/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Politi tilbage til grænserne
Fra : Reset
Vist : 982 gange
300 point
Dato : 06-03-10 01:34

De åbne græser i EU har medført en massiv kriminalitet, især efter at visse østlande er blevet medlemmer.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/03/05/231325.htm?rss=true

Det må efterhånden være klart for alle, selv EU politikere, at denne naive tilgang til et åbent Europa ikke kan praktiseres.

Mange af EU politikkerne er (ligesom jeg selv) et produkt af de glade tressere (Love, peace &music).
Men verden har ændret sig radikalt. Det er blevet en mindre verden, hvor vi dagligt skal finde os i, at blive besøgt af kriminelle fra det øvrige Europa (øst), som hver uge slæber tonsvis af tyvekoster ud af landet.

Efter min mening, må der rejses en folkelig protest mod de åbne græser, de er en sikkerhedsrisiko.

Ikke alene giver de åbne grænser de kriminelle frit spil til uantastet, at bevæge sig rundt i Europa, det giver også mellemøstlige asylashoppere alle muligheder for at finde et land der er dumt nok til at sige ja.
Jeg siger: Sæt politi på grænserne. Hvis du er uenig. Prove me wrong.

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 06-03-10 02:35

Jeg kan nok ikke "Prove you wrong", men efter jeg har arbejdet sammen med en del "østfra" har jeg fundet ud af ( som i mange andre mediedækket sager) at vi jo altid skal høre om de dårlige tilfælde. En dansker laver "lort" og det står på side 17 med småt, men er det en udlænding ( østeuropæer, tyrker, iraker,iraner, ovs) så skal det skrives med stort på en af de første sider. Mange af de "udefra ærlige" er faktisk tit flov over deres landsmænd, netop fordi det bliver kørt frem som en stor overskrift, når de træder ved siden af. Vi laver alle fejl, men for nogen (udlændinge/indvandre) bliver fejlen dømt hårdere, en hvis det er en dansker (indfødt/etnisk), ved dem der bare er en lille racistisk..

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-03-10 02:54

En bedre grænsekontrol vil da under alle omstændigheder også være til gavn for de mange lovlydige som hunblørnen nævner. Det er desværre sådan, at de få tit ødelægger det for de mange.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-03-10 05:56

Nu er det jo en dejlig undskyldning for enhver, at det er "dem dernede i EU's skyld". men det kræver jo i det mindste, at man udnytter de muligheder man har indenfor reglerne.

Når vi har skåret så kraftigt i politi og toldere ved grænserne er det nok snarere, fordi regeringen gerne vil spare.

Hvis denne står til troende, havde vi 105 toldere i alt i Dk, til al kontrol af grænser, lufthavne, skibe osv. Siden er det blevet besluttet at udvide med 50 mand, om stillingerne er besat skal jeg ikke kunne sige. Åbenbart er smuglerne ikke bange for Dk, men for Sverige, for der er effektiv kontrol. http://www.jonasnk.dk/Artikler/UDREDENDE.pdf

Jeg er næsten sikker på, at det er helt det samme billede med politiet, at vi langtfra bruger de muligheder vi har indenfor EU til grænse- og efterfølgende kontrol, stikprøver mv.

Vi har bare sat for få folk på opgaven, for at spare.

Kommentar
Fra : BullGuard

Dato : 06-03-10 06:19

Enig med Reset i, at Danmark aldrig skulle været gået ind i EU. Ikke kun på grund af grænsekontrol.

Men nu er vi der engang, må få det bedste ud af situationen, så vagnr har jo ganske ret i at Danmark sagtens kunne følge Sveriges eksempel og sende nogle flere toldere og , måske, farisæer på job ved grænsen.

BullGuard

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-03-10 07:24

Min mening har altid været at grænsekontrollen skulle genetableres, når nu vi har mistet den.
Jeg syntes efterhånden kriminalpolitiet er så blødsødne, og alt for få. Det eneste der fungerer er færdselspolitiet.
For mig er det også et stort problem med al den kriminalitet, vi har fået herhjemme. Melder du et indbrud, eller en stjålen bil, så bliver det overhovedet ikke efterforsket. - Min datters bil blev op til jul stjålet, hvor de havde stjålet nøglerne fra hendes frakke i garderoben på hendes arbejde.
Efter 2 måneder ringede politiet at den stod ved et alderdomshjem, - hun spurgte om nøglerne var i den,- det vidste de ikke, de havde kun fået en henvendelse om at den havde stået der en tid.
I mine øjne er det topmålet af et "lalleret politi".
Effektiv grænsekontrol igen , - JA -.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 06-03-10 08:49

Jeg ønsker også grænserne lukket igen... det har jeg nævnt flere gange her på siden, sidst op til
jul hvor en Rumæner blev taget med fingrene i kagedåsen selv efter han var blevet udvist.

