/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Error 1327 invalid drive H:\
Fra : Klokker
Vist : 1073 gange
500 point
Dato : 06-03-10 15:07

Har tdc router (triopakke). Har indstalleret trådløs på den stationær.
Men når jeg kører cdén på acer aspire 3610 siger den Error 1327 invalid H:\ kører fra D:\

Kører xp.

Nogen der kan hjælpe , helst ikke for indviklet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 15:19

Hvorfor vil du køre en cd på den bærbare du skal se efter at det trådløse netkort er aktiveret og så bare logge på netværket, husk at kryptere netværket og log på med den nøgle du opretter,
jeg forstår ikke hvad du vil med en cd

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 06-03-10 15:19

Glemte at det til maskinen hedder Netgear

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 06-03-10 15:20

Okay hvordan kan jeg aktivere det trådløse netkort , kan ikke finde det, derfor cdén fra netgear

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-03-10 15:22

Hejsa

Det betyder at dit drev bogstav er blevet ændret siden det blev instaleret.

Du skal bare ændre det til det så de fremover er D:/

Det kan ske hvsi man dele en hardiske op og dit DVD eller CD drev rykker et bogstav op.

Når vi sætter USS ram og USD Harddiske kan det også ske at drev bogstaver rykker, det er dog normalt ingen betydning.

vh Ben

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 06-03-10 15:25

Jeg har ikke indstaleret det før, har lige fået maskinen (brugt) .

Kan ikke ændre drevet under kørsel med cdén

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-03-10 15:33

Det med Drev bogstaver handler om windows instalationen...

Når den skriver at den køre fra D: behøver du vel ikke gøre så meget.

Men du kan ænre bogstavet ved at højreklikke på denne komputer på dig skrive bord -

vælg administration og gå ned i punktet drevhåndtering (i vinduer der her efter dukker op)
høhreklikke på dig dvd drev og vælg skift drevbogstav.

Vh Ben
PS
Som Ovn skriver behøver du ikke CD for at tilkoble din PC til din trådløse router...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 15:37

Drop den cd og åben Kontrolpanel - dobbelt klik på Netværksforbindelser, se på det trådløse netkort, der skal stå Tilsluttet nedenunder, marker så det rådløse netkort og klik på Egenskaber, der må gerne (skal helst) være markering i Vis ikon på proceslinjen, gå så ned midt i vinduet og find Internetprotokol (TCP/IP) marker den og klik på Egenskaber, kontrollerer at der er markering ved Hent automatisk en IP adresse og ved Hent automatisk en DNS server adresse, hvis det er i orden så lukker du vinduerne og højre klikker på ikonen for det trådløse nede ved uret i højre side, klik på Vis tilgængelige trådløse netværk, marker dit netværk og log på med den nøgle som du allerede har oprettet ellers er det bare at logge på, men du bør beskytte netværket hvis du bare kan logge på uden nøgle

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 06-03-10 15:39

tak for hjælpen arbejdet kalder , vender tilbage lidt senere.

Der står jo jeg skal indstalere cdén og så sætte den anden del i en usb port ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 15:39

Glemte helt at hvis det trådløse ikke vises som Tilsluttet, så højre klik og klik på Aktiver så bliver det tilsluttet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 15:41

Citat
Der står jo jeg skal indstalere cdén
det gjorde der også da jeg købte router, jeg kørte den første gang på en computer, men da jeg så hvor lidt den gjorde så gik jeg over til manuel opsætning, det virker

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-03-10 15:46

Det giver forklaringen (trådløsdelen...), at det er et USB netværkskort du er ved at instalerer...

Hvis du har et trådløst netværkskort i din PC behøver du ikke bruge den der kan sættes i USB...

vh Ben

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 06-03-10 16:16

Der er bare ikke noget trådløsnetværkskort under netværksforbindelser

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 06-03-10 16:20

Der står trådløs netkort på den installationsvejledning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 17:27

Citat
Der er bare ikke noget trådløsnetværkskort under netværksforbindelser
så skal du bruge et ekstern trådløs netkort, er det sådan en du forsøger at installere? så skal du bruge den cd med driver som du forsøger at køre, men ikke nødvendigvis køre den direkte.
Sæt dit trådløse netkort til og nu siger computeren at der er fundet ny hardware men kan måske ikke fuldføre installationen, så går du til Enhedshåndtering, højre klik på Denne computer og klik på Administrer, i vinduet som åbner er Enhedshåndtering en af mulighederne, klik på den og i det nye vindue ser du sikkert et gul spørgsmålstegn den højre klikker du på og klikker på Opdater driver, så søger computeren efter software til dit netkort, CDen skal ligge i drevet så Windows kan finde den, hvis det mislykkes så forsøg en gang mere med Opdater driver og denne gang klikker du nederst på at du selv vil vælge en driver og nu bladrer du dig frem til CD drevet hvor CD med driver ligger

