/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
lastbilchauffør
Fra : Citronsorbet
Vist : 961 gange
300 point
Dato : 07-03-10 22:07

hej vi skal på ferie til sommer. og da vi er på su, har vi overvejet at finde en langturschauffør at køre med til udlandet. vi har hørt at der findes en side hvor man kan lave aftaler om samkørsler. er der nogen der kender den side?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-03-10 22:12

det der har ikke noget med samkørsel at gøre.

Kommentar
Fra : Citronsorbet

Dato : 07-03-10 22:17

hvad skal det betyde?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-03-10 22:42

Samkørsel er noget der arrangeres mellem mennesker der skal samme sted hen og så deler udgifterne.

Du vil jo bare gerne have et gratis lift

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-03-10 22:48

ps

Det kan blive en dyr fornøjelse at rejse på den måde, en lastbil chauffør skal overholde sine køre hviletids bestemmelser, og ved den lejlighed får I jo brug for overnatning da der næppe er for meget plads i førerhuset

Kommentar
Fra : Citronsorbet

Dato : 07-03-10 22:50

ja så gratis lift. du ved hvad jeg mener. er der nogen der kan svare på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-03-10 23:18

Jeg tvivler meget på, at I får nogen lastbilchauffør til at tage mere end en person med, og det er endda tvivlsomt at finde nogen der vil tage passagerer med.

Hos de fleste firmaer kan det være fyringsgrund, i hvert fald hvis det er danske chauffører.

Der er iøvrigt kun et passagersæde og dermed kun mulighed for lovlig anbringelse af en person ud over føreren.

Dernæst må en lastbilchauffør faktisk ikke tage blaffere med.
Det er af forsikringshensyn, da forsikringen i tilfælde af skader kun dækker for folk ansat i firmaet.

Og som nævnt vil overnatning blive et problem.

Men hvis I vil forsøge, foregår det på den måde, at I tropper op på nogen af de pladser hvor chaufførerne holder hvil, altså rastepladser og gerne tæt på grænsen, og så spørger I jer frem...

Det du nævner med samkørsel, det er f.eks. hvis X og Y kan spare penge ved at køre sammen til/fra arbejde i stedet for i hver sin bil...

Et andet alternativ:

http://www.backpackerplanet.dk/magazine/article/index.asp?page=113&intArticleID=139

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-10 23:20

Jeg tror slet ikke du må kører sammen med en lastbilchaufføer--- det er pga forsikringer --- jeg mener du ikke må/kan

Sæt du hellere en annonce i f.eks www.dba.dk www.guloggratis.dk www.papkassen.dk og spørg
om nogle kunne have lyst til en rejsekammerat og oplys så datoerne og hvor du ønsker at komme hen

Men det bliver sikkert på delebasis.. det er det der er lokkemaden for at finde en at køre sammen med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-10 23:21
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-10 23:22
Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-03-10 08:34

find i cyklerne frem

Kommentar
Fra : Citronsorbet

Dato : 15-03-10 20:21

tak for hjælpen nordsted1. lige noget i den stil jeg søgt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 09:18

Jamen hvis du kunne bruge svaret, vil det se pænest ud, at du også accepterede svaret, eller bliver dit spørgsmål annulleret af kandu efter tre måneder, og ingen andre kan bruge spørgsmål og svar