Det ligner ikke noget at folk får en straf, bliver udvist for bare at kunne tage retur lige så hurtigt igen.

Hvis grænserne blev lukket vil det ikke stoppe alt kriminelt, men det må da for fanden da hjælpe bare lidt, kunne vi stoppe bare en menneskesmugler, vil vi kunne være med til at "redde" f.eks en stakkels pige fra tvungen prostitution

Vi ville også få mindre narko til landet, bare disse to eksempler må da kunne tjene nogle mandetimer hjem igen

Udsultede misrøgtede hunde ville ikke kunne komme til DK, og mange af vore nye biler kunne måske få lov af blive hos deres ejermænd

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-03-10 11:49

Citat
Politi tilbage til grænserne

Kan kun være fuldstændig enig,
flere ansatte,. + mere kontrol v/grænserne,.. (politi/tolder)
vil spare den Danske stat for temmelig mange penge,

fx udgifter i forb. med arrestationer / arrestophold (kost og logi)
i vore i forvejen overfyldte fængsler / arresthuse,
udgifter til forsikringer (stjålne varer),… + en masse unødvendig kørsel / arb. mandetimer osv.

dertil kommer alle de ødelagte menneskeskæbner, (illegal prostitution alfonseri) osv.

men det vil kræve flere ansatte,
selv om det ville være en rigtig god forretning (de ansatte ville indtjene deres løn mangefold)
skal du næppe regne med at den nuværende regering, kan / vil indse DÈT (desværre)

vores i forvejen, hårdt prøvede politi, har pt. langt mere end rigeligt at se til,
og ’orker / gider’ end ikke beskæftige sig med basale opgaver som tyveri, vold, mm.

i en tid med enorm arbejdsløshed er det vel ’bare’ at ansætte flere, (uddanne flere)
og lade kontorfolk lave kontorarbejdet,..!! (det er de langt bedre til end politifolk,)

udgiften til mere politi kan stort set dækkes af understøttelsen.

en ny ansat betjent / tolder tjener mange gange sin egen løn,
han / hun,.. skal ikke lave mange timers hastighedskontrol for at tjene en dag / uge løn,
bare for at tage ét eksempel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 12:28

EA_HS..... dejligt at se, at vi også kan være enige

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-03-10 13:30

Hvad skal vi med politiet ved grænsen? Der er jo sat en postkasse op hvor man kan skrive til dem hvis man har gjort noget forkert...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 13:41

Flash77... jeg tror en postkasse er en anelse for lille, til at afleverer div. "ulovligheder" derfor er det bedre at politiet står og hjælper med at tage fra og sorterer i bunker og såårn

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-03-10 20:26

Det er temmelig naivt at tro at det er muligt at stramme grænsekontrollen og dermed mindske indrejse af uønskede fremmede, det lader sig ganske enkelt ikke gøre. Man kan selvfølgelig godt poste nogle milliarder i forsøget, men det vil højest genere de lovlydige en anelse, dem der vil over, kommer over. Sagen er at man ikke kan rulle tiden tilbage til "gamle" dage da alting var "godt".

Og det har sådan set intet med EU at gøre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-03-10 20:45

>BertelBrander jeg er et stykke af vejen enig, men hvis din cykel i stativet er den pæneste (lave straffe, ordentlige fængsler) og den samtidig har den dårligste lås, bliver den sikkert stjålet før de andre, der er ordentligt låst.

Så hvis Sverige, frankrig mv har bedre låse end Dk, så kommer der flere forbrydere her.

For en meget sjælden gangs skyld var jeg enig med Peter Skaarup, DF, der i tv-nyhederne netop snakkede om mere kontrol inden for EU-reglerne.

I dag står vi vist med den ulåste cykel!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-03-10 20:57

Der er fri bevægelighed i hele EU, så Danmarks "hængelås" er den samme som Sverriges og Frankrigs.

