/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Gadelys tændt kl 8.40. Kontakte hvem?
Fra : ItsGreen
Vist : 765 gange
50 point
Dato : 23-04-10 08:40

Jeg syntes det er spild af penge at gadelyset er tænd endnu. Jeg bor lige ved Københavns Universitet på Amager. Hvem skal jeg skrive til der har med det at gøre?
Ved godt det er Københavns kommune, men hvem har med gadelys at gøre?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-04-10 08:43

måske vej og park afdelingen.
Men du kan jo bare ringe så kan de fortælle dig det... Det jo ligesom det de er ansat til for får penge for... dine penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 09:13

Det kan ikke tænkes, at lyset er tændt fordi f.eks Dong kører rundt og tjekker lamperne??

Det sker da indimellem her

Hvis vi har probelmer med gadebelysningen ringer vi til Dong, men jeg ved ikke hvem der leverer hos jer

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 23-04-10 09:19

Nårh ja. Alt er jo udliciteret til profitmagnater. Det er ikke det offentlige længere selvfølgelig.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-04-10 09:43

Citat
Nårh ja. Alt er jo udliciteret til profitmagnater. Det er ikke det offentlige længere selvfølgelig.

Virkeligt ?

Vi må da håbe de ikke gør det sammen for vandforsygningen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 10:40

Hos mig, skal man kontakte den lokale beboer forening, vedrørende vejbelysnings spørgsmål.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-10 10:40

Hvad angår vandforsyningen er kommunerne profitmagnater, de forhøjer prisen for at lappe andre huller i økonomien.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 23-04-10 10:54

Jeg ville kontakte kommunens Oplysningsudvalg

MVH@ns

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 11:07

Oplysningsudvalg.... er det undervisning og såårn??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-10 11:34

Nu er de langt de fleste lamper vel forsynet med sparepærer, men det løber op alligevel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-10 12:06

Gadelamper er vil justeret som tænd og sluk ure?? Men nogle gange er de jo nød til at gå lamperne igennem, for at se om de virker, og da de ikke arbejder om natten, så må det jo nødvendigvis blive om dagen

Jeg er spændt på at høre, hvorfor lygterne er tændt, og hvordan du får dem slukket

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 12:08

Citat
Hvad angår vandforsyningen er kommunerne profitmagnater, de forhøjer prisen for at lappe andre huller i økonomien.

Hvem gør ikke det.

Kan så lige nævne, at hos mig/ gaden, er de forsynet med bevægelses/ infrarød følere,
så der må da være en lille besparrelse.

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 50 point
Dato : 23-04-10 12:22

I den kommune hvor jeg bor, kan man online via deres hjemmeside gøre opmærksom på sådanne problemer.

Jeg har selv prøvet at melde en smadret gadelampe på den måde og dagen efter blev den skiftet.

Kommunens hjemmeside = selvbetjening = gader og veje = belysning

Godkendelse af svar
Fra : ItsGreen

Dato : 23-04-10 18:48

Tak allesammen.
Ganske rigtigt kunne man annelde det online. Så det har jeg gjort nu.
Man kunne også anmelde en død fugl og alt muligt andet