/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Smalltalk i jagthytten
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1998 gange
200 point
Dato : 11-03-10 13:23

Denne tråd er ikke et spørgsmål, men mere ment som hyggesnak i mellem os jægere.
Alle kan byde ind med snak, vittigheder og spørgsmål - i bestemmer selv. Dog, vil jeg gerne ha' mig frabedt personfnidder - hvis det alligevel skulle forekomme, bliver vedkommende smidt på hovedet ud af jagthytten. (blacklistet i tråden)
Jeg sætter 200 point på højkant til det indlæg jeg synes bedst om. Indlægget behøver nødvendigvis ikke at være jagtrelateret - men mere som "det man normalt snakker om i jagthytten"

Nu skal i forestille jer, at vi sidder i jagthytten. Pejsen er tændt og en dejlig varme stråler ud i lokalet. Den pragtfulde middag er også indtaget - og vi er gået i gang med kaffe og kage og det sociale samvær inden vi skilles for denne dag.
************************************************************************
Jeg starter lige med et spørgmål (Det er seriøst nok)

Nu er jeg den eneste af min fars børn, mine onklers børn, mine farbrødres børn der går på jagt. Dvs. at jeg er den eneste der arver/har arvet geværer..etc..fra familien. Det har efterhånden resulteret i, at jeg snart har så mange rifler at jeg er nød til at frasorterer nogle af dem (Jeg har talt med den respektive familie om det - og de kan godt forstå det.
Nå, men efterhånden har jeg arvet:

2 stk. 30.06
1 stk. 6,5x55
2 stk. 308
2 stk. 243W
1 stk 222
Hertil skal lægges et hav af haglbøsser, lige fra AYA's Hunters Gun og opad
+ det jeg selv købte i tidernes morgen.

Mit spørgsmål lyder i al sin enkelthed; Jeg vil bare beholde 2 - 3 rifler, hvilke kaliber vil i råde mig til at beholde.?

Jeg havde selv tænkt på at beholde 308'teren - til dåvildt, kronvildt lidt gris i polen....osv., samt 243w til buk og ræv.
Eller, skulle man købe en ekstra 243w pibe til 308, således man havde både 243w og 308 i samme riffel.??

Der var så en der sagde; Behold 6,5x55 og køb en ekstra pibe til den i cal. 25.06 - men hvad kan den, som en 243w ikke kan.?? Du må ikke skyde dåvildt med en 26.06'er...???

Eller skulle man beholde 30.06 til det hele..??

Håber I kan finde rede i spørgsmålene...???

Og nu, velkommen til jagthytten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-10 13:37

Citat
og vi er gået i gang med kaffe

Så vil jeg som noget af det mest naturlige spørge - hvor dælen er cognac'en

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-10 13:44

Glem ikke cigaren og en god jagtfilm. Lidt røget ederfugle bryst på et stykke ristet fransbrød kunne også friste og lad os så tage arsinalet frem og se på hver enkelt, nogle kunne jo være slidt, så en udskiftning af den grund var at foretrække....
Resten afhænger mest af vilken jagtform man driver mest.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-10 13:50

Hej heidi-Ho

Jeg kan se vi er i samme båd - sådan med hensyn til samlerlysten. Derfor kniber det efterhånden med pladsen i våbenskabet, som er bygget til at kunne rumme 10 våben. Men fifler man med placeringen, kan der nemt stuves 18 våben sammen, hvis man vender lidt op og ned på våbnene.

Nu skal man, hvis der absolut skal, luges ud, ikke udelukklende spekuleres i kalibre men også forholde sig til våbnenes stand og om der er tale om europæisk fuldblod eller billige amerikanske "Bauhausmodeller" som f.eks. Savage 110 serierne, hvor skæftetræet som regel forsøger at omklamre piben, så skydningen bliver upræcis etc. etc.

Dit spørgsmål (input) drejer sig om hvilke kalibre f.eks. undertegnede vil prioritere. Min samling af rifler omfatter pt. 2 x .22 LR, 1 x .22 mag, 1x.222, 1x .243, 2 x 6,5x55, 1x 7x57R (BF), 1 x 8x57, 1x .308 og 1x 30-06 .
Jeg er holdt op med at bruge .222 til råvildt, fordi jeg har en særdeles velskydende .243`er. Til kronvildt og grise bruger jeg udelukkende 30-06. Til ræv og gæs skydes der med .22 mag og duerne falder for en .22LR. Endelig kan jeg ikke undvære min BBF`er (7x57R inkl. 12x70 haglløb) når jeg sammen med hunden snuser rundt i efteråret efter egnet råvildt.

