/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internetadgang Windows XP
Fra : Oldboston
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 06-03-10 22:05

Jeg har en stationær og en bærbar pc. Jeg har bredbåndsforbindelse med router og trådløs forbindelse, men til den stationære bruger jeg altid kablet. Normalt er der ikke problemer med at komme på internettet, og hvis der er, slukker jeg først for maskinen, derefter for afbryderen på husets elmåler. Efter et par minutter tænder jeg igen, og så melder internetforbindelsen sig altid uden problemer.

Men i dag har jeg problemer, som måske er selvforskyldte. Jeg havde fået for meget rod i kablerne og stikdåser m. v., så jeg tilbragte en halv time på gulvet med at flytte rundt på elstik og anbringe dem mere hensigtsmæssigt. Og nu viser det sig, at jeg kun kan komme på internettet på den bærbare via mit eget trådløse netværk, hvorimod den stationære pc ikke kan logge på nettet. Kan der være en afbryder, jeg er kommet til at skubbe til (ligesom den, der sidder på forsiden af den bærbare), eller kan jeg have lavet en fejl med routeren?. Det skal oplyses, at routeren er skiftet ud med en helt ny fra leverandøren Telenor for 2-3 uger siden og har virket upåklageligt lige siden.

Er der mon noget, jeg kan gøre under "internetindstillinger"?. Det er uden tvivl en ganske banal ting, for jeg har været på nettet flere timer i dag indtil denne hændelse indtrådte for en time siden.

Håber på et godt råd.

Venlig hilsen
Oldboston

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-10 22:15

Jeg tror (uden at skulle gøre mig for klog ) at det er et af stikkene i stikdåsen der sidder forkert - det har sikkert ikke noget med dine Internetindstillinger at gøre, der har du jo ikke været inde at ændre noget, vel?

Prøv at tage stikkene fra i stikdåsen en for en og sæt dem så i igen - håber det løser dit irriterende problem - jeg følger med på "sidelinien"

Clou

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-10 22:43

Du skal også lige kontrollere om netledningen sidder i router og i maskinen.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 06-03-10 23:00

Tak for svaret clou. Du havde ret, det var elkontakten til routeren, der sad forkert. Også tak til granner for interessen.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-03-10 19:19

Velbekomme - godt du har fået det til at virke

Clou