Det er ren illusion at tro at vi kan gøre noget som helst ved nogen problemer ved at skærpe kontrollen ved grænsen. Men at kræve det, er helt i tråd med DFs politik, der mest går ud på at bilde befolkningen ind at det er muligt at skrue tiden tilbage til Morten Korch, og at Danmark var et meget bedre land den gang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-03-10 21:02

Jeg synes det lyder underligt, at lukkede grænser ikke kan mindske ulovlighederne??

Menneske/dyresmuglere vil da blive opdaget langt lettere, ligeledes vil de stjåle danske biler da kunne blive stoppet, ikke dem alle, men bare nogle få% vil da sende nogle signaler osv

Det er jo også signalværdien vi skal tænke på, som det er nu er vi bare en stor bolchebutik

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-03-10 21:24

>BB i det link jeg har lagt tidligere kan du se, at det er langt nemmere at smugle til Dk end til Sverige, der har en hårdere linie/mere mandskab til grænsekontrol.

Som nævnt med cyklerne, vi kan ikke stoppe det, men kan gøre det mindre attraktivt i forhold til andre lande.

Jeg er de seneste mange år aldrig blevet stoppet ved grænsen, havde en enkelt gang noget der skulle fortoldes i Kastrup, men kunne ikke finde en tolder og endte med at gå igennem uden. Til gengæld har jeg oplevet at blive stoppet i andre lande, ikke ved grænsen, men op til 150 km inde i landet, hvor ALLE biler med udenlandske plader blev stoppet. Jeg har aldrig hørt om lignende systematiske razziaer her.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 00:09

Citat
signalværdien
Jeps, der vil måske være en eller anden signalværdi i at poste nogle milliarder i at forsøge at lukke grænserne, men nogen reel effekt er mere end tvivlsom, så jeg vil hellere bruge pengene på noget fornuftigt.

Men det er den sædvanlige DF politik, de signalerer at de gør noget, at det så er virkningløst bekymrer de sig ikke om. Og DF ved at det er ganske gratis at fremsætte den slags forslag, for de ved godt at de ikke har nogen chance for at komme igennem med forslaget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-10 00:24

Citat
Jeg har aldrig hørt om lignende systematiske razziaer her

Det har jeg så til gengæld, både ved Sønderjylland men også ved den første afkørsel ved Rødby, hvor de så tilbageholde hele et helt færgetræk

Citat
Jeps, der vil måske være en eller anden signalværdi i at poste nogle milliarder i at forsøge at lukke grænserne, men nogen reel effekt er mere end tvivlsom, så jeg vil hellere bruge pengene på noget fornuftigt.

Hvorfor skulle det ikke kunne hjælpe i Danmark, når det har hjulpet i Sverige og Frankrig?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 00:35

Hvad er det der har hjulpet i Sverige og Frankrig? At bruge flere ressourcer på at fange narko kriminelle? Det kan måske have en eller anden effekt på narkosmugling hvis vi havde 700 mand (som i Sverige) i stedet for 105. Men om det er specielt effektivt at bruge toldere på at forsøge at fange narkosmuglere ved grænserne tvivler jeg på, der findes sandsynligvis mere effektive metoder.

Og tråden handlede så vidt jeg kan se om at standse kriminelle udlændinge ved grænserne. Her har øget grænsekontrol ingen effekt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-03-10 01:11

Citat
Det er temmelig naivt at tro at det er muligt at stramme grænsekontrollen og dermed mindske indrejse af uønskede fremmede, det lader sig ganske enkelt ikke gøre.

Citat
Og tråden handlede så vidt jeg kan se om at standse kriminelle udlændinge ved grænserne. Her har øget grænsekontrol ingen effekt.

BertelBrander,…. er det noget du gætter / håber / tror,.. ?
eller har du nogen speciel erfaring på ’området’,.. evt. en henvisning, eller link, ?

Hvis,.. det forholder sig som du påstår,
og en Rumæner, Polak, mm… vil på tyvetogt, (eller andre narrestreger) i et såkaldt ’velhavende’ land, !!
forestil dig han kan vælge mellem et land med MEGET / SKÆRPET kontrol,
eller et land med MEGET LIDT, eller slet ingen kontrol, straf, mm.

hvilket land tror du han vælger,. når han planlægger ’turen’,. ?

jeg gætter på det / de lande med mindst mulig KONTROL / GRÆNSEVAGTER.

præcis som en biltyv foretrækker en ULÅST bil,.. gerne med nøglen i.

hvis det er som du påstår,
kan vi vel afskaffe alt hvad der ligner politi, militær, vagt, kontrol, og overvågning,.. ?
det ville spare den Danske stat for Milliarder.