Men disponerer man over de 2 førstnævnte våben/kalibre (.243 og 30-06) , burde ethvert behov kunne opfyldes, hvis man fastholder sit patronvalg og optikmontage. I bukkejagten har man ikke mulighed for andre byttedyr end råvildt, mens man i efteråret kan falde over såvel rådyr, dådyr og kronvildt, og her er 7 x57 og 30-06`eren et godt valg. Men om jeg vil afhænde de øvrige kalibre - nejda. Det er jo værktøj jeg har fået et forhold til. Min bedstefars gamle 8x57`er kommer nok til at følge mig i kisten - når vi når så langt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-10 13:55

Hvor mange er vi her i hytten - jeg syntes der er dobbelt så mange som der plejer at være.
Nå - men det er vist også ved at være sent nu.

Kommentar
Fra : JørnFHRudolph

Dato : 11-03-10 14:04

Happy Hunting

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-10 14:08

Hej Heidi

Jeg ville vælge at beholde .243 og .308, men så sandelig også se på hvilket fabrikat og beskaffenhed pågældende rifler er ! Forskellen på .308 og 30-06 er så forsvindende lille og min personlige mening er, at .308 er mere behagelig at skyde med end 30-06.
I øvrigt skyder man kronvildt i GB med .243 med fortrinlige resultater - det er i bund og grund et spørgsmål om at ramme rigtigt !!
Hvis du har besluttet dig for at afhænde de overskydende, burde de kunne levere penge til svingmontager samt evt. en god kikkert.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-03-10 15:24

Tak fordi I vil deltage. Jeg kan mærke, at hyggen bredder sig.

Jeg hælder mest til 243w og 308. Den røde tråd som altid er gået igen hos disse "konservative" brødre (far og hans brødre) har altid været tyske rifler - eller kommer de fra Østrig.??? - Steyr Mannlicher. Dem som jeg gerne vil beholde er Steyr i cal. 243 og 308.
308 er en fuldskæftet, rimelig pæn riffel. 243w er fra farbror, som sværgede til halvskæftede rifler. Jeg kan lige høre ham, når han sagde; Fuldskæftede rifler er for upræcise på skydebanen...så gik diskussionen ellers i mellem brødrene....

Som øjenvidnet siger; Man kan bruge overskuddet fra salget til en god montage, samt en god kikkert. Swarovski...... Måske.??? Eller.???????
Den/de kikkerter der sidder på er af mærket Docter, som jeg egenlig synes meget godt om. Men skal der være gilde, så lad der være gilde.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-10 15:31

Ja men så lad der dog være gilde - selv skæfte træet kan give varme i denne kolde tid. Og oraklet fra Humlebæk har udtalt sig og så må alle resten jo bøje sig i støvet Jeg går pænt uden for - farvel og tak for denne gang. Det var hyggeligt så længe det varede.....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 11-03-10 15:59

Kære Heidi Ho

En rigtig hyggelig tråd og et godt initiativ
Mit forslag til dig er at du beholder en 30.06 og en 243 w, så er du godt dækket ind, til alt europæisk vildt men det bedste vil være, som jeg har det, riffel med vekselpipe 30.06 og en 243 W.
Citat
OG TIL BB1

Heidi Ho har forsøgt at få en god tone og lige så snart der kommer en på du ikke kan lide, begynder du på dit FNIDDER, for at bruge dit eget ynglings udtryk.
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-10 16:15

Blot for at fortælle dig, at Docter kikkerter er af fremragende kvalitet, fremstillet i Tyskland hos det tidligere Zeiss Jena - men igen i hvor god stand er dine eksisterende ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-03-10 17:58

DJ har lige doneret 50.000 kroner til en undersøgelse om vist nok, hvad kvinder er, og hvorfor de stormer ind til Dianas stier, måske nok lidt frit fortolket af undertegnet, men pengene er brændt af.

En lille historie fra det virkelige liv.

