/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Riffelgang
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 1222 gange
200 point
Dato : 22-05-10 11:46

Er riffelgangen på en links-riffel også links ? Eller går riffelgangen altid den samme vej, uanset om riflen er højre eller links ? Går riffelgangen på en dobbelt-riffel hver sin vej ?
Det kunne være interessant om riffelinstruktøren BaldeBendt kunne svare på disse alvorligt mente spørgsmål !!
Andre er naturligvis også velkomne med kommentarer !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-05-10 12:24

Er det ikke bare et spørgsmål om at dreje bøssen så den skyder enten mod højre eller venstre ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-10 12:47

Eller endnu et forsøg på at svine bb til li'som i alle andre jagt tråde

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-10 13:26

Eller endnu et forsøg på at svine bb til li'som i alle andre jagt tråde

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-10 13:34

Nåhhhhh - Ballegaard dog. Du havde måske forestillet dig, at du - efter i årevis at have svinet andre til blot kan hoppe af krogen efter forgodtbefindende. Den går ikke - Granberg. Holder du dig på måtten - så kommer det hele til at foregå i fred og fordragelighed. Men det kan du jo ikke.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-05-10 14:07

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-10 13:26
--------------------------------------------------------------------------------
"Eller endnu et forsøg på at svine bb til li'som i alle andre jagt tråde"
---------------------------------------------------

Men dog, lille BaldeBendt - har du ikke forsøgt at belære andre om, at man skal huske at sige hvor man har teksten fra (citere), når man nu selv er så fattig på egne ord ??? Det er vel ikke sådan, at du blot er en mand uden meninger ?
Det er en skam for dig, at du ikke har nogle "venner" at støtte dig til, når du nu ikke selv ved hvad du skal svare, hr. riffelinstruktør !! Vorherre bevares for en luset amatør - jeg kan godt forstå, du er ved at blive "gået" i DJ med dine tillidsposter - din uvidenhed er stor , og derfor figurerer du jo heller ikke på diverse lister hos DJ - man kan simpelthen ikke bruge sådan et uvidende fjog i organisationen DJ

Øjenvidnet4

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-10 18:40

Øjenvindnet for s....

Det er skæftet der er links, drejer bilernes hjul og motore i England avet om.

I dyb hemmelighed kan jeg fortælle dig ,at i det gamle Sovejet trak de riffelgangene i stærke venstre drejede 6,5 twist og crossseye har havldelen i vesntre og den anden halvdel højre drejning.

Dobbeltriffler er lodet til sammenfaldende skudbillede det samme gælder en firling.
God aften ved grillen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-10 18:44

Øjenvidnet fatter ikke en

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-05-10 20:24

En røv?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-10 23:09

Eller en skid - det må du selvom....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-10 07:57

Uha - uha, man må nu konstatere, at Bendt Ballegård-Knudsen (BaldeBent) er fattig på ord - gad vide om han også er fattig på klingende mønt, siden han nasser på bl.a. DJ ??

Øjenvidnet4½°

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-10 08:11

Hej betterwisser (betterwesser)

Tak for din forklaring om riffelgange - det er dejligt der er nogle kloge hoveder der vil svare

Jeg er yderst tilfreds med din dybe hemmelighed - pas nu på med at offentligøre alt for meget af den slags - jeg kender mindst én person som kan og vil misbruge det hvis ikke han får ret !!!
Eller også får domptøren gåsen til at bide dig

Og du kan tro vi havde en god grill-aften med naboer og gode venner med rigelig Weißer Burgunder
Spätlese og kolde pilsnere til at skylle efter med !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-10 11:26

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-10 11:31

Når der nu er riffelgang i våben, hvorfor laver man så ikke en torx-kærv i bunden af projektilerne. så kan man skrue projektilerne ud af kødet og genbruge dem.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-05-10 11:55

- bb1 har skam prøvet, men han blev træt af at rulle forlænger ud til skruemaskinens lader...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-10 13:01

Her lige før middag, blev jeg ringet op af en god bekendt som havde hørt, at bb1's riffel slet ikke har riffelgange, men derimod et links-drejet UNC gevind og når han så samtidig kombinerer det med en rekyl-dæmper så har vi nok forklaringen på hans dårlige skyderesultater !!
Gad vide om han er blevet vildledt af sine "bøssemagervenner" ?? Men han er skam velkommen til at fortælle historien selv, så har vi det hele fra "kilden"

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-10 13:31

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-05-10 13:36

Øjenvidnet hvad grillede I.

Det var vel ikke Langelænder, som du kan kende på knækket når du træder på dem. Jeg kan godt se at du startede med en skriftlig grillining af stormongalten bb1, inden du røg ud til optædningsblokkene.

Det passer ikke det med bb1, han har forespugrt på et diessæt størrelse 3/4 tomme til en Strangko rørmalkemaskine, model blå, med et sucks på 2 atm og en ditto kronograf, som kan måle de indsugede vagtel hastigheder, derudover en fuldfjæs styrthjelm, da han ikke kan komme hurtigt nok væk, når fuglene drøner igennem kronografen, desværre forlanger omgivelserne nu at han skal beholde hjelmen på hele tiden, så han skal nu have monteret et formel 1 sugerør, manden skal jo ikke tørste. og så er det ikke engang løwn

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-10 14:49

Hej betterwisser.

Vi grillede blot nogle tigerrejer og hummere med hjemmebagte brød og hjemmerørte saucer og salater med gode ting i, samt jordbær med piskefløde !! Hvaba !
Derudover fik mændene tyske Thüringer pølser med bl.a. kommen og sennep, men det var kun for hyggens skyld !!
Alt det pilleri tog jo lidt tid og krævede naturligvis væske, så øllerne var forbeholdt de pølsespisende herrer - egentlig utroligt så mange pølser man kan spise, selvom der ikke blev spist op af skaldyrene! Men erfaringsvist skal der pølser til når grillen tændes !

Er du virkelig sikker på, at bb1 har bestilt som du beskriver ? Jeg synes at erindre at han bruger due-flusher, så er han virkelig skiftet ? Han er sgu' ekstrem denne vandvidsmand - men hvad, han bliver jo blot kønnere af at bruge fuldface-hjælm !!
Nu du nævner Stranko, er jeg blevet fortalt at han ofte lugter af ko - det er dog meget bedre end hvis han lugter af ged !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 23-05-10 15:35

Nå så er jagten nok gået ind på bukke og bb. Jeg synes at i er lidt hårde i jeres meninger, skydes der med 'spredehagl' så rammer man jo nok noget.

Min far har lige købt en luftbøsse - hold da kæft hvor den kan smække igennem. på 8 m skød den lige ret igennem en patéand.

Nå ville bare lige sige noget uden at blande mig i jeres private vandetta.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-10 23:00

Fint at du ikke sammenligner Ballegard med en buk.

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-05-10 08:40

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-05-10 17:20

tak for points