/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 7 opdateringer
Fra : ultra2
Vist : 1167 gange
100 point
Dato : 08-03-10 17:50

Tak for din henvendelse til Microsoft Kundeservice.

Der skal du ind i Windows Update og hente opdateringerne derfra.
Det er desværre ikke muligt med Windows 7 at hente og gemme opdateringerne, de ligger alle i Windows updates.

hvad siger i så underligt ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-10 17:52

Hvorfor er det underligt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-10 18:06

HVad menes med at man ikke kan gemme opdateringer til win 7. De kommer jo af sig selv ellers har du ikke det slået til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 19:38

Du kan vælge at hente - og så vælge at installere det hentede.
Om man så kan gemme det hentede har jeg ikke prøvet.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-03-10 19:57

du kan ikke hente og gemme til senere.

med xp hentede jeg sp2 ned og gemte den på disk.

det kan du ikke med win7 den henter og instalere færdig slut

det syntes jeg er mærkeligt at man ikke kan hente og gemme til senere install

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-03-10 19:59

Eyvind læs dette

Det er desværre ikke muligt med Windows 7 at hente og gemme opdateringerne, de ligger alle i Windows updates.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-10 20:05

Og så alligevel.

Hvis du går ind på Windows Update. Start - Skriver Update, og åbner du Windows Update. I menuen til venstre klikker du på Skift Indstillinger. I øverste rullefelt med Vigtige opdateringer klikker du på den lille pil. Der kan du vælge - Hent opdateringer, men lad mig vælge om de skal installeres.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 20:11

Hov hov - hvad er det for en servicepack til win7 ...................sådan en har jeg ikke set endnu.
Men de løbende opdateringer vælger jeg og henter og så installerer jeg de hentede.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-10 20:14

Men det ultra2 er ked af, det er at det foregår automatisk.

Og der er ikke kommet en Servicepack endnu til 7, det var et eksempel på en opdatering til XP. Er du med nu Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 20:29

Ja ja Fijala - den er sevet ind. Men Ultra må vente med at hente og gemme sp på en CD til den udkommer.

Jeg henter og gemmer da også de sp.
Jeg har vist en sp6 til den gamle NT4 et sted måske.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-03-10 21:22

Der kan du vælge - Hent opdateringer, men lad mig vælge om de skal installeres.

det har du ret i mmmmmmmmmmmmmmmmm du kan ikke gemme den på din hd prøv bare

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 21:34

Nej det kan jeg ikke.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-03-10 21:48

jeg har lige fået at vide at i england kan man hente og gemme også til win 7

men hvad er ideen med at de ikke kan hentes og gemmes der må jo være et foremål med det.

nogen der kender folk ved microsoft så vi kan få en forklaring

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 23:12

Citat
jeg har lige fået at vide at i england kan man hente og gemme også til win 7

Så tager du da bare en tur til England

eller prøver dette, ved ik' om det virker

How To Download and Save Windows 7 or Vista Updates.
http://www.winvistaclub.com/t167.html

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-03-10 10:02

tak Klaudi men det hjælper ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-10 10:05

Hvad i himlens navn vil du gemme dem for....

Du kan da bare installere dem og vente med at "gemme" til der kommer en samlet SP-opdatering

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-10 10:25

Ultra - må jeg spørge om hvorfor du vil gemme de løse opdateringer.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-03-10 10:37

jeg har 3 ældre bekendte der ikke har internet så de bliver aldrig opdateret

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-03-10 10:39

jeg glemte lige at jeg piller så meget at det vælter så er det jo ny install og nedhentning af opdatering hvis de ligger på en skive går det meget hurtigere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-10 10:59

Citat
jeg har 3 ældre bekendte der ikke har internet så de bliver aldrig opdateret

Det behøver de så heller ikke

Citat
hvis de ligger på en skive går det meget hurtigere

Så må have en MEGET langsom forbindelse - det kan højst dreje sig om få minutter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-10 11:18

Hvis du som jeg piller meget - så lav backup af partitionen efterhånden som du roder.
Så er det nemt at vende tilbage til foregående udgave.
Efterhånden som jeg installerer og indstiller, laver jeg backup og kan hele tiden gå et skridt tilbage.
Ikke bare gendannelse af registreringsdatabasen, men virkelig tilbage.

De fleste opdateringer er jo mod angeb fra internettet.................og det behov har de ikke.
Men ok - der kommer jo også lidt drivere en gang i mellem.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-03-10 21:58

Du kan da bare installere dem og vente med at "gemme" til der kommer en samlet SP-opdatering

ja men den kan du jo heller ikke gemme til senere brug hr refi .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-10 00:56

Citat
ja men den kan du jo heller ikke gemme til senere brug hr refi .

Og hvorfor tror du ikke det

Du må IKKE sammenligne en SP-opdatering med de småopdateringer der kommer jævnligt....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-03-10 15:16

mener du at en sp kan hentes og gemmes (microsoft siger nej) så vi får se

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 18:50

Her er et eksempel som gælder for Vista.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d

Som det ses kan sp2 til vista hentes og gemmes på eks. CD

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-03-10 20:21

ja Eyvind til vista kan du hente det hele ned og gemme

hvor når kommer så sp1 til win 7 jeg har hørt at den er på trapperne ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 21:25

jeg aner det ikke.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-03-10 23:33

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=153354&prodid=206579

sådan en har jeg komplet den kan afhentes i århus n kvit og frit

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-10 10:40

Om dette virker eller kan bruges på dansk ved jeg ikke - men se her:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprosecurity/thread/dd518dd8-4fb0-461d-be8f-85d7b365f647

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-03-10 18:20

nu har jeg prøvet det uha uha den henter cab filer ned til alle win xp vista win 7 office 2003 2007. i en pærevælling

så jeg måtte ud i en rep ved start. måske fordi jeg ikke er god til engelsk.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-10 20:41

Tak - så vil jeg heller ikke prøve den................. men det lignede da noget af det du skal bruge.

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 11-03-10 22:39

Tak for svaret Eyvind. det var meget hyggeligt.

jeg kan ikke se at vi kommer meget længere så

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-10 23:13

Nej - der er kun at vente på den SP1 til win7.