneste man ikke skal, du undertrykker dine følelser fordi du tror det er mandigt. Græd som din kone, i enrum hvis du hellere vil det, få følelserne ud. Så vil du finde ud af at så er det meget lettere at komme over det. Og om 14 dage vil der være rimeligt normalt hjemme hos jer.

Og det er ikke barnligt at græde, eller at elske et dyr.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 25-05-10 22:30

Det er et godt svar granner01 giver. Men jeg har en tilføjelse: Græd MED din kone - nogen gange.

Jeg har prøvet at mistet et "barn" som jeg elskede mere end noget andet på denne jord. Og når mennesker græd SAMMEN med mig, følte jeg virkelig at de forstod mine følelser. Og det tror jeg gælder alle mennesker, i alle situationer, uanset hvilket stadie vi er på.

Du kan godt være den stærke - selvom du græder - for det er stærkt at kunne vise sine følelser, og det er "voksent" at vide hvornår du "bare" skal lytte til din kones gråd, og holde om hende, og sige at du og den anden kat elsker hende meget meget højt.

Jeg føler meget med jer begge to.

Mange kærlige hilsener malmin

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-05-10 22:32

Glæd jer over den dejlige tid i har haft sammen.
Katten ville da nok ikke have i er ked af det.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 26-05-10 06:55

åhh ja
Glæd jer over den tid i havde sammen med katten. Kom videre - sådan er livet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-05-10 23:17

Thyfoon - det gør mig ondt med jeres elskede kat!

granner01 siger det helt perfekt!

Varme tanker
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 27-05-10 00:46

Tak for svaret granner01. ved godt det ikke er barnligt at græde men jeg kan bare ikke bliver kvalt, jeg ved begynder jeg at græder så knækker fruen mere og hun har det hårdt nok hun har brug for en klippe der kan være der midt i orkanensøje.
vi har i går lavet en gavplad for ham med en rosenbusk ovenpå så hun/vi har et sted at gå hen, ved det hargjordt hende glad

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-05-10 14:23

Selv tak du, men når et elsket person/væsen dør, så gør det ondt. Men det hører med til at elske.