/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
MYRER I KØKKENET, HJÆÆLP!!!
Fra : Gigli-Chico
Vist : 4185 gange
50 point
Dato : 22-04-10 14:08

Hej alle..

Jeg har et lidt anderledes spørgsmål. Jeg har for nyligt fået myrer i mit køkken?
Jeg har købt en pakke med 4 gift ting til myrer som jeg har stilt på bordet, de har stået der i flere dage nu, og myrerne er stadig ikke væk? Det er lidt klamt med så mange myrer i køkkenet, på bordene og sådan.

Her kommer spørgsmålet så:

Er der nogen der kender en hurtigere måde at få dem væk på?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-04-10 14:16

De "gift-ting" til myrer fungere vistnok på den måde at kravlene ikke kreperer med det samme, men tager giften med hjem i boet hvor den spreder sig.

Find deres indgang og drys med kanel, det kan de ikke fordrage, og gå på jagt efter boet i haven.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-04-10 14:42

Noget der virker meget effektivt er en blanding af bagepulver og flormelis, lige meget af hver. Vi har brugt denne blanding flere gange sidste år i stuen. Drys det i nærheden hvor de kommer ind og hvor de færdes. De dør simpelt ehn et stykke tid efter og så er de væk.

hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-10 14:44

Langt de fleste almindelige myrearter i Danmark , gør ingen skade.

Hvis du vil af med en myre skal du bare trykke den i stykker med en finger , eller støvsuge dem væk .
Intet af det du kan købe i almindelig handel mod myrer er hverken særlig giftigt eller virkningsfuldt.
spild af tid og penge.

Dieldrin lak er effektivt. Men du kan ikke købe det i almimdelig handel mere .

Myrerne indendøre kommer næppe fra haven , men bor som oftetst under gulvet i etplanshuse.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-04-10 16:14

et godt middel er boraks. det skal blandes med flormelis eller honning og sættes så myrerne nemt kan komme til det. så tage de noget af det med ned i boet og fodrer afkommet med det og så dør de alle sammen efter et stykke tid. men du må have lidt tålmodighed for der er mange myrer i sådan et bo.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-10 16:25

Hej og ØV.
Dett er gode gamle husråd.
Et eller andet må der være du kan bruge.
Det er fra Idenyt . Prøv og se på det.

Gift og gamle husråd
Myrerne bekæmpes med myregift eller lokkes væk med kraftigt lugtende stoffer.Afhængigt af om myrerne skal bekæmpes i køkkenet, ved terrassedøren eller udendørs på fx fliserne, skal der vælges forskellige midler. De giftige og kradse midler er fx ikke smarte at bruge i køkkenet, men er meget effektive, når myregangene under fliseterrassen skal udryddes. Derfor deles myremidlerne op, alt efter hvor giftige de er:

• Det milde (helt ufarlige og ikke særligt virksomme): Kanel, lavendel, kaffegrums, merian, peber, tagetes, mynte osv. har alle en stærk duft, som myrer ikke bryder sig om. Når duften er frisk, går myrerne uden om, men straks duften aftager, vender de tilbage.

• Spray, der indeholder den relativt milde gift pyrethrin, er velegnet i køkken, spisestue og andre steder, hvor madvarer opbevares. Myrespray er også et godt våben mod indendørs flyvemyrer.

• Myrelokkedåser bringer gift til boet. De er nemme at stille frem på gulvet og passer sig selv. Inde i de små dåser ligger små godbidder gift. Myrerne lokker selv andre myrer hen til dåsen, hvor flere og flere vil spise af giften og bringe den tilbage til boet.

• Insektlak smøres på med pensel de steder, hvor myrerne kommer ind, fx på soklen, ved paneler og dørtrin samt revner og sprækker. På ikke-sugende overflader holder lakken sig virksom i flere måneder. Insektlakken virker ved, at krydsende myrer får gift på fødderne og bringer den ned i boet, inden de selv dør af det.

• Vandingsmidler siver ned i jorden. Køb et pulver til opblanding i vand, og brug det, hvor myrerne trænger ind.Vand ved soklen samt på terrasse og havegange, der løber tæt ved huset. Den bedste virkning opnås ved at vande direkte på myrernes gange og boer.

• Kogende vand udrydder myrer uden brug af gift. En kedel kogende vand gør det effektivt af med de myrer, larver og æg, der befinder sig i et bo. Brug det kogende vand som alternativ til vandemiddel, hvis du opdager et udendørs bo tæt ved huset. Husk at hælde rigeligt i boet, og husk, at det kogende vand også tager livet af eventuelle planter ved boet.

Held og lykke med at få dem udryddet.

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 22-04-10 16:52

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 28-03-11 18:20

Læg lidt vand og Drys cement hvor de kommer ind så får de cement sko, og så kan du høre dem.
Pjar til side, jeg bruger gerne myrelokkedåse, som tidligere skrevet slæber de det ned i boet og så dør de, men er der mange myrer, er det måske nødvendigt at sætte et par stykker. Hjælper alt dette ikke, så er opvaskesæbe også godt, da det fedter dem ind og så holder de sig væk. Så er der endelig pulver til insekter, drys det hvor de kommer ind, og lad det ligge i 8 dage.
Trøst dig noget af det skal nok virke, men du skal nok give det lidt tid, men indenfor 8 dage burde du få fred for kravlet.

Kommentar
Fra : RasmusK2990

Dato : 22-09-12 23:41

50% eddike og 50% vand dræber myrene med det samme.. Hæld det også ned i deres koloni og du har fjernet problemet indenfor 24 timer.

Held og lykke.

Kilde: http://www.myrebekaempelse-hjaelp.dk