/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
javascript:clickRefresh()
Fra : solem
Vist : 890 gange
30 point
Dato : 26-03-10 17:07

Hjælp...

Jeg får med jævne mellerum et pop up vindue med følgende tekst : javascript:clickjavascript:Internet Explorer kan ikke vise websiden... Hvordan slipper jeg af med denne lille irreterende ting...

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 26-03-10 17:38

bruger du kun IE?
hva med hvis du bruger et andet browser?

Kommentar
Fra : solem

Dato : 26-03-10 18:13

Har ik`prøvet - vender tilbage ..

Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-03-10 18:42

Du trænger sikkert til at få opdateret din Java

http://windowsexpert.us/JavascriptErrors.html

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 27-03-10 00:35

Prøv at scanne for VIRUS.

Hvis du har kunne komme på siden og du har JAVA maskine, er det helt sikkert dine indstillinger for din netbrowser = ie 8/ 7 ? = XP /pro/ fiesta/ se7ven???
der har været ude for noget den ikke burde LUKKE IND.

Se under sikkerhed/ tillad JAVA ? over alle domian´s
GØR det ikke, hvis du ikke har en firewall/ virus samme
DET KUNNE JO VÆRE DU HAR FÅET EN AF DE SENESTE lus fra banker og andre.
FACEBOOK eller lignende steder
Og har du føst fået den IND, så er dette egentligt ligegodt,
så har jeg hævet dine skattepenge + meget andet

Selv betragter jeg JAVA som en ren ONDSKAB, men desværre en nødvendighed
når man skal i NETBANK, o.s.v, henter du den, de har hos JAVA, så sig NEJ til at du
vil på NETTET under installationen, ellers får du mere LORT med ned, end nødvendigt

Prøv at hente en af de gamle Java maskiner her

http://www.oldapps.com/java.php

PS: Alt der ligner VIRUS er det ikke.
Min gamle Virus-scanner, smider JAVA på porten, som en OLDSAG der ikke burde bruges
på andet end MOBIL, telefoner = til spil, ikke sikkerhed
men hvem gider/ orker at sætte sin JAVA op,
hent og installer, HÅB OG TRO kommer et par dage efter.

Sikkert bare mig der har haft et par ( /reg2 ) / ubekendte) at gøre med en Java-maskine

Scan din pc for LUS og lopper.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 27-03-10 00:39

Citat
Du trænger sikkert til at få opdateret din Java

http://windowsexpert.us/JavascriptErrors.html

HVOR fanden har du den side fra, den har FEJL OG MANGLER så det løber ned
af min PC SKÆRM

Skal du endelig opdatere så gå ind på JAVA´s hjemmeside, ikke LINKS til andet LORT
http://dk.sun.com/

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 15 point
Dato : 27-03-10 08:21

Øeh... JAVA og Javascript er to forskellige teknologier og har som sådan INTET med hinanden at gøre:

JAVA er et objektorienteret crossplatform fortolket programmeringssprog der generere bytecodes der kræver en fortolker (runtime modul) JVM = JAVA Virtual Machine for at kunne afvikles. Det er denne JVM man downloader og installerer for at ens browser skal kunne vise JAVA applikationer på hjemmesider (Bl.a. Netbank).

Javascript er derimod et scriptsprog som renderes af en i browseren indbygget/integreret javascriptfortolker.

javascript:clickRefresh() findes der ingen funktion der hedder (..medmindre en eller anden programmør har skevet en sådan?). Den findes mig bekendt ikke i noget kendt javascriptbibliotek?

Normalt ville man skrive en funktion til opdatering af en side og kalde denne funktion Refresh();

Den vil så kunne kaldes i et script som alle andre javascriptfunktioner eller fra en (X-)HTML markør vha. et event som parameter f.eks. onclick='Refresh();' eller som et direkte kald til javascriptfortolkeren: javascript:refresh(); ..eller blot: javascript:refresh.

Javascript allerts og fejlmeddelelser vises normalt kun når der er en fejl i i sides Javascript kode. Dette kan du intet gøre ved. Kun sidens prograsmmør kan rette en sådan fejl.

Meddelser fra javascript motoren bør ikke kunne dukke op når du er på en hjemmeside UDEN fejl.

Det lyder derfor mest sandsynligt, at du har reddet dig noget malware/virus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-10 08:26

Ps. Du kan bl.a. læse om forskellen på de to nævnte teknologier her:

http://www.htmlgoodies.com/beyond/javascript/article.php/3470971

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : solem

Dato : 27-03-10 09:54

Tak for svaret molokyle.