/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Afregning af transport for tekniker
Fra : FrejaFlop
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 25-05-10 13:56

hej - vi er et par kollegaer som er uenige. A mener at når man afregner transport til en kunde så afregner man både kørsel og km ud og hjem (fra kontoret til kunden og tilbage igen).
B mener at man kun kan tillade sig at afregne transporten overfor kunden den ene vej (nogle gange tager teknikeren jo videre til andre kunder og derfor skal der kun afregnes den ene vej altså fra firmaet og ud til kunden ) men her mener A at det kan man ikke forlade sig på. Det er jo kun "nogle gange" at dette sker.

Hvad mener Kandu er det rigtigste?

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 25-05-10 13:56

he he - jeg valgte vist forkert emnegruppe - men pyt med det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-10 14:42

Citat
Hvad mener Kandu er det rigtigste?

Det får du aldrig at vide - de deltager ikke

Bortset fra det er det vel ligegyldigt om man beregner begge veje - prisen er jo bare derefter

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-10 16:08

De håndværkere jeg kender tager betaling for ud og hjem. I princippet er det kunden uvedkommende om håndværkeren kører videre til en anden kunde eller han kører hjem til værkstedet. Kunden betaler begge veje.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 25-05-10 16:21

Citat
Det får du aldrig at vide - de deltager ikke
Nemmerlig. Jægere er så dygtige, at de ikke har behov for teknikkere og håndværkere, og derfor aner de ikke en dyt om hvad prisen er for den slags djævelskab.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-10 17:08

Kunden betaler for følgende:

Krisehjælp til håndværkeren over choket ved at høre sin telefon ringe og for at være blevet vækket midt i siestaen.
Kørsel til den nærmeste kaffebar + forplejning + tidsforbrug.
Kørsel fra kaffebar til kunden plus erstatning for den forstuvede pegefinger, da håndværkeren ringede på hos kunden.
Krisehjælp fordi kunden ønsker at undersøge om han/hun/den/det kan finde et billigere tilbud.
Kørsel hjem til værkstedet + et besøg på burgerbaren + blomster til konen + en trøstende isvaffel.

Dertil kommer materialerne + moms. Materialerne er købt hos den lokale Silvan eller Bauhaus og bliver prissat efter den absolut dyreste trælasthandel i regionen.

Så! Nu fyres stalinorglet af.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-05-10 18:35

Det er meget forskelligt, hvordan der afregnes. Nogle firmaer, har en fast pris/takst for kørsel, andre har km pris og andre tager en timepris.

Da man som kunde ikke ved, om firmaet skal ind til naboen, er det nok mere et moralsk sppørgsmål, end et juridisk spørgsmål om, hvad de gør. Tidligere var det "normalt", at man delte, men jeg tror normalen er lagt til side pga. alm. grådighed. Fiormaer med orden i tingene, oplyser altid om kørselsomkostningerne.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 26-05-10 21:09

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-10 23:16

Selv tak.