/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Hvad er modsatte af rugemor?
Fra : ItsGreen
Vist : 1197 gange
50 point
Dato : 20-04-10 19:05

Hvad hedder det modsatte af en rugemor og findes det? Jeg snakker ikke om sæddonor, men om en rugefar.
Eller er det eneste mulighed?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-10 19:10

Pingviner er rugefædre

Det nærmeste du kommer en "rugefar" må være et reagensglas...

PS...

Arnold har været det i en film men det var nu vist hans barn

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1305335.ece

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 19:15

en rugefar...
Mænd levere sæden.
Kvinderne laver barnet.
Hvordan fanden skulle en mand så være en rugefar ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-04-10 19:29

Manden leverer et par minutters arbejde, og er ved moderens side de næste 9 måneder selvklart.

Skal han lave noget "fremmed" er han donor.

Det er vist kun Arnold Swartznegger der har været gravid

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 20-04-10 19:33

Det findes vidst kun i dyreriet - ved søheste er det hannen der gennemfører graviditeten og føder.

Ellers er der jo ham her http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article991277.ece

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-10 19:37

Rugemoderens ægtemand må være rugefader, selvom han ikke har noget med undfangelsen at gøre.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 20-04-10 20:58

Nårh ja, nu ved jeg hvad i mener
Men det jeg mener er om man kan være donor hvor man evt ser barnet og betaler børnepenge.
Det var bare en jeg mødte der sagde at han ikke ville have kæreste, men han ville godt have et barn.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 20-04-10 21:33

Citat
Men det jeg mener er om man kan være donor hvor man evt ser barnet og betaler børnepenge.
Det var bare en jeg mødte der sagde at han ikke ville have kæreste, men han ville godt have et barn

Dette er ikke så usædvanligt bland bøsser og lesbiske.... de laver en aftale,... og barnet bliver til ved hjælp af injektionssprøjter.

Godkendelse af svar
Fra : ItsGreen

Dato : 20-04-10 22:28

Nårh ja. Det kan han da gøre.