/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Piratkopiering og youtube
Fra : scootergrisen
Vist : 1020 gange
10 point
Dato : 01-05-10 13:56

Hvad syns du om alt det piratkopieret materiale der ligger på http://www.youtube.com ?

Er det okay for Google (som ejer youtube) er drive virksomhed på den måde ?

Og hvordan ville youtube se ud hvis der ingen piratkopiering var... ville du så bruge det ?

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 20 point
Dato : 01-05-10 14:04

det er ok.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 14:17

Du ser spøgelser ved højlys dag det som er på Youtube er ok, folkene bag Youtube sletter videoer hver eneste dag som måske kunne bruges til kopier, de videoer som ligger der lang tid gode nok men ikke så gode som originalen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-05-10 14:32

Som o.v.n. nævner er der tjek på det.

Mange koncertoptagelser derinde er også snuppet med en mobiltelefon, for det første er det drønulovligt at tænde optagelsesdimser ved en koncert, og for det andet lyder det ad helvede til.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-05-10 14:36

Smart o.v.n så bare kopien er dårligere end originalen så må man godt kopiere og dele med andre
Så kan jeg tage alle mine Blueray og lave dem om til DVD'er og ligge dem frit tilgængelig .

Nå så det på youtube ikke er mere end 5% af købe materialeog i små segmenter, så tror jeg det ses lidt som sneakpeaks/trailers, men at folk tør upload materiale som de ikke er 100% sikker på der ikke er Copyright på fatter jeg ikke. En Person som kopiere DVD'er og låner dem ud kan for en bøde på mange tusinde kroner, og det er kun få personer som får adgang til kopierne, hvad så når det ligges på Internettet hvor næste Alle har adgang !!! at være konkurs for livstid.

Små klip, private optagelser og ting hvor Copyright ikke gælder mere er ok, og er nok til mig til at checke/bruge youtube.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 14:45

Citat
Smart o.v.n så bare kopien er dårligere end originalen så må man godt kopiere og dele med andre
næh det må man ikke og jeg har vist heller ikke påstået at man må Youtube (og kunstnerne) er udmærket klar over at uden musikvideoer ville besøgs tallet falde drastisk, så derfor bliver dem den dårligste lyd liggende, og det er ikke det samme som at du godt må hente og gemme lyden på din computer kunstnerne kan da godt se at det er en god måde at reklamere for deres nye musik, så alle er glade - du er glad for du kan se og høre musikken selvom den er i en så dårlig kvalitet at du bagefter køber CDen og så er kunstnerne glade også og Youtube er altid glade når der er mange som benytter deres tjeneste

Kommentar
Fra : grow

Dato : 01-05-10 14:51

Har set 2 afsnit af Paradise hotel på disse kanaler, det er sikkert heller ikke lovligt uden at spørge TV3

http://www.veetle.com/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-05-10 14:51

Kunstnerne og pladeselskaberne holder også et øje med, ryger der noget ulovligt ind bliver det fjernet omgående.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-05-10 15:37

Citat
ryger der noget ulovligt ind bliver det fjernet omgående.

Pusher filmen her har ligget på youtube i 1 år så det kan man da ikke kalde omgående :
Pusher Part 1 :

Også forsætter den op til part 11.

Hvad med Kim Larsen med Jutlandia :

Uploadet : 26 November 2008

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 16:14

Som allerede skrevet: Der er styr på videoerne på Youtube og dine eksempler er der ingen som har anmeldt og krævet fjernet, derfor ligger de der stadig, hvis du på rettighedshavers vegne føler dig krænket så kan du jo anmelde dem: http://www.youtube.com/t/dmca_policy

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 16:17

Det er jo bare smagsprøver og dem som har rettighederne er udmærket klar over reklameværdien i at have klippet liggende på Youtube

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-05-10 16:55

Citat
Det er jo bare smagsprøver

Har jo lige skrevet at Pusher ligger på youtube i sin fulde længde

Citat
så kan du jo anmelde dem: http://www.youtube.com/t/dmca_policy

Hvis du ellers gad bruge 5-10 sekunder på at checke dine egne links så acceptere youtube ikke piratkopingsanmeldelser på vegne af andre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 19:41

Altså er det kun dig som har et problem med indholdet på Youtube

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 19:46

Har du selv fået lov til vise alle de videoer på din side?
http://www.scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/videoer.php

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-05-10 19:59

Fatter ikke folk orker at se fjernsyn (og tilhørende lyd) i lortekvalitet.

Men bevares, "man" tror jo at Hi-fi kan købes i Bilka for kr - ingenting og hedder Creative. Førende lydformater er MP3 og lignende grovkomprimerede formater.

Bruger da selv youtube, men kun for at finde smagsprøver. Duer det jeg ser (og hører), køber jeg lortet i et ordentligt format (DVD eller Blueray). Dem der ser og "nyder" den slags, kunne ligså godt se en slidt VHS kopi (som iøvrigt er lovlig, bare den er gratis).

At se en film på Youtube, svare til at se den på et tredive år gammel 12 tommer sommerhus TV. Altså dybt uinteressant for alle der har bare et minimum af kvalitetetssans.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-05-10 20:05

Leder f. eks selv efter en DVD og er blevet henvist utallige gange til Youtube og VHS kopier. Alt dette er dog uinteressant, når man gerne vil have et ordentlig billede og det formidable 5+1 lydspor der ligger på pladen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-05-10 22:59

Citat
Har du selv fået lov til vise alle de videoer på din side ?

Nej har ikke spurgt nogen om lov.

Citat
At se en film på Youtube, svare til at se den på et tredive år gammel 12 tommer sommerhus TV. Altså dybt uinteressant for alle der har bare et minimum af kvalitetetssans.

Har du prøvet at se deres videoer i 1080p ?
Min puter kan ikke vise det uden at hakke og desuden tager det lang tid at hente så bruger det ikke selv.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-05-10 05:47

Hakke og pause mv... Styg lyd. Gylle og møg.

Lad mig betale for hvad jeg vil se (og grin endelig ad mig), men jeg foretrækker betalte plader, der kører u problematisk. Med tip/top lydspor, helst i 5+1!

Mit, i dette tilfælde bedagede, TV (en af de rigtig gode billedrørs 32" wide screen PANASONIC), yder mig et billede på højde med fladskærm, måske endda bedre. Jeg har ingen pumpen på lyset og det står særdeles flimmerfrit (100 hz). Lyden kan købes bedre, men 5 x 80W rigtige NADWatt pumpet i CV + sub'bens trekvarte hestekraft gør en koncert ret virkeligshedstro.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-05-10 09:12

Jeg kan til nød vænne mig til at høre .wmp i den transportable, men dem har jeg også lagt ind i det bredeste format.

Når det bliver komprimeret forsvinder der noget, men det er dem der bare hører bum-bum ligeglade med, bare de får så mange numre som muligt presset ind i en 500 mb lommedims, de når sgu ikke at høre dem alle alligevel før de bliver udskiftet med nye.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-05-10 09:52

Ja også er der dem der ser håndholdt piratkopieret film ..........
(ja resten siger jo sig selv)

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-05-10 21:55

Tak for svaret brorteil.