Gutterne sidder i hytten og talen falder på, hvornår man skal holde jagt næste gang. Der er enighed om, at man mødes lørdag 14 dage klokken 8.00, alle er enige undtagen Knudsen, som sidder og kigger på hans ramponerede læderbukser, hva så Knudsen er du klar lørdag om 14 dage?, nej: jeg kan ikke, hvorfor ikke spørg slænget og kigger lidt skævt til ham. Konen siger Knudsen, jeg bruger alt for meget tid sammen med jer hun ligner et blåbær i hovedet det går simplethen ikke.

Lørdag 14 dage senere. Gutterne møder op i hytten og undres over at der er tændt op i brændeovnen, dækket bord og Knudsen sidder og ryger tilfreds på piben, mens han forsøger at holde køteren nede af sofaen.
Hva fanden Knudsen du kom alligevel!, hvad er der sket fortæl; Jow sa Knudsen altså igår aftes da jeg fortalte konen at jeg blev hjemme, forsvandt hun som en sneppe i medvind, lidt efter kom hun ind i en minimal G-streng, og mens hun kildrede mig i øret, hviskede hun ind i soveværelset med os, du kan gøre lige hvad du vil " bind mig, misbrug mig på det groveste

Så her er jeg gutter

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-03-10 18:10

Hej Heidie Ho og Tonganeser.

Nu skal i få noget at tygge på ( jeg er nemlig gået udenfor de næste timer, for lade mit kurfyrstelige vand )

Sælg hele molevitten og køb en Blazer med veksel pibe 22-250 og 9,3x62 eller f,eks en Sauer med samme calb. spænd.

Jeg imødeser brølet fra de herre om nogle timer

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-03-10 18:24

243w og 308 er pæne velholdte våben. skyder godt og med en rimelig Docter kikkert i 4- 16x56.
Jeg søger mere et råd med mht cal. valget.

bb1, luk lige døren efter dig når du går. Du lukker al varmen ud.

Betterwiser, Blazer.?? den har man hørt så meget godt om - og så meget dårligt om.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-03-10 18:35

Behold 222 og 30.06, de andre er mellem calb.. Med 30,06 har også en ok riffel til elg og gris.

222 er en fantastisk calb til rådyr og mindre i den RIGTIGE mands hænder.

Godt vi har svingdør i hytten

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-03-10 19:35

Hej betterwisser, det er jeg ikke overbevist om, idet 308 og 30.06, kan jo næsten det samme.
Mht 222 vs 243w, så er der jo uomtvistelig noget mere saft og kraft i en 243w.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-10 20:12

TRD Hvor kan du finde ordet fnidder i mit indlæg. Jeg sagde blot at jeg var nødtil at forlade hytten når oraklet fra Humlebæk var mødt op. Det er da en naturlig sag.Der findes sikkert også personer,som du ikke vil være i stue med - mig kunne jeg tænke - eftersom du er en af dem der altid begynder af fnidre,når du ser mit navn...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-03-10 21:04

Heidi-Ho

http://www.docter-germany.com

Her er adressen på Docter kikkerter.

Steyr Mannlicher er i dag produceret i Østrig, tidligere vistnok i Tyskland (Mannlicher Schönauer)

I det hele taget er det efterhånden svært at stedfæste europæisk våbenproduktion - jeg er enig med dine onkler i valget af tyske/østriske våben - det er og har altid været kvalitet.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 11-03-10 23:38

