/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Markering via mus
Fra : leob
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 03-05-10 09:35

Jeg kører Win7 64 bit, men jeg tror ikke dette har betydning idet de samme problemer er på min bærbare og på min gamle computer med XP.

Jeg har 3 problemer, men de hænger muligvis sammen.

1. problem
Når jeg vil markere eet eller flere ord med musen for at kopiere dem (med CTRL-C), kan jeg som regel ikke få dem markeret med blåt.
Enten bliver de slet ikke blå eller systemet "fanger" kun nogle af bogstaverne.
Somme tider kan jeg forsøge mange gange før det lykkedes, andre gange er 3 forsøg nok. En sjælden gang lykkes det første gang.

2. problem
Når jeg i et billedbehandlingsprogram (ligegyldigt hvilket) vil beskære billedet med det beregnede værktøj, sker det næsten hver gang, at den tilhørende "rude" bliver alt for lille.
Jeg synes, at jeg holder musen stille og roligt og kun trækker den ned mod højre hjørne rimeligt forsigtigt.
Det er også problematisk at få fat i f.eks. et "håndtag" i et af hjørnerne i ruden for derefter at trække den større.

3. problem
Hvis jeg har minimeret et vindue til f.eks. at fylde venstre halvdel af skærmen sker det, at jeg gerne vil have det til at fylde lidt mere af skærmens venstre side.
Her prøver jeg så at sætte musen på den højre margin af vinduet (så den ændrer udseende) og derefter trække vinduet længere til højre.
Det lykkes som regel, men ofte kun i nogle millimimeter ad gangen, så jeg skal bruge adskillige forsøg før vinduet får den ønskede størrelse.

Har I nogle idéer til, hvad der er galt? Er der forbindelse mellem de 3 problemerÅ?

leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 03-05-10 09:39

.. en tilføjelse:

Det ser ud til, at jeg netop i teksten til det stillede spøgsmål nemmere kan få ord farvet blå.
Har programmets opbygning noget med det at gøre, således at "Kan du" indlæg er "nemmere" at have med at gøre end f.eks. Word dokumenter?

leob

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-05-10 09:58

Har du prøvet at sætte hastighed for musen lidt ned på den maskine der kører Win7?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 03-05-10 10:06

Og måske finde en driver som passer til win7 og musen.

Min Logitech nano 450 kører i alle styresystemer og computere og på alle materialer, selv tataturet på min bærbare kan den køre på, og stadig markere tekst.

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 28-05-10 15:20

Tak for svaret Eyvind.
Jeg har skiftet til en gammel mus og har dermed ingen problemer.
Nu skal jeg så bare have fundet den rigtige driver til den nye mus, så skal det nok virke igen
leob