/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Forlovelse med kæresten
Fra : o1pedersen
Vist : 1651 gange
20 point
Dato : 23-03-10 19:40

Hej Kandu.dk brugere!
Først vil jeg lige sige undskyld hvis der er forkert kategori den er kommet ind under, var meget i tvivl!

Jeg er en ung fyr, der har været sammen med kæresten i nogle år nu, og jeg mener at jeg vil begive mig ud i at blive forlovet. Jeg er dog lidt blankt på det her område, jeg har læst en del, og der forbinder de forlovet i at man skal blive gift indenfor 1 år. Problemet er jeg ikke lige har i hensigt at skulle blive gift.. (Det står vatfald ikke i mine fremtidsplaner endnu )
Derfor vil jeg gerne stille jer nogle spørgsmål, som jeg håber i vil svare med seriøsitet da det helst skulle blive perfekt

1. At blive forlovet betyder det at jeg skal binde mig ved at indgå et ægteskab indenfor 1 år? Eller hedder det så bare at være ringforlovet hvis man ikke vil længere end dette for løbelig?

2. Jeg er lidt gammeldags, og vil gerne holde kærligheden på et romantisk niveau, derfor vil jeg gerne tage hende med på restaurant, spise godt, og falde i god snak med kæresten, og så vil jeg gerne "fri" eller hvad jeg skal kalde det? Spørgsmålet her er, går man på knæ? Og hvis ja, siger man så "Vil du gifte dig med mig?" Eller "Vil du blive min forlovet?"

3. Så kommer vi til ringen, jeg har tænkt på en 24 karat guld ring, indgraveret hendes navn, og fødselsdags dato? Eller skal det være dagen man bliver forlovet? Her vil jeg også høre om jeg skal have nøjagtig samme ring som hende, bare omvendt med navnene, da jeg ikke rigtig er så sød ved mig selv med de dyre smykker, som jeg er ved hende ville det ikke gøre mig spor og ikke få en, men for at symboliser kærligheden får jeg gerne en.

4. Skal man have "tilladelse" fra familien, (Her mener jeg, ville det være en god ting at spørge hvad de synes om det?) Inden man gør det?

Jeg håber i kan overleve mit lange indlæg, og håber der er nogle skarpe hoveder herinde som kan hjælpe mig med mit problem, da jeg gerne vil gøre det så romantisk som muligt!

På forhånd takker jeg!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 23-03-10 19:47

Stort tillykke

1. Nej idag forventes det ikke at man bliver gift inden for et år

2. Hvis du er sikker på din kæreste ikke bliver forlegen, så synes jeg det er fint hvis du går på knæ og spørger om hun vil gifte sig med dig

3. Man behøver ikke have sammen ring. I ringen står der forlovelsesdatoen og modpartensnavn, altså dit navn i hendes ring og omvendt

4. Dansk kultur påbyder ikke at man skal spørge familien længere, men er du af fremmed herkomst, så er det vist kutyme at spørge

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-03-10 19:48

Du frier til hende og giver hende en glat ring. Samtidig fortæller du hende at dette bliver en lang forlovelse. Det vil være en god ide at sætte år på, giftemål om 5 år eks.

Du skal ikke spørge andre en din kæreste men det vil være høfligt hvis jeres forældre fik det at vide bag efter. Og søskende og venner.

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 23-03-10 19:53

Nordsted1
Tak :)

Ang. Spørgsmål 2, jeg har ikke lige i planerne om at gifte mig, kan jeg så være bekendt at sige "Vil du blive forlovet?" Også selvom jeg går på knæ? :)

Spørgsmål 3: Skal navn og dato være udenpå ringen eller indeni ? :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 19:55

Jeg har aldrig hørt om nogle der spørger - vil du forlove dig med mig - men du kan da blive den første

Navn og dato står indeni ringen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 19:56

Af praktiske årsager der det nok smartest at du venter med at få indgraveret navn og dato i ringen, tænk hvis hun ønsker en anden ring, eller ringen ikke passer i størrelsen, så kan det blive noget biks at skulle ændre ring og indgravering

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 23-03-10 19:58

Nordsted1
Ja det ville nok være et lidt større chok for hende hvis jeg spurgte om hun ville gifte sig, da hun godt ved at det ikke lige er mig.. Men så må jeg jo være den første *g*

- Ja det lyder nu meget fornuftig med at vente med navn og dato *g* Men ringen skal sidde på venstre hånd og på ringfingeren er dette korrekt? :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 20:01

Venstre hånd ved forlovelse, højre når man bliver gift - men det tager man vist heller ikke så tungt længere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 20:02

Og selvfølgelig skal den sidde på ringfingeren, jøsses menneske hva tænker du på

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 23-03-10 20:04

Nordsted1
Jøsses :) - Ja det tænker jeg sku også på nogle gange, jeg er ny indenfor dette ^^ Giv mig en chance hehe. Jeg bukker og takker for din viden

Godkendelse af svar
Fra : o1pedersen

Dato : 23-03-10 20:04

Tak for svaret Nordsted1, du har været til rigtig stor hjælp! :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 20:05

Håber hun siger ja

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 23-03-10 20:11

Håber jeg også

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 21:31

Glem en 24 karat ring. Den er for blød 24 karat = 1000/1000 Guld - Køb 14 eller 18 karat svarende til 585/1000 eller 750/1000 guld

