/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Pindespil??
Fra : piaskov
Vist : 2899 gange
100 point
Dato : 10-03-10 22:20

Hej med jer.
Sidste sommer spillede manden og jeg et spil da vi var på ferie.
Det var et spil men nogle "pinde" der blev sat på række.
Man skulle så vælte dem med en anden pind man kastede .
I midten stod der en "konge" som først måtte væltes til sidst ??
Vi var 4 spillere 2 damer og 2 mænd over for hinanden.
Kan ikke rigtigt huske det.
Nogen der kender det ??
Det er utroligt vigtigt vi får sådan et til den kommende sommer da det er opvasken på ferien der spilles om
Siger det jeg noget . HJÆLP.......
Og hvor kan man event. købe det ??

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 10-03-10 22:23
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 22:25

Jeg har købt mit i et byggemarked, kan ikke huske om det var Silvan eller det lokale.

Men mon ikke, legetøjsforetninger har det, når sæsonen byder ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-10 22:26

Piaskov, det var Vikingespil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-10 22:27

Der findes både kongespil og vikingespil

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-10 22:28

Citat
Piaskov, det var Vikingespil

Er det det samme som kongespillet ??
Og hvor købes det ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-10 22:28

Er .et ik' os .et .er he..er vikingespillet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-10 22:29

Nøj man skal være hurtig her...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 22:29

Her i familien er vi vilde med det spil. Alle aldersklasser kan være med. Det er ikke altid de ældste som er de bedste.

Men har været lidt på standby, på grund af hunden, som elsker pinde.

Det skal bestemt genoptages - nu er hunden ikke hvalp længere og må finde sig i- ikke at være familie, når der spilles "kongespil" eller "vikingespil" som det også kaldes.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-10 22:29

Tror kun det er reglerne der er forskellige... men de kan til gengæld også gradbøjes til ukendelighed

Din mand kan da selv lave de pinde,men ellers prøv fætter BR, sig til hvis du vil havde de regler vi bruger

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-10 22:30

http://www.hagir.dk/easyshopmaker/easyshopmaker_info.html?00003prd004
Prøv lige at se dette...det er vikkingespillet og ser noget anderledes ud end kongespillet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-10 22:31

12 halvstore pinde og en konge... hvor svært kan de være for en handymann??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-10 22:32

Dit link er rigtigt, jeg glemte lige at der skal være 4 hjørnepinde, og 6 kastepinde

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-10 22:33

Citat
hvor svært kan de være for en handymann??

Ikke spor
Men se lige de to link...det fra mig og det fra smuller .

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 22:35

Citat
Prøv lige at se dette...det er vikkingespillet og ser noget anderledes ud end kongespillet.

Det er ikke det som jeg omtaler. Det er som mit tidligere link.(første) Og det som passer til din beskrivelse. Herunder altså kongespil.

Som oftest kommer det på tilbud i foråret, enten ved Aldi, Føtex eller lign. Men jeg mener altså jeg købte mit i byggemarked.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 22:38

http://www.tiger.dk/show_p/20/570/1700470/1/20/0/

så vidt jeg kan se,- efter at gå videre i mit førstel link - så har Tiger på et tidspunkt haft det til 100 kr, men jeg tror altså ikke det er på denne tid af året.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-10 22:39

Tak for svaret smuller54.
YES YES
Så håber jeg bare jeg vinder.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 22:44

held og lykke

vinder hvad

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-10 22:46

Regler

Du stiller de 6 tykke træpinde i hver ende af banen, når du har prøvet spillet, så ved du sikkert godt hvad jeg mener

Kongen skal være i midten af banen

Så skal man med sine 6 pinde prøve at vælte modpartens pinde... dem man får væltet skal så ind på banen, (over midten forbi kongen) og væltes af ejeren før de må vælte modpartens pinde... godt du har prøvet spillet, for ellers kan det lyde sort

Den der først får væltet alle pinde inckl kongen som er den sidste, har vundet... hvis du er i tvivl så spørg

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-10 22:46

Citat
vinder hvad

SPILLET du.
Ellers skal jeg jo vaske op i min FERIE.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 22:53

Citat
Ellers skal jeg jo vaske op i min FERIE

Jamen, så er det om at komme i træning,

Det kan sagtens virke på beton i kælderen, bare du har en ca. afstand - så kan du sagtens træne til friland og græs.

Et par små fif er at kongen ( sørger man altid for selv at placere) lidt skrøbeligt på en græstot.

Ikke nødvendigvis en fordel med en græsplæne "in golf", men det kan gå begge veje

Vigtigst er at udse sig de fordele der er ¨på den ene eller anden banehalvdel

nå nu må jeg vist slutte, lever mig helt ind i sommer aktiviteterne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-10 22:54

Citat
for ellers kan det lyde sort

Det vil jeg så gi' dig ret i.
Men det kommer jo nok når vi starter...håber jeg.
Manden kunne jo godt finde på at "opfinde" sine egne regler så han kan drage nytte af dem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-10 22:59

Citat
Et par små fif er at kongen ( sørger man altid for selv at placere) lidt skrøbeligt på en græstot.

Hihi ja det benyttede vi os også af