/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Skype
Fra : HansELund
Vist : 4235 gange
210 point
Dato : 20-03-10 19:09

Hvorfor kan jeg ikke få forbindelse mmed Skype. Første gang jeg installerede programmet gik jeg lige igennnem, uden problemer af nogen art.

Da jeg ville prøve dagen efter kunne jeg ikke logge på. Jeg har fået tilsendt ny kode osv. Men programmet melder tilbage, at der ikke kan opnåes forbindelse

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-10 19:21

Jeg har lige testet - min skype virker.

Har du den grønne sky nede ved uret.
Hvad sker der når du starter Skype fra Start > programmer > kommer velkommen login frem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-10 19:26

Du har et brugernavn eks. "abc" som bruges til at logge på med.
Så har du et vist navn til alle dem der ser dig.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-03-10 14:28

Hvis du har internet adgang så den virker fint....prøve at gen installler igen. Min skype virker perfekt.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 22-03-10 20:38

jeg siger foreløbig tak. Men desværre har I ikke løst mit problem. Jeg har afinstalleret Skype flere gange. Jeg har prøvet med nyt navn/password osv. Men når jeg kommer til log on - siger den, ""Jeg kan ikke få forbindelse med serveren".... Min kone har hendes egen pc, hun installerede Skype og røg lige ind.... så det har tilsyneladende ikke noget med vores internetopkobling, så havde jeg vel heller ikke kunne sende denne besked.

Tror at et eller ander er blevet ændret - måske i mit virusprogram eller min firewall - men jeg har intet foretaget mig de 2 steder, derfor må jeg gentage mit spørgsmål... Hvorfor kan jeg ikke komme på Skype?????

MVH@ns

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-10 20:49

Du kunne prøve at slette dine cookies, som måske husker en forkert login.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-03-10 12:54

har du en firewall der evt. blokerer??

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-03-10 19:40

Deaktivere din firewall og se om det er den, det er det hurtigste.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-10 20:50

Testing testing.............................

Log din kone af skype på hendes maskine.......................og så log dig på hendes comp..

Eller lade hende logge på din maskine (det kan godt gøres selvom hun er logget på sin egen)
Jeg har tit et par comp. kørende med samme skypnavn - for så kan jeg nemmere sende store filer, og snakke samtidig.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 23-03-10 23:46

Som allerede nævnt så er du sandsynligvis kommet til at sige Nej da du blev spurgt om Skype måtte få internet adgang, det kan du ændre tilbage i firewallens indstillinger

Godkendelse af svar
Fra : HansELund

Dato : 24-03-10 02:47

Mange tak for dit indspark, jeg har været inde i min firewall, og VUPTI så virker Skype igen

Tak for svaret o.v.n..

MVH@ns

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-10 06:25

Selv tak - godt at problemet blev løst