Hvis du vil til koncert, fodbold, eller andet der koster penge,
og der er billetkontrol ved den ene indgang,.. og ingen ved den anden,
hvilken indgang vælger du,.. (hvis du er illegal)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 01:16

EA_HS, der er præcis den samme kontrol med indrejesende i Danmark, Sverige og Frankrig.

Og hvis man vil ind, kommer man ind, uanset hvor mange milliarder man poster i et eller andet signalpolitisk forsøg på at bilde folk ind at man gør noget.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 01:19

Vi kan selvfølgelig godt bruge nogle milliarder på at forsøge at gøre grænserne mere lukkede end vores naboer, og så er det nok mest et spørgsmål om hvem der gider spilde flest penge på at bevogte grænserne.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-03-10 01:35

Herregud Bertel Brander. Du er tilsyneladnde et af disse mennesker, der, når de har taget et standpunkt, ikke afviger fra det.

Du taler om milliarder i udgifter (det er mange penge) og lidt overderevet, tror jeg. Du anser det for DF politik, det er det måske osse, men derfor kunne det, undtagelsesvis osse være brugbart.

Selvfølgelig vil mere kontrol lægge en dæmper på kriminaliteten. Jeg gider ikke engang komme med eksempler, da du ikke er modtagelig.
Efter din mening skal vi bare lade stå til, og lade os bestjæle BIG TIME.

Din påstand om, at det ikke har noget med EU at gøre, må simpelthen bero på uvidenhed, da de åbne grænser er et reultat af Schengen aftalen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 01:44

Reset, nej jeg mener bestemt ikke vi skal "lade stå til", vi skal gøre noget der har en chance for at virke, og det har mere politi ved grænserne ikke. Jeg ønsker at vi fik en regering der rent faktisk vil gøre noget ved problemerne og ikke blot føre signalpolitik.

At vi har åbnet grænserne mod EU er selvfølgelig et resultat af EU, og hurra for det. Men det faktum at vi ikke, med selv nok så mange politibetjente ved grænsen, kan holde uønskede elementer ude af landet, har intet med EU at gøre.

Citat
Herregud Bertel Brander. Du er tilsyneladnde et af disse mennesker, der, når de har taget et standpunkt, ikke afviger fra det.
Er blot endnu et af de fer fuldstændig tomme og meningsløse udsagn som nogen, i mangel på argumenter, ynder at kaste i hovedet på andre, patetisk "argumentationsteknik".

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-03-10 01:45

Citat
Jeg kan nok ikke "Prove you wrong", men efter jeg har arbejdet sammen med en del "østfra" har jeg fundet ud af ( som i mange andre mediedækket sager) at vi jo altid skal høre om de dårlige tilfælde. En dansker laver "lort" og det står på side 17 med småt, men er det en udlænding ( østeuropæer, tyrker, iraker,iraner, ovs) så skal det skrives med stort på en af de første sider. Mange af de "udefra ærlige" er faktisk tit flov over deres landsmænd, netop fordi det bliver kørt frem som en stor overskrift, når de træder ved siden af. Vi laver alle fejl, men for nogen (udlændinge/indvandre) bliver fejlen dømt hårdere, en hvis det er en dansker (indfødt/etnisk), ved dem der bare er en lille racistisk..

Det har ikke en skid med emnet at gøre.
Problemet er de bsøg fra øst, kun til formål, at begå kriminalitet, og hvordan kan vi undgå det.

Har intet med racisme at gøre. Det har noget,at gøre om hvordan vi beskytter vores værdier, og i flere tilfælde vores liv. Det er ikke søndagsskoledrenge vi har med at gøre.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-03-10 01:48

For satan Bertel.
Vi skal ikke lade stå til, men vi kan heller ikke gøre noget. Dine udsagn. Hvad mener du egentlig?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 01:51

Selvfølgelig kan vi gøre noget, jeg har aldrig påstået andet. Men at poste flere politibetjente ved grænsen er ikke at gøre noget (andet end at stikke befolkningen blår i øjnene).

