/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Valg af nyt gasfyr - Update ;-)
Fra : bluesky
Vist : 662 gange
200 point
Dato : 04-03-10 18:06

Dette er ikke ment som et spørgsmål, men Myg du må gerne hente disse point for dit konstruktive bidrag
Bennymanden, Trimare 46, Refi og Mosebaek som ligeledes bidrog skal lige have den lovede update:

Jeg er ganske simpelt imponeret over processen idag hvor projektet blev igangsat

Når det nu skulle være ....er det dejligt med effektive og punktlige håndværkere.
Kl. 6.30 Fragtmand kommer med det nye fyr og kl.7 sharp står en installatør klar.
kl 9.30 Det gamle monster skrummel af et fyr står i 100 dele ved vejkanten
kl.10 Det af fragtmanden leverede fyr var ikke det rigtige. Det opdagede håndværkeren med det samme og det rigtige er blevet leveret leveret. I´m impressed !
kl.11 kommer en mand til assistance med føring af rør gennem skorsten samt en røgadskiller monteres (vi har pejs/fyr i 2 rør men samme skorsten)
12.00 Pizza til "drengene" uden tvivl ! Nu er der udboret/banket nyt aftræk i skorstenen ("det ville se pænere ud i rørføringen") istedet for det gamle som er ved at blive muret til. Ny vandbeholder og rør monteret !! Han regner med at vi har varme idag istedet for imorgen som lovet Jeg ringede til direktøren og rost dette - han blev helt paf over at få så hurtig og positiv feedback. Det var kun 2-4 ud af hundrede som gav positiv feedback, så håndværkeren blev da også glad for at få feedback direkte. Trist at vi danskere er så "gode" til at brokke os - men "glemmer" at rose!
kl.15.45 er det nye anlæg oppe at køre, de har ryddet op og kl. 16.30 har jeg varme igen

Han kommer så lige forbi imorgen tidlig for at sikre sig at alt kører og så også lige montere udestyring, samt give mig og konen en grundig instruktion.

Meget flotte rørføringer og at se/høre denne Vaillant i forhold til det gamle "damplokomotiv" er en fornøjelse - så afgjort rigtigt valg.

Så aftenens karbad - here I come

Vi hører så meget negativt om håndværkere, men dette er gået langt over mine forventninger og derfor ville jeg lige dele denne solstrålehistorie med jer

Bluesky

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 04-03-10 18:44

Jeg må nok sige og med hatten i hånden som håndværker er det meget meget sjælden at man høre sådan en solstråle historie og at du så også ringer til installatøren og roser hans folk ........ hatten for dig ........

Bassebo...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-10 18:46

***** af ***** mulige

med den nye varmemester

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-10 18:50

Sådan skal det bare være..............................og hatten af for din ros til firmaet.
Det varmer en gammel håndværker.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 04-03-10 21:08

da vi fik nyt gas fyr startede det godt.. men endte med en længere dialog..
da det gamle fyr var smidt ud og det nye sat op hentede vvs manden en kasse fra sin bli med fittings. og han kiggede på mig og spurgte om jeg havde ændret noget i installationen siden hans mester havde afgivet til tilbud.. og selvfølgelig var der ikke ændret noget.. problemet var han hans mester mente at jeg havde fast rør til installationen. men jeg havde pex rør og de fittings skulle først hentes ca. 50 km ialt.. det fik jeg en regning på samt på det som skulle bruges til pex .rør..

Den regning blev først droppet da jeg mødte op på en messe hvor mesteren selv stod.
da jeg havde fået et tilbud ved et besøg af mesteren selv. mente jeg også den skulle holde..
han kunne bare havde åbnet sine øjne

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-10 22:39

Dejligt med tilbagemelding, og jeg er også selv en af dem, der elsker at rose mine håndværkere, når de laver et godt stykke arbejde.

Desværre har jeg ikke så meget ros til overs for mester selv ved min sidste udskiftning (smedene selv var fine nok). Han har overtaget et firma, i den mindre by hvor jeg bor, efter den lokale smedemester, der selv bankede et godt firma op, med den fingerspidsfornemmelse der er nødvendig - især i et mindre samfund.
Det har den nye mand ikke, og jeg gad ikke skændes med ham, men fik min faste (kvalitets-)tømrer til at reparere skaderne frem for: Citat fra smedemester: "Så må jeg jo sende en mand ud med en rulle tape og reparere det undertag".
Det var så både første og sidste gang han lavede noget for mig - hans forgænger brugte jeg i over 30 år!

Bortset fra det, så er mit Vaillant nr. 2 stadig IKKE det sidste jeg har haft - med mindre det holder længere end jeg gør Det fungerer bare.

God fornøjelse med dit.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 05-03-10 08:57

Godmorgen

Så er alt på plads og vi har fået instruktion. Det må siges, at der godt nok ikke er meget vi selv skal tage stilling til med et Vaillant fyr Så selv om det var tidligt på morgenen forstod både konen og jeg det første gang

Håndværkeren kunne dårligt nå at drikke sin kaffe før alt var på plads - så dermed slut med min lille update

God weekend til alle

Bluesky

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 05-03-10 09:28

bluesky !!

Som håndværker er det dejligt at se en tilfreds kunde..... Men mener også at du sku ha varme og vv. på samme dag.
Godt indlæg

Mvh
joeson

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 05-03-10 10:08

Hej joeson,

Takker !

Jeg var blevet stillet i udsigt at det ville tage 2 dage og det virkede meget logisk med det skrummel af et gammelt fyr jeg havde. At det så kun tage 1 dag er jo bare en super oplevelse for mig

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 05-03-10 15:45

Tak for svaret mygog god weekend til alle

Bluesky

Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-03-10 18:02

Selv tak og lige over