Er der lige een der vil række mig kaffen og konfektskålen.
Hvad siger I, er der en der vil byde en cigar af de bedre (ikke Manne eller Advokat stinkbombe-cerutter). Gerne en ægte Cubamodel med mavebælte, eller skal jeg tænde min pibe - Kriswill No. 49 ”Bernadotte” - fra dengang Kong Frederik d. IX var på besøg på fabrikken, og uberørt af piberensere siden.
Tak-tak-tak, een er nok, kan alligevel kun ryge en af gangen. Hvor er i venlige alle sammen - hvad siger du Øjenvidnet4, en cigarklipper. Nej ellers tak, har mærkeligt nok min egen med - underligt at jeg skulle huske den netop i dag.
Nordsted1, sætter du lige en kande kaffe ekstra på, og et fad boller med pålæg ville nu ikke være så dårligt på dette tidspunkt, nu du alligevel er i køkkenet.
HHHEEEJJJJJJJ - DU BB1, kan du ikke lige slå en streg for mig, nu du alligevel er ude og mærke reviret af.
Sig mig engang, men er der ingen der er bange for, at den flaske Remy Martin der på skabet, kan blive for gammel - måske endda trække skind UHA-UHA. Skulle vi ikke trække proppen af flasken, og lade JørnFHRudolph skyde til måls efter den - han skyder jo alligevel på næsten alt og alle, og hvis han ikke lige gider nu, så kalde vi den bare Pia K. - så skal i høre hvor det brager lystigt.
Du Heidi-Ho, hvad skal der egentlig blive af de geværer som du får i overskud?? Bliver de solgt eller sat på auktion eller hva'. Giv mig lige et prej når du har bestemt dig, ikk'. Måske man ku redde sig noget billigt, og det er jo ikk' så ring' endda
Nordsted1, synes det tog lidt lang tid med den kaffe, men nu forstår jeg det bedre. Hvad siger i gutter, er det ikke længe siden i har set sådan et fad boller med pålæg - det var s'gu værd at vente på - lad os gå til fadet.
BOOOOM_BOOOOM
Halløj, det er Jørn der leger DF krig - lyder næsten som nytårsaften. Proppen blev bare døbt DF-fjerbolden, og så var den dødsdømt. Nu bliver vi nødt til at tømme flasken
Møde her i jagthytten hver 14 dag er ikke for tit, nærmest en nødvendighed.
BB1-JEG ER FÆRDIIIGGGG, så kom bare ind igen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-10 23:48

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-03-10 10:39

--------------------------------------------------------------------------------

Blacklistet af kandu.dk

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pas nu på venner for det kan altså gå sådan!!!!

Til orientering for Heidie-Ho så ER ovenstående sakset fra en anden tråd end jagt - men pas alligevel på miraklet ER sket!! Kandu`s amin er ved at vågne op!!!!

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 12-03-10 00:07

Citat
BB1-JEG ER FÆRDIIIGGGG, så kom bare ind igen.

Hvor fan... bliver ham bb1 nu af - han er vel ikke gået hen på kroen? Hvis han ikke snart er tilbage, så er stykkere med røget ederfugle bryst (endda på ristet franskbrød) s'gu bare ædt af betterwisser, den ædedolk.
Hvad siger du TheRealDeal, kan den cognac ikke bruges sammen med den udmærkede cigar.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 12-03-10 00:20

243w og 3006, sælg resten

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 12-03-10 00:36

Citat
243w og 3006, sælg resten

Hvad prisleje vil sådan et par kanoner ligge i ??
Tænker nemlig på at lave en pæn ny jagtvæg - den gamle må jeg ikke have mere for konen.
Den bestod nemlig mest af billeder af nedlagt vildt, ca. 30 år gamle billeder af "lækre sild".
Nu forbudt efter juli 2010, så ny væg skal laves, og gerne med noget "krudt" i, så der igen kommer lidt fart i de gamle knogler (HÆHÆHÆ)

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-03-10 06:11

Dyyyyyyyyyyyyyyygtigt Knudsen, men kan du ikke lige fortælle os hvad netop skrev, siden han er blevet blacklistet, så hvis det HH har skrevet indtil nu, kræver en blacklistning, så er du selv i farezonen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-03-10 07:27

hvad er det for noget Hvem er NETOP...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-03-10 08:34

Vi trænger atter igen til at få luftet ud i jagthytten, få svingdøren op på 800 omdr. der er begyndende
hørm herinde. Edderfuglebrysterne er nok røget med smuld fra noget "endetræ ". og der forekommer spredte vådeskud

Er combivåben egentligt ikke bare en må ha potenskanon, som er bedst egnet til at slide pudsklude op på, og konstant at vise frem til dem, som ikke har en sådan wunderkanon og se deres vemodige udtryk i øjnene, når der bakses rundt med: sikringer - løbsskiftere og andre funktionsgreb.

Er det ikke kun vores naboer syd for Kongeåen, der har det rigtige behov for et sådant multivåben, fordi de er så heldige de har grise og endda de rigtige vilde nogen.

