/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rensemidler til haven
Fra : sfl17
Vist : 602 gange
40 point
Dato : 25-03-10 15:10

Kære alle

Jeg har to små spørgsmål om rensning af div. sager i haven - det bliver jo nok så godt vejr her i weekenden, at man skal til at beskæftige sig med den slags ting!

1) En træ-stakit, der er blevet grundigt grønt i det, skal renses, før det males. Hvilket rensemiddel gøres dette smartest muligt med?

2) Plastik-havestolene har stået ude hele vinteren og er godt plettet til. Måske rensebenzin vil kunne fjerne lidt af misfarvningerne?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 25-03-10 15:19

brun sæbe

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 25-03-10 15:19

2 nej

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-10 15:30

1. vask dem med grundrens. Evt. bagefter med en algefjerner.

2. Hvad er de plettet med, er det bare snavs, så brug en grundrensopløsning

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 25-03-10 15:39

Renset benzin opløser plastoverfladen og gør den mere ru. Slib hellere med et fint slibemiddel, som til billak.
Godfornøjelse!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-10 15:43

2 poler med autovoks

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-03-10 17:34

Undri fem-i-en. Ca 125 kr. for en ltr. koncenterert. Har en neutral ph-værdi. Er deu til skrappe sage, så skal du købe med ph-værdi på 12-14 stykker. Kan købes hos campingvognsforhandlere! Skrappe sager med den ph-værdi!!!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-03-10 17:36

Grundrens til træet

og til stolene en blanding af wienerkalk og sprit (Matas )

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 07-06-10 09:50

Tak for svaret kj.