/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fik de flere børn???
Fra : 2601
Vist : 2909 gange
400 point
Dato : 03-03-10 17:07

Jeg har et ægtepar Johanne Jensen og Susanne Margrethe Finnerup.

De bliver gift 7. juni 1812 i Garnison Kirke, Garnison sogn i København, Københavns amt.
Note:
Johannes Jensen ved Kgs. Rgt. (Kongens Regiment)
Susanne Margrethe Finnerup.
Garnison Kirkebog side 206 nr. 7. Opslag 205, 1769-1815.
De får et barnJohanna Kistine Jensen født den 17. juli 1812 i Garnison sogn i København, Københavns amt og døbt 24. juli 1812 i Garnison sogn i København, Københavns amt.
Note:
Født 17 juli
døbt 24 Juli 1812:
Fader Johannes Jensen ved Kgs. Rgt. (Kongens Regiment)
Moder Susanne Margrethe Fennerup
Barn Johanne Kirstine
fød 17de Juli
Test: Capt. Heltberg
Capt. Breinholm
Jfr. Augusta Caroline Thue
Jfr. Mathilda Seoler(?)
Garnisons Kirkebog side 187 nr. 3 fra oven. Opslag 47 Garnison 1810-1816.

Hun bliver konfirmeret 22. april 1827 i Garnisons Kirke, Garnison sogn i København, Københavns amt.
Note:
Konfirmation: Den 22 April 1827 confirmeredes af Professor Brorson
Forældrenes eller Husbondens, Plejeforældrenes Navn og Bopæl:
Handlende.
Alder: 16 år.
Dom angående kundskab og opførelse:
g.
Når og af hvem vaksineret:
Alle vaksineret.
Garnisons Kirkebog side 69 nr. 25. Opslag 140 Garnison 1819-1829.

Hun dør 27. januar 1859 i Sankt Nikolaj sogn i Merløse herred, Holbæk amt og begraves den 01. februar 1859 på Sank Nikolaj Kirke, Sankt Nikolaj sogn i Merløse herred, Holbæk amt.
Note.
Stand, Håndtering og Opholdssted:
Dreiermester Carl Lauritzens hustru.
Alder:
Anmærkninger:
28/1
Big?(W)
Dødsårsag= Phthisis morbus Bughtis= Lungesvindsot eller lungetuberkulose, morbus er et ret ubehageligt stadium (men det er der divergerende meninger om) Bughti står ej Medicinsk Ordbog så vedkommende er død af svindsot = Lungetuberkulose.
Sank Nikolaj Kirkebog side 135 nr. 5/1859. opslag 1834-1885, 270.

Jeg har ledt efter andre børn uden at have fundet nogle.

Jeg har set efter på Københavns Stadsarkiv efter om hendes fader er indskrevet-løst- borgerbrev som handlende uden at finde noget ligesom jeg har søgt i Skifteprotokollen for København uden at finde et skifte.

Jeