/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Valuta omregning???
Fra : Hvemkabilka
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 20-05-10 18:20

Hej folkens :)

Opgaven lyder:

a) billetterne kostede i alt 750 euro.

Kursen er på 754 euro

Beregn billetprisen.

Jeg har sagt:

754/100*750 = 5655 kr, men ved ikke om det er korrekt.

Håber en rar person kunne give en hjælpende hånd :)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-05-10 18:24

Nu er dette her forum jo ikke til letiehjælp.
Spørg dine forældre eller dine venner.

hawaii7

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-05-10 18:30

Lav dine lektier selv snothvalp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-10 18:34

billetprisern gange 7,54 hvor har du de 100 fra??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-05-10 18:45

Det må jo være rigtigt hvis 100 euro koster 754
1 euro = 7,54
750 euro * 7,54 = 5655

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 20-05-10 18:47

Nordsted for sørensen!!.. hvalpen deler jo de 754 med 100 for netop at få de 7,54 som du jo sådanset bare hiver op af en hat.. man kunne jo spørge hvor i stykket du fik 7,54 fra?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-10 19:14

sinius... nååå ja for dælen da oss... jeg er inde i rutinen - derfor

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-05-10 19:29

Jo det er ganske korrekt.

Kurser opgives altid for hvad 100 af den pågældende koster. Så regnestykket er stillet ganske korrekt op.

Kommentar
Fra : Hvemkabilka

Dato : 20-05-10 19:59

Okay mange tak :)

I må meget undskylde at jeg oprettede det det forkerte sted og til sinius:

Hvorfor kalder du mig for en hvalp, bad om hjælp ikke om at folk skal komme med latterlige kommentarere. det forstår du vel nok???

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-05-10 20:01

Citat
og til sinius:

Du kan heller ikke læse, torskehoved.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 20-05-10 21:14

jeg kaldte dig for en hvalp fordi det var det du blev omtalt som i brorteils indlæg.. undskyld!! det var ikke for at træde på dig..

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 20-05-10 21:17

og jeg syntes bestemt det var et udmærket spørgsmål at stille i denne kategori.. hvis alle skulle kommentere på spørgsmål de syntes var dumme kunne man jo ikke læse andet

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 20-05-10 22:16
Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 20-05-10 22:20

Ja, jeg sgu også og blev ret rådden på brorteil og hawai - hvad bilder I jer ind? I aner for det første ik hvor gammel vedkommende er. Om "hvemkabilka" er forældreløs. Om "hvemka.." er lige så gammel som mig, som er talspasser og bruger lang tid på at finde logik i de åndsvage tal. Måske "hvemka.." tager voksenundervisning. Osv osv. der er mange muligheder og jeres dømning og arrogance er spam på denne side. "Hvemka.." har jo faktisk regnet det ud og er usikker. Det er jo ikke en afhandling eller opgavekorrektur, der bliver bedt om hjælp til.
Føj. Og føj, fordi I tror, det er en ung person og så tror, I kan tillade jer at tale så grimt til et ungt menneske.

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 20-05-10 22:32

- der skulle stå "ja, jeg blev sgu også ret rådden..."