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-03-10 01:54

Jamen, så giv da os her, og resten af den ventende verden svaret.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-03-10 02:03

Nå, jeg kan ikke vente længere, går i seng nu. Men jeg glæder mig usigeligt til Bertel Branders løsning på problemet. Det må være en hidtil overset, og genial løsning.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 02:03

Sagen er jo at der ikke er ét svar, der findes ikke nogen enkel løsning på problemet, derfor har DF så let ved at sælge deres symbolpolitik, for det lyder som en enkel løsning.

Til at begrænse kriminalitet har vi politiet, som VKO har skåret drastisk ned på, gennem hele deres tid på magten. Mere politi vil give mindre kriminalitet, uanset om den kriminelle er dansker eller rumæner.

Men det der for alvor vil virke er at få udlignet de store indkomst forskelle der er inden for EU, ved at bringe øst landene op på vores niveau, her gør EU en kæmpe indsats.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-03-10 06:53

>BB VKO har ikke skåret drastisk på politiet, faktisk ikke skåret overhovedet, de havde i 2001 13782 Årsværk=ansatte omregnet til fuldtidsstillinger, i 2009 var der budgetteret med 14000 ÅV

http://www.politi.dk/da/ompolitiet/virksomhedenpolitiet/aarsrapporter/

Men noget tyder på politireformen og tilførsel af ekstra økonomiske ressourcer er gået til alt andet end borgerrettede aktiviteter, tilfredsheden med politiet er faldende.

Måske bruger de for meget tid til at skrive store fine rapporter, i hvert fald er årsrapporten for 2002 på 38 sider, mens den for 2008 er vokset med over 50% til 59 sider, i hvert fald er de ikke videre synlige i gadebilledet. Og det er nok i gadebilledet, og med effektiv opklaring, at politiet har den største afskrækkende virkning.

Såvidt jeg ved har Dk, i forhold til befolkningen, mere politi end de andre skandinaviske lande, så je tror vores problem ligger i prioritering af indsatsen, IKKE i ressourcerne til politiet.

Tolderne er der, igen såvidt jeg ved, skåret voldsomt ned på i Dk.

Jeg er helt enig i det langsigtede mål om at udjævne indkomstforskelle i EU, men jeg forventer at være død længe inden. Altså medmindre udjævningen går nedad til rumænsk niveau, det går meget hurtigere at falde ned ad trappen end at gå op ad den

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 07-03-10 12:06

Citat
Men det der for alvor vil virke er at få udlignet de store indkomst forskelle der er inden for EU, ved at bringe øst landene op på vores niveau, her gør EU en kæmpe indsats.

Ja, det siger sig selv. Hvis menneskene i hele verden var lige rige/fattig, var der ingen motivation til at søge mod de rige lande, for at berige sig lovligt og ulovligt.

Men det er jo et luftigt argument, når problemet eksisterer her og nu.
Indse det nu, bid i det sure æble. Mere politi ved græserne vil reducere mulighederne for de kriminelle.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 13:26

Reset, hvad er det helt præcist du have have politiet ved grænserne til at gøre? Spørge de indrejsende om de kommer her for at røve og stjæle, og hvis de svarer ja til det, bede dem om at røve at stjæle et andet sted?
Eller skal de checke om der står "kriminel" (evt. på rumænsk) i deres pas eller i panden?

Eller med andre ord, hvordan, sådan helt konkret, forestiller du dig at "mere politi ved grænserne" vil "reducere mulighederne for de kriminelle"?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-10 14:34

Ved udrejsen kan man da tjekke bilerne

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-03-10 14:39

Citat
Flash77... jeg tror en postkasse er en anelse for lille, til at afleverer div. "ulovligheder" derfor er det bedre at politiet står og hjælper med at tage fra og sorterer i bunker og såårn

Tror du der er nogen der kunne finde på ikke at bruge postkassen?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 15:52

Citat
Ved udrejsen kan man da tjekke bilerne
Tjekke kan man altid, men dels er det stort set umuligt at finde ud af om møblerne er købt eller stjålet, og dels er det temmelig let at sælge hælervarer i Danmark.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-10 16:01

Citat
dels er det temmelig let at sælge hælervarer i Danmark.