Er I helt trygge hvis I ved, at der er flere af klapperne som går rundt med den unikke skydmaskine på nakken, og i deres stille sind går og multitasker omkring betjeningen af den, hvis nu der rejser en sneppe eller hvis nu der står en hjort

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-03-10 08:54

Hej Øjenvidnet. Tak for linket til Docter. Jeg var ikke klar over at der var 30 års garanti på dem.
Jeg tror, jeg beholde kikkerterne og ofrer et "serviceeftersyn" på dem

Efter at familien var gået i seng, smuttede jeg ned i mit arbejdsværelse og tog alle kanonerne frem. Linede dem op på bordet for at studere dem. Der røg sku' mange tanker igennem hovedet på mig. Men det korte ad det lange, jeg besluttede mig for at beholde 243w og 308.

Asbjørn spørger om prisen. Jeg har ikke sat mig ind i hvad sådanne rifler koster idag.
Men Steyr Mannlicher er sikkert ikke helt billigt.
Nej, de skal ikke på auktion. Der er flere af jagtkammeraterne der har vist interesse.

Lige en ting, gutter.!!! Vi skal ha' det sjovt, men lad være med at være ondskabsfulde.

Er Kandu-amin ved at vågne op.??? Har han sovet - hvor har han sovet henne.???
Er der en der lige skænker ham en tår varm mocca.??

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-03-10 09:18

Citat
Er combivåben egentligt ikke bare en må ha potenskanon, som er bedst egnet til at slide pudsklude op på, og konstant at vise frem til dem, som ikke har en sådan wunderkanon og se deres vemodige udtryk i øjnene, når der bakses rundt med: sikringer - løbsskiftere og andre funktionsgreb.

Er det ikke kun vores naboer syd for Kongeåen, der har det rigtige behov for et sådant multivåben, fordi de er så heldige de har grise og endda de rigtige vilde nogen.

Er I helt trygge hvis I ved, at der er flere af klapperne som går rundt med den unikke skydmaskine på nakken, og i deres stille sind går og multitasker omkring betjeningen af den, hvis nu der rejser en sneppe eller hvis nu der står en hjort
Uhada betterwiser, det tør du ikke sige højt engang til

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 200 point
Dato : 12-03-10 10:29

Til Heidi-Ho

Dejligt at høre om denne hyggelige jagtstue, hvor der oven i købet må ryges !! Herligt. Hvis det er muligt at man evt. næste gang kan bestemme menuen, vil jeg gerne foreslå gammeldags tilberedt helstegt vildsvin med waldorff salat, brunede og hvide kartofler, hjemmelavet rødkål, tyttebær og naturligvis, masser af brun sky-flødesovs, som kan hænge ved kartoflerne !! Grunden er den, at man efterhånden sjældent får de klassiske vildtretter andet end de er tilberedte på den fedtfattige måde.
Er der ikke noget om, at du kender kromanden hvor du bor - hvis han skal med, kan han så passende lægge ovn til stegning af dyret - jeg skal nok selv sørge for indkøb og madlavningen, samt betaling af dyret med alt tilbehør !
Vine m.m må I være med til at spæde til ! Har vi en aftale ?

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-03-10 11:55

Jeps, det er en aftale.!!!
Jo ryges.!!! Bare gå til den.
Jeg er selv tilhænger af tobak. Jeg læste i avisen at jo mere man røg, desto færre chancer var der for at udvikle Parkinsonssyge..........

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 12-03-10 14:43

Citat
Jo ryges.!!! Bare gå til den.
Jeg er selv tilhænger af tobak.

Det ER da også nemmere at lade rygerne blive indendørs, og IKKE rygerne udendørs når vi alligevel næsten alle ryger.
Den cognac i går, den smagte nu godt. Fik vist bare lidt for meget

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-03-10 16:01

Nå gutter her er så en af de første week-end vittigheder

Øl & kvinder

Forskere har nu bevist af der er kvindelige hormoner i øl.
Det forklarer så hvorfor manden er dum at høre på efter 7-8 stykker!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-03-10 18:42

Bare gå til den gutter.