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 06-03-10 18:18

Det prøver jeg lige

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 06-03-10 18:59

Nu har jeg prøvet mange gange og hentet drivere fra firmaet, lagt på usbnøgle-på harddisken , søgt den ene vej og den anden, ikke tale om den vil hitte dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-10 02:28

Er der ikke en gul spørgsmåls tegn i Enhedshåndtering? Det trådløse netkort skal være sat i computeren når du ser efter

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 07-03-10 07:23

Jo der er gul markering , jeg har også prøvet at fjerne det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-10 14:06

Citat
jeg har også prøvet at fjerne det.
du skal højre klikke og klikke på Opdater driver, bedste at vælge den manuelle mulighed nederst og selv vælge driveren, du skal have det trådløse netkort tilsluttet computeren og CDen med driveren skal ligge i CD drevet, så kan du pege på CD drevet og Windows henter og installerer driver til dit trådlæse netkort.
Har du forsøgt det? Vil det hjælpe med et par billeder med forklaring til?
Jeg har et sådan usb trådløs netkort som jeg kan sætte til min XP computer og lave skærm billeder

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 07-03-10 14:30

Fint nok ,du skriver det fint forståeligt .

Har gjort det hele mange gange og hver gang siger den et stykke inde fejl på H:\ og så er det lige meget hvilken port jeg bruger

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 07-03-10 14:50

Har hentet driverne på netgear igen og så fik jeg en ny fejlmedeldelse

1607 Unable to install scripting Rundtime

Hvis det giver nogen mening.´

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 07-03-10 14:54

der skulle stå shjeld scripting Rundtime

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-10 15:43

En hel anden mulighed som direkte har med det oprindelige spørgsmål at gøre: Prøv at åbne Denne computer når du har lagt CDen i CD drevet, dobbelt klik på dit CD drev så åbner en mappe som viser indholdet på den CD, der er sikkert en Autorun.exe eller en Install.exe
dobbelt klik på Autorun.exe så installeres dit software, eller det bør den gøre, du bliver sandsynligvis mødt med en advarsels om at driveren ikke har bestået Microsoft testen, der skal du fortsætte og ikke afbryde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-10 15:44

Hvis der åbner nogle vinduer med fejl når du lægger CDen i drevet, så luk dem før du åbner Denne computer

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 07-03-10 16:59

Lige meget hjælper det . Cd rom drevet er der en autorun som bare kører løs, der er ikke andre at starte på. Så har jeg hentet det på nettet der kan jeg godt starte med setup men så kommer den anden fejl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-10 18:23

Kunne du eventuel komme med alle detaljer om det netkort, hele navnet med alle tal og bogstaver, så kan vi se lidt mere på sagen og måske komme med mere og bedre vejledning

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 07-03-10 18:38

Jo Wireless-N USB Adapter WN 111 v2 Netgear.

reource cd version 1.2 Usb 2.0 adapter

Håber noget af det kan bruges.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-10 22:32

Er det her du har hentet software og er det denne version du har hentet:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/7528
følg anvisningen og højre klik på knappen, gem filen og lad være at åbne den lige nu
klik på Start og på Denne computer åben drev C , find og åbne mappen Programmer, find mappen NETGEAR WN111v2 adapter eller en mappe med navnet Netgear, åben denne mappe og dobbelt klik på den uninstall der er i mappen for at fjerne eventuelle mislykkede installationer.
Hvis der ikke er en mappe som hedder Netgear i mappen Programmer så er det ok, der er nemlig ikke installeret noget endnu
Sørg for at det trådløse usb netkort IKKE er tilsluttet, hvis du har sat den til så tag den ud nu.
Hvis du har afinstalleret en mislykket installation så er det en god ide at genstarte computeren
Nu må du dobbelt klikke på den fil du har hentet fra linket først i indlægget her (usb dimsen må ikke være sat i computeren endnu)
Følg vejledningen som kommer på skærmen og sæt esb netkortet i når du bliver bedt om det

Held og lykke med projektet, det skal kunne lykkes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-10 22:35

Citat
sæt esb netkortet i
usb selvfølgelig jeg håber du forstår alligevel og husk at gå videre selv om Windows siger at driveren ikke har bestået testen

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 08-03-10 07:25

Prøver lidt senere i dag , arbejdet kalder.

Tak.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 08-03-10 11:24

Det havde jeg prøvet før kunne jeg se , og det virker ikke . Prøver lige om jeg kan hente noget hos -A

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 08-03-10 11:25

Acer

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 08-03-10 17:20

Hej Igen , har formateret skidtet.
Den forrige ejer må have slettet noget der ikke skulle slettes.
Nu virker det fint .

Mange tak for din arbejdsindsats o.v.n og tålmodighed, også tak til andre på tråden.

Jeg anullerer spørgsmålet.

Klokker.

Annuller spørgsmålet
Fra : Klokker

Dato : 08-03-10 17:21

Mange forslag men måtte formatere til sidst.

Klokker