/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Deltidsjob fagforening siger nej suplere
Fra : Gigli-Chico
Vist : 576 gange
72 point
Dato : 27-04-10 11:29

Hej. Jeg har lidt et haste spørgsmål her.
En vigtig faktor: Jeg er også selvstændig, og har klienter. Men det er ikke nok til at leve for.
Jeg har søgt på et job og jeg skal til samtale. jeg ringede så til min fagforening (ASE) for at høre om man kunne få suplerende penge fordi det er et deltidsjob.

De sagde nej?

Jeg skal have en frigørelsestest, hvilket betyder at jeg skal stå til rådighed fordi det kun er et deltidsjob. De siger jeg derfor skal stå ledig så hvis der kommet et andet job skal må jeg IKKE sige nej til det. jeg spurgte dem så om de måske havde et job på 37 timer om ugen, fordi jeg har gået jobløs længe nok. De svarede nej. de havde ikke noget.

Men er der nogen der ved om det er 100% rigtigt fordi det betyder jo faktisk at de siger nej til at jeg skal tage et job og at hjælpe mig med de resterende penge som jeg burde få...

Hvis i ved noget eller sådan må i meget gerne skrive hurtigt.. på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 82 point
Dato : 27-04-10 11:43

Citat
Jeg skal have en frigørelsestest, hvilket betyder at jeg skal stå til rådighed fordi det kun er et deltidsjob. De siger jeg derfor skal stå ledig så hvis der kommet et andet job skal må jeg IKKE sige nej til det.

Ja, det er rigtigt

Du kan godt arbejde deltids, men du skal have en frigørelsesattest fra din arbejdsgiver, således at hvis der lige pludselig er et fuldtidsjob, så skal du tage det uden opsigelsesvarsel

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-04-10 11:44

Men for mig at se,er det de regler, som er gældende for alle.

Mon ikke du kan finde frem til det her:

http://www.ase.dk/ase/OmASE/Vedtaegter.aspx

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 27-04-10 11:47

Tak for svarene.. Jeg synes da bare at det er dårligt lavet at når man endelig har mulighed for at få noget arbejde så siger de nej til at supplere det der mangler?.. Det er da dårligt.. Men tak for svarene jeg skal nok acceptere et svar om få minutter..

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-04-10 11:56

Hvis du før har været lønmodtager, så ville du ikke undre dig.
Lønmodtagere er et jaget folkefærd, når de står uden arbejde, men for tiden er det desværre ikke fra arbejdsgiverne.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 27-04-10 12:00

Jeg undre mig om mange ting, jeg har også stilt mange spørgsmål herinde. Ikke alle om de samme ting.. Nu undrede jeg mig mere fordi at hvis man bare er på kontanthjælp og man tager et deltidsjob så får man jo de resterende penge,.. Men tak for svarende..

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 27-04-10 12:01

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 27-04-10 12:04

Lige en suplerende oplysning: man kan kun få suplerende dagpenge i et ½ år (med frigørelsesattest)