/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Dias show på hjemmeside
Fra : hbei
Vist : 1520 gange
50 point
Dato : 31-03-10 12:35

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg laver et diasshow på en hjemmeside, hvor der også er tekst. bruger frontpage til at lave hjemmesiden, og en ren amatør på dette felt.

mvh
Henning

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 35 point
Dato : 31-03-10 12:58

Selv bruger jeg Microsofts Windows Movie Maker som sandsynligvis allerede er på din pc. Den er så nem at gå til, og tekst kan du flette ind, enten direkte på et foto eller som separate tekstvinduer i mellem f.eks. billedskift. Programmet bruges naturligvis også til at lave en videofilm, alt efter lyst.
MVH Akle

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 31-03-10 17:26

Hej Akle
Desværre virker min moviemaker ikke, hver gang jeg prøver at åbne en fil med programmet, kommer der en meddelelse med at det er holdt op med at fungere. Havde det ellers som en mulighed.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-03-10 17:29

Hej Henning, hvis du kan lave manuelle ændringer i kildeteksten på en hjemmeside, så har jeg to eksempler liggende som du gerne må få kopi af, og bruge som du har lyst.

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 31-03-10 17:58

Det lyder godt, jeg kan godt kopier en tekst ind i kildeteksten men er ikke skarp til selv at programere.

mvh Henning

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-03-10 20:45

Hej Henning.
Du kan downloade gratis Windows Live, og heri er også Windows Live Movie Maker, som kan håndtere det hele også HD video format.
Afinstaller den gamle Movie Maker.

http://download.live.com/

MVH Akle

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 31-03-10 21:35

Øv det virkede heller ikke, desværre, men et forsøg vær.
mvh
Henning

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-03-10 23:09

Ja så er de lagt ud. De er ikke pakket, så du skal hente alle de små filer i hver af disse to ide-mapper. På http://www.4shared.com/dir/1636720/39819321/sharing.html kan du se hvad jeg har af ting og sager, og går du direkte til dias-show / slideshow, så er linket her:
http://www.4shared.com/dir/35422805/69e0441f/Slideshow.html

Jeg håber du kan bruge det. Hver især kan disse pakker køres lokalt på din PC. Du skal dog selv skifte billederne ud.
Måske har jeg mere af samme slags, når jeg får set arkivet igennem.

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 03-04-10 09:12

Hej Akle har nu fået min movie maker til at virke, men hvordan for jeg lavet et diasshow som gentager sig selv, ind på min hjemmeside.
Severino jeg kunne desværre ikke få det til at virke, men tak for din hjælp, er vidst lidt for tungenem til at skriv i koder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-10 09:48

Gå ind på denne side: http://www.stunicholls.com/

Vælg menuen Galleries: http://www.stunicholls.com/gallery/index.html

..og vælg den type slideshow du kunne tænke dig at bruge. F.eks.:

http://www.stunicholls.com/gallery/autorun.html

Så er jeg sikker på, at undertegnede og Severino m.fl. nok ska' få dig gelejdet gennem implementationen ved fælles hjælp

Det er nemlig ikke 'færdigsyede' løsninger, men eksempler det er forholdsvis 'simpelt' at bygge videre på.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-10 10:02

Jamen Henning dog, du har jo heller ikke hentet alt du skulle!
Jeg kan se på mit filelager, at du kun har hentet nogle af filerne, men ikke alle, så det er nok den grund, at det ikke virker!

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 03-04-10 10:50

Hej med jer, Molokyle det ser fint ud de link du har henvist til, men hvordan skal jeg lige bruge dem?
og Severino, jeg prøver lige igen, men er det ikke nok kun tage det ene eks.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-10 11:04

De to udgaver som jeg har lagt, skal du hente alle filer, og lægge i to undermapper, så du har styr på, hvad der høre sammen.
Grunden til at du skal have det hele med, er for at du kan se hvordan de fungere hver især, da slidet foregår forskelligt.
Hvis du syntes de er for kedelige, så har jeg også andre muligheder, som jeg skal finde frem, hvor billederne bladres igennem på forskellig måde.
Men prøv nu lige de to først.
Det er jo vigtigt at de rigtige bileder er registreret i slideshowet, ellers bliver de ikke vist som ønsket.
Huskogså på, at der er forskel på store og små bogstaver.

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 03-04-10 11:13

Takker ser lige på det.

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 03-04-10 11:57

Nu er jeg ved at fatte lidt, men hvordan kan jeg ændre i måde slide bliver vidst på, og længden den bliver vidst?

mvh
Henning

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-10 12:28

Jeg kan forstå, at dit udenbysk ikke er så godt!
Men det står alt sammen beskrevet i de tekstfiler som du vel også har husket at hente ned.
Tidsangivelsen står inde i class filen, og kildeteksten findes inde i java filen, som så skal konverteres til class.
Den fastsatte tid for hvert billed, er 5000 ms = 5 sekunder.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-10 12:29

Google translator er din ven i nøden!
http://translate.google.dk/?hl=da&tab=wT#

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 03-04-10 12:58

Uha det der translate bruger jeg meget, men der er ingen teksfil til ide 2, og det er den jeg arbjder udfra, den anden bruger jeg ikke.

Kommentar
Fra : hbei

Dato : 03-04-10 15:35

Hej Severino
Så er det lykkedes mig at lave noget der ligner det jeg gerne vil have, stor tak for hjælpen, det færdige resultat kan ses her.
http://www.dch-jyderup.dk/
jeg kunne bare godt tænke mig at den er hurtigere til at skifte billede, og billederne bliver vidst lidt længere tid.

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : hbei

Dato : 03-04-10 15:37

Tak for svaret akle.