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 21:34

Krumme det lille nummer (01) ser jo ikke når du skriver her i tråden, når den er låst, du må give dit gode råd videre i pm

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 21:50

Det må han selv om lool. Det er jo ikke forbudt at følge op på sine egne tråde. Køber han 24 karat, er den flad som en fregne første gang hun klasker ham een på hovedet Kan forresten slet ikke købes herhjemme. Skal bestilles. Men i Thailand og resten af Østen kan 24 karat købes i forretningerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 21:57

Jeg tror ikke der er nogle der tjekker sine lukkede spørgsmål... synes snart kandu skal få den fejl rettet. Det er kun trådholderen selv der ikke får mail, når tråden er lukket

Mon ikke smykkeforretningen hjælper 01 på vej

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 22:04

Jeg kigger da ofte ind i mine lukkede tråde, for at se om der er nogen som er næsvise, bare fordi de tror jeg ikke er der

Ja selvfølgelig vejleder smykkeforretningen. Men vidste han det nu, så behøver han jo ikke spare 1000 kr. op, men kan nøjes med 585 eller 750 kr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 22:07

Citat
Jeg kigger da ofte ind i mine lukkede tråde, for at se om der er nogen som er næsvise, bare fordi de tror jeg ikke er der

Det er bare fordi du er så nysgerrig

Citat
Men vidste han det nu, så behøver han jo ikke spare 1000 kr. op, men kan nøjes med 585 eller 750 kr.

Kan man få en pæn ring til den pris Det er vist meget lang tid siden jeg sidst har været i en smykkeforretning

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 22:14

Ahhhh en lille tynd een...måske.

NAJ da. Et par glatte ringe i 14 karat guld koster fra 2500 og opefter (pr stk)

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 22:16

Hwa faen skulle du osse i en smykkeforretning??? En rose klær sig selv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 22:16

Vi ku' da gå ned og tjekke priser.. det kunne vi nok få noget sjov ud af, om ikke andet når vi forlader biksen igen og ser ekspedienten i hovedet

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 22:19

Du kunne jo få en piercing..Sten ville ælske det LOOOL En lille fiks diamant i navlen hehehe

Og Sten kunne få en guldring i næsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 22:20

Tak Klumme, bortset fra at du ikke ved hvordan jeg ser ud

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 22:21

Orkkkk jo. Jeg ved alt...næsten

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 22:23

Til 01pedersen. Få graveret "Jeg elsker dig" i ringen...Så kan den bruges igen og igen

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 22:24

Go'nat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-10 22:29

Du er fyldt med gode ideer, synd at o1 ikke ser det

Nat nat Klumme sov godt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-03-10 23:51

Hvorfor vil man forloves, når man ikke vil giftes???

Er det, for nemmere at kunne skifte hende ud???

Så skal man sq da ikke forlove sig (for-lover at ville giftes på et senere tidspunkt)

Håber, at der er en forklaring på denne mærkelige - umiddelbart - vattede holdning til kærligheden...

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 24-03-10 18:43

Camillasmoster
Du kan få en forklaring, når du taler ordenligt. Jeg kommer skam heller ikke og siger dig og din mand er noget vattede kærlighed.. Tænk dig om inden du skriver sådan noget p**

Krummen
Jeg har hørt om at 24 karat guld er noget værre noget. Men igen jeg vil gerne over de 14 karat, da hun lige har fået sådan en i julegave.. Hvilke jeg nok også fortryder nu, da jeg lige har fundet ud af at jeg gerne vil blive forlovet med hende. Men det er menneskeligt at fejle..

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 24-03-10 18:45

Citat
Til 01pedersen. Få graveret "Jeg elsker dig" i ringen...Så kan den bruges igen og igen

Nej, det bliver med hendes navn. Er sku ikke en fedterøv når det er sådan, og regner skam heller ikke med at gå fra hende, selvom man desværre ikke kan forudse fremtiden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-03-10 19:07

Citat
Nej, det bliver med hendes navn. Er sku ikke en fedterøv når det er sådan, og regner skam heller ikke med at gå fra hende, selvom man desværre ikke kan forudse fremtiden.

Godt sagt o1pedersen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-03-10 23:10

01pedersen - det var jo bare min mening, that's all. og ind imellem må man da godt provokere lidt, ikke?!

Og så er jeg jo ikke tankelæser, vel?

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 25-03-10 16:18

Citat
det var jo bare min mening, that's all. [Glad] og ind imellem må man da godt provokere lidt, ikke?!

Og så er jeg jo ikke tankelæser, vel? [Blink]

Ikke mening? Du skriver det men det var ikke din mening og ramme tasterne så den tekst kom frem?

Jo du må da provoker alt det du vil, men du får jo bare pay-back

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-10 22:00

Ja, selvfølgelig gør jeg det. Det, der kan gøre sådan en diskussion svær er, at det foregår på skrift - man kan jo ikke se folks ansigtsudtryk, eller høre tonen i stemmeføringen.

Man skal kende hindanden ret godt, for at kunne få en frisk diskussion, hvor man kaster med stueplanter å' så'en

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-10 22:21

Nå for fa'en nu bliver der smidt med planter... skynder mig ud, så jeg ikke bliver ramt