Nu stjæles der nok ikke kun for at sælge det i DK, forleden i tv så man en busfuld Rumænere der havde været på busferie her i DK, den blev stoppet og undersøgt, og ikke overraskende blev der fundet flere tyvekoster - og det gjorde der hver gang bussen blev tjekket - derfor blev bussen kaldt for hælerbussen

Hvis møbler er købt i DK, må der forefindes en kvittering

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 16:43

Hvis man stjæler et parti Børge Mogensen stole kan man jo blot sige at de er køb brugt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-03-10 17:05

BertelBrander
Citat
Men det der for alvor vil virke er at få udlignet de store indkomst forskelle der er inden for EU, ved at bringe øst landene op på vores niveau, her gør EU en kæmpe indsats.

Det mener du vel ikke,.. helt alvorlig,.. ?
tror du virkelig selv på at lige/ens,.. ’løn / indkomst’ løser noget som helst,.. ?
vi taler altså om,.. :

Citat
De åbne græser i EU har medført en massiv kriminalitet, især efter at visse østlande er blevet medlemmer

hvis du følger med i nyhedsmedierne, kan du hver dag læse om,
indfødte Danskere (og alle andre lande) der snyder og bedrager hinanden,

ikke fordi de er fattige, hjemløse mm… men fordi ”man” bare vil ha’ mere,
sådan har det altid været,.. og det bliver det, efter al sandsynlighed, ved med,

et godt eksempel er Stein Bagger, m.fl.
han manglede vel ikke noget,.. specielt ikke sammenlignet med en Rumæner,

og det kan du ikke ændre på,.. uanset hvor meget du udligner indkomstforskellene i EU. (læs rig / fattig)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 17:43

Jo, det mener jeg helt alvorligt, store indkomstforskelle er den bedste grobund for kriminalitet.
Naturligvis kombineret med socialt svage personer og uhæmmet grådighed (Bagger).
Ved at gøre noget på de fælter kan der gøres noget ved kriminalitet, at sætte betjente til at vogte grænser hjælper med sikkerhed intet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-10 19:01

Citat
Hvis man stjæler et parti Børge Mogensen stole kan man jo blot sige at de er køb brugt.

Hvor logisk synes du selv det lyder

Kommer kørende i bil fra Rumænien for at købe brugte disigner møbler i Danmark... tror du politiet tror på den

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-03-10 19:19

BertelBrander altså,
Citat
Jo, det mener jeg helt alvorligt, store indkomstforskelle er den bedste grobund for kriminalitet

Aha,….. meget interessant,
hvordan vil du så forhindre denne uhæmmede grådighed, som der tydeligvis er temmelig mange der lider af,.. eksempelvis HA.er og des lige,
tror ikke jeg lyver ret meget hvis det løber op i 70 – 80% af befolkningen,
(det er dog ikke alle der viser det lige tydeligt)

hvis alle fik præcis lige meget,..
lige løn, samme bolig, samme bil osv. osv. (altså lidt kommunistisk)
efter X antal år vil A have B.s kone, og omvendt,
men A.s kone er dyr i drift,.. så B må nu ud og lave ”ulovligheder” for at oprette levestandarden som B,s kone kræver,….. og så kører rouletten,… (nu har de pludselig ikke lige meget mere)

vil du så give A, et større fradrag end B,… eller hvordan vil du løse problemerne,
der er jo mange andre,.. men nu tager vi et af gangen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 19:50

Citat
Kommer kørende i bil fra Rumænien for at købe brugte disigner møbler i Danmark... tror du politiet tror på den

Det er jo politiet og i sidste ende domstolene der skal bevise at stolene er stjålet.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 19:57

EA_HS, jeg synes at vi kommer ret langt væk fra emnet, f.eks. forhindres HA'ernes kriminalitet næppe i større omfang af mere politi ved grænserne.

Jeg vil stadig gerne vide hvad det er politiet skal gøre når de er opstillet ved grænserne, udover at genere fredelige og lovlydige borgere.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-03-10 21:26

Tjaaa, og jeg vil gerne vide hvad der får dig til at tro at social / økonomisk lighed,
forhindrer en rumæner i at køre på ’tyvetogt i Danmark,.. ?

du går jo ind for at ’skyde’ milliarderne i et tvivlsomt projekt der gør Rumænerne (og resten af EU)
præcis så velhavende at de ikke behøver at invadere Danmark når de mangler penge,

iflg dit eget udsagn, :
Citat
Men det der for alvor vil virke er at få udlignet de store indkomst forskelle der er inden for EU, ved at bringe øst landene op på vores niveau,

hvis,……. det mod forventning skulle lykkedes,
så vil det vel ikke forhindre andre lande i at gøre det samme, (ex Ulande mm.)

