/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Må kvinder nyde sex :-)
Fra : troldenesdhb
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 21-03-10 18:17

Jeg så en debat på DR2, der nævnte en præst at der i det Gl. Testamente står at kvinder ikke må nyde sex. Er det rigtigt? og hvor står det?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-03-10 18:36

Den påstand skulle han da selv have haft lov til at eftervise...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-10 18:40

Det er sikkert en fortolkning den præst er ret ene om, mig bekendt står der ikke noget om at sex ikke må nydes:
http://go.to/samliv/
lidt om fortolkning, det er jo gamle skrifter som skal oversættes og fortolkes så vi kan forstå lidt af dem:
http://www.sektariatet.dk/artikler/bibelfortolkning.html

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-03-10 18:58

Jeg er ikke kristen og har ikke læst biblen, men jeg tvivler på at der direkte står at kvinder ikke må nyde sex. Men tankegangen hos mange kristne (specielt førhen) er/var at sex var noget kvinder måtte tåle eller finde sig i, for at tilfredsstille mandens behov og for at føre slægten videre.

At kvinder skulle have et behov eller skulle kunne nyde sex, forsøgte man at ignorere og/eller fortie.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 21-03-10 20:31

Prøv at læse Højsangen i Bibelen. Er kun på 5 sider!

Der står meget om følelser/nydelse.

Hvis Gud ikke havde ønsket at kvinden skulle nyde det samværet med sin elskede, havde Højsangen ikke været i Bibelen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-03-10 21:05

Citat
i det Gl. Testamente står at kvinder ikke må nyde sex. Er det rigtigt?

DET siger jeg jer.................
Hvis det nu er forbudt så er det sq sidste gang den gamle herhjemme har "fået" noget.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-03-10 21:05

Undskyld men kunne ikke dy mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-10 21:30

Kvinder må da gerne nyde sex - hvis de når det på 2 minutter

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-03-10 21:32

efter min mening har kvinder da også ret til orgasme,-
hvis de kan nå det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-03-10 21:48

Citat
Kvinder må da gerne nyde sex - hvis de når det på 2 minutter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-10 01:10

Det gør da ikke noget at de nyder det.
Bare de kan ligge stille og ikke støjer.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 13:11

De egyptiske kvinder må ikke nyde sex http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2009/07/21/163712.htm

Men jeg synes ikke, jeg kan finde noget om, at kvinders nydelse skulle være forbudt i følge kristendommen.

Tænker at hvis det var tilfældet, var vi alle nok blevet omskåret og lemlæstet.
- gudskelov at jeg ateist....

Citat
Bare de kan ligge stille og ikke støjer

Så har jeg igen misforstået noget.....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-10 16:30

Citat
De egyptiske kvinder må ikke nyde sex

Man er da lidt glad for at være dansk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-10 16:42

Citat
Man er da lidt glad for at være dansk
så kan du nøjes med at ligge stille og ikke støje

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 16:58

Mellem veninder:

- Fortæller du din mand når du får orgasme?

- Nej, han vil ikke have jeg ringer til ham på arbejdet....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-10 17:32

Citat
Nej, han vil ikke have jeg ringer til ham på arbejdet....

Nååå det glemte jeg da lige da Leif gik på arbejdet

O.V.N.
Citat
så kan du nøjes med at ligge stille og ikke støje

Mere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 12:20

Lige en til damerne at tænke over
Citat
Kvinders orgasmer varer i gennemsnit 23 sekunder, mens vi mænd må nøjes med seks sekunder. Det er der vel kun én ting at sige til: I ligestillingens navn bør kvinder sørge for, at vi få fire orgasmer, hver gang de får en...
læst på MSN

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-04-10 14:09

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-10 14:30

Selv tak