Hvaeee, ku' man friste Herskabet med en lille sort.? (Nej, nej, ikke en neger - men kaffepunch)
Eller skal vi bare holde os cognac.?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-03-10 18:48

Citat
Eller skal vi bare holde os cognac.?
Hik, det jeg ville sige var....rææææææb...skal vi bare holde os til cognac.....Hik...schååål sjutter

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 12-03-10 20:36

En kælderkold specialøl fra FUR kan nu også bruges inden vi slutter - bare en enkelt inden taxaen kommer for at hente mig.
HHVVAAAEEEEE, skal jeg til at true med piben igen, eller ??
Taktak som byder - cigarer er nu dejlige.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-03-10 21:22

Ring til jerfes psykiater og få hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-03-10 22:23

Og så er der også lige denne her

Citat
Fartfælde

Han kom hjem med en af politiets kameraer fra en af fartfælderne.
- Se hvad jeg har stjålet, sagde han stolt.
- Du skal i hvertifald ikke stille den ind i soveværelset, svarede konen. Den tager nemlig billeder når det går for hurtigt....

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 13-03-10 00:26

Citat
Ring til jerfes psykiater og få hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 13-03-10 07:18

Kære alle

En rigtig hyggelig tråd, men masser af sand på gulvet og jeg vil også lige komme med en lille vits så her er mit bidrag.
Citat
Hvorfor har julemanden så store nosser?

Fordi han kun kommer én gang om året!
TRD

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 13-03-10 08:43

Nu går I for vidt, at diskutere størrelsen på mine nosse
Pas på at jeg ikke vågner helt af min vintersøvn.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-03-10 09:17

Godmorgen godmorgen i jagthytten, jeg hørte lige denne her i aftes
Tarzan hos medicinmanden
Tarzan mistede et øje, en arm og sit penis. En medicinmand gav ham et falkeøje, en abearm og en elefantsnabel. Senere spurgte han hvordan det gik. Med øjet kan jeg se flere kilometer, med armen kan jeg bedre svinge fra træ til træ, men jeg er træt af at min pik konstant stopper græs op i røven på mig!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-03-10 09:29

Sådan gutter.!!! Det er ægte jagthyttehumor.
Selv julemanden er vågnet op.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-03-10 10:10

Kære venner.!
Alting har en ende - og det har denne dag i jagthytten også.

Jeg takker for alle de positive bidrag der var omkring riflerne, kikkerterne, og rådene omkring valget af kalibrene Jeg takker for alle vitserne, som fik mine læber til at søge kontakt med ørerne.

Desværre var der en enkelt Herre, som prøvede at lave lidt ballade - det lykkedes ikke helt. Om det var fordi omtalte Herre havde fået for meget Remy Martin.? Eller, om det var fordi han havde suttet for meget af feltflasken.? Det får vi nok aldrig at vide.....Han kan sikkert ikke huske det.
Men skal vi ikke tilgive ham.? Jow, vi skal så.!
Som mor altid sagde; Husk på min dreng - det er stort at elske, men større at tilgive.......

Citat
Er der ikke noget om, at du kender kromanden hvor du bor - hvis han skal med, kan han så passende lægge ovn til stegning af dyret - jeg skal nok selv sørge for indkøb og madlavningen, samt betaling af dyret med alt tilbehør !
Vine m.m må I være med til at spæde til ! Har vi en aftale ?

Med venlig hilsen
Provsten1

Provst, jeg har drøftet omtalte arrangement med krofatter - han synes udemærket om ideen.
Han ville endda sørge for ledige værelser på kroen....hvis og såfremt det skulle blive aktuelt.
Han mente også, at vi kunne evt. "droppe ind" på kroen når vi var færdige med at spise i jagthytten.
Han ville arrangerer et hornorkester, øl og kvinder...såfremt....æh.??? Hubba habba.....Var det ikke øjenvidnet der skrev noget om, øl, fisse og hornmusik.?????
Men, men, men, rolig nu. Jeg sagde til krofatter, det der, krofatter, det kan du glemme. Det er pæne mennesker vi har med at gøre....nul grisebasse.

Nå, men som sagt - kære venner, tak for idag og kom godt hjem.
Skal vi lige til slut, blæse et stykke på jagthornet.?
Da vi har fået besøg af selveste julemanden, foreslår jeg at hornblæseren spiller; Kender I den om Rudolph. Rudolph med den røde tud, han er et gammelt rensdyr og ser forfærdelig ud....

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 13-03-10 12:36

Tak for point til Heidi-Ho