/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
vedr. folkeregistrering
Fra : huelya87
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 30-03-10 16:46

Hejsa, jeg har sendt min flytteanmeldelse til folkeregistrering, hvor lang tid vil det tage sådan så jeg bliver registreret og vil få min sundhedskort? Også har jeg så meldt min flytning på posthuset, hvis jeg nu skulle modtage breve, hvilken adresse vil jeg modtage det, til min tidligere adresse eller nuværende????
Jeg har et spørgsmål til, jeg og min eksmand har et fælleskonto, men han har spærret kontoen, sådan så jeg ikke kan hæve nogen penge, hvis kontoen er spærret for mig, er den så også spærret for ham??
Nu har jeg så fået lavet Nemkonto vil jeg få min løn automatisk på det nye konto eller hvordan? Jeg har ikke noget bankkort, for hvis jeg bestiller det vil kortet automatisk sendt til min tidligere adresse eller nuværende adresse?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-03-10 16:53

Din adresse vil blive rettet fra den dato du har skrevet at du bebor den nye adresse f.eks 1.4. så får du dit sundhedskort kort tid derefter - ellers må du ringe og rykke for det

Din x-mand kan godt bare have ændret kontoen til sit eget navn, ring straks til banken og forhør dig, ellers kan han bruges alle jeres fælles penge uden du får din del

Du skal melde din arbedsgiver din nye adresse og bankkonto,...

Oplys din nye adresse i banken, så vil du kun blive registreret der og få tilsendt til den nye adr

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 35 point
Dato : 30-03-10 17:01

Citat
Din x-mand kan godt bare have ændret kontoen til sit eget navn

Det ved gud han ikke kan

Er den spærret er den spærret FOR BEGGE - men det kræver den var fælles og ikke bare hans konto du har haft mulighed for at bruge....
Citat
Nu har jeg så fået lavet Nemkonto vil jeg få min løn automatisk på det nye konto eller hvordan

Desuden har den næppe været fælles - så ville den jo også være nemkonto....

Og da du har lavet en ny kan det kun ske hvis den gamle er ophævet...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-03-10 17:07

Hvis du er flyttet skal du selv melde din nyeadresse både til bank , arbejdsgiver og alle andre steder , som bruger din adresse.
Det er kun nogle få offentlige instanser som automatisk retter efter folkeregisteret. Rsten må du selv informere.

Hvis pengene i banken helt eller delvis er dine, skal du omgående henvende dig i banken og protestere mod at din mand åbenbart har overtaget kontoen alene.

Banken kan fastfryse pengene indtil de får klaring på hvem de tilhører.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 30-03-10 17:35

Jeg har ringet ind til banken for at høre nærmere, fælles kontoen med eksmanden er både spærret for mig og ham, idet viser det sig at det vil være åndssvagt, hvis kontoen var kun spærret for mig, det lyder jo lidt mærkeligt. Vi har et minus på 51000 kr kan vi gøre sådan så jeg betaler halvdelen, og laver en konto hvor jeg har en konto for det minus. Jeg har et spørgsmål til, jeg får dagpenge, men jeg vil gerne købe en bil fra en forhandlere på 15000, når man er på dagpenge, kan man så godt låne penge fra banken.

Ps der var vold i vores ægteskab, men jeg har ikke meldt det til politiet, men jeg vil så gerne søge separation, nu er jeg flyttet hos min forældre, hvis jeg melder at der har været vold i vores ægteskab, vil vi så ikk blive hurtig skilt???
Min svigerforældre har taget min personlig egendele? Er det muligt og få dem tilbage?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-10 17:43

Citat
kan vi gøre sådan så jeg betaler halvdelen, og laver en konto hvor jeg har en konto for det minus. Jeg har et spørgsmål til, jeg får dagpenge, men jeg vil gerne købe en bil fra en forhandlere på 15000, når man er på dagpenge, kan man så godt låne penge fra banken.

Det må du da snakke med banken om - men svaret er sandsynligvis NEJ....

Citat
Ps der var vold i vores ægteskab, men jeg har ikke meldt det til politiet, men jeg vil så gerne søge separation, nu er jeg flyttet hos min forældre, hvis jeg melder at der har været vold i vores ægteskab, vil vi så ikk blive hurtig skilt???

Igen Nej - så skulle du have anmeldt det....

Citat
Min svigerforældre har taget min personlig egendele? Er det muligt og få dem tilbage?

Selvfølgelig...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-03-10 18:02

Citat
Min svigerforældre har taget min personlig egendele? Er det muligt og få dem tilbage?

Det må du jo prøve at tale med dine svigerforældre om, evt. få en bekendt til at hente det... hvis de nægter at udleverer det, og du kan bevise det er dit, så må du melde dem for tyveri

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-03-10 18:20

Tag den dog med ro og få klaret en ting af gangen.
Det lyder som om du er helt hysterisk.

hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-03-10 18:27

Du skal passe på med sproget, ellers gør os forvirret. Først skriver du om din eksmand , og nu bagefter at du vil søge separation.

Hvis i er gift og ikke skilt er jhan stadig din mand. Også selv om i er flyttet hver til sit.

Det er ikke svært at blive skilt, hvis i begge er enige om det.
Det er heller ikke ejendele, som er så svære at dele, specielt hvis der ikke er så meget.
Men hvis i har børn sammen kan det godt blive svært for jer begge og især for børnene.

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 27-04-10 19:02

Tak for svaret refi.