vil du også bringe deres økonomi på højde med Danmark,

tanken er da smuk,… men mon ikke det vil tage et par år,.. måske temmelig mange år, ?

hvad politiet (måske nærmere toldere) skal gøre ved grænsen,. ?
de skal naturligvis kontrollere,.. bl.a. de Rumænske køretøjer, især inden de forlader landet,
jo mere mandskab / kontrol,.. jo større er chancen for ”gevinst” (nærmest logik)

idet hele taget er det vel mistænkeligt at en Rumæner har råd til at holde ”ferie” i Danmark,
hvis han er så ’rig’ han har råd til ferie, ville han nok ikke tage til et så dyrt land som Danmark,

hvordan kontrollen skal udføres ’strategisk’ rigtig, er der nok nogen der ved bedre end både dig og mig,… det er et spørgsmål om hvor mange midler, (mandskab / penge) der stilles til rådighed,

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-03-10 21:32

MHT. HA,erne
mig bekendt er de så småt flyttet til både Tyrkiet og Sverige,... så måske 'napper' de også et par HA,er i ny og næ,.. hvis de (politiet) får tilstrækkelige 'midler',..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-03-10 21:40

siden politi og told / skat,. har startet sammenarb. er der 'nappet' en hel del guld, luxus-biler, mm.
det bliver sjovt at se når de kommer cyklende,.. med rygmærker,.. og sige brum, brum,

så kom ikke og sig at ekstra bevillinger / kontrol ikke hjælper,

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 23:27

EA_HS, jeg tvivler ikke på at vi kunne nappe et par stykker der har stjålet et par bukser, hvis vi stillede en kreds af toldere/betjente hele vejen rundt langs alle Danmarks grænser, inklusive diverse kyststrækninger. Jeg mener at have læst at vi har ca. 5000 km kyststrækning i DK, så hvis vi alle stillede os langs kysten ville der være ca. én meter til hver. Vi kunne også nøjes med en ud af 10, det ville så give 10 meter pr. grænsevagt. Men nogen effektiv metode til at fange tyve er det ikke.

Det ved alle der gider sætte sig ind i det faktiske forhold, inklusive DF, men DF synes at der er en god signalværdi i at sætte betjente til at stå ved grænsen og spilde deres og vores tid. Mere realistiske politikere vil hellere gøre noget reelt ved problemet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-10 23:30

Bertel du er ude hvor du ikke kan bunde, og det ved du også godt

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-10 23:44

Citat
Bertel du er ude hvor du ikke kan bunde, og det ved du også godt

Endnu et fuldstændig tomt og meningsløst udsagn, hvis ikke du har et eller andet at bidrage med, synes jeg du skal lade være.

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 08-03-10 10:15

Tak for svaret Nordsted1. Og tak for deltagelsen til i andre. Selv Bertel Brander

Jeg mener, at kunne udlede, at flertallet går ind for øget grænsekontrol. Selvfølgelig ikke Bertel Brander, som dog aldrig kom med en overbevisende argumentation. Han synes at mene, at det er en DF ting, som derfor må bekæmpes.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-03-10 10:23

Citat
Jeg mener at have læst at vi har ca. 5000 km kyststrækning i DK, så hvis vi alle stillede os langs kysten ville der være ca. én meter til hver.

Aaah,.. så du mener de invaderer os ad søvejen,...

BertelBrander
jeg tror diskussionen slutter her,… (for vores vedkommende)
ellers bliver det direkte pinligt,…
tak for en ellers (hidtil) interessant diskussion.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-03-10 19:28

Citat
Han synes at mene, at det er en DF ting, som derfor må bekæmpes.

Den sædvanlige offer-taktik fra DF, hvis man er imod DF's forslag, må det være fordi man ikke kan lide DF. Sådan er det dog ikke, jeg er imod forslaget fordi det er meningsløst og virkningsløst symbolpolitik og dermed spild af ressourcer. Men forslaget falder pænt i tråd med DF's ide om at man kan melde sig ud af globaliseringen og hvis man sætter store mure uden om Danmark bliver alting bedre.

Citat
som dog aldrig kom med en overbevisende argumentation.
Jeg mangler fortsat en forklaring på hvordan det skulle have nogen som helst effekt at sætte politi ved grænsen, der er endnu ikke kommet noget der bare ligner et forsøg på at forklare hvad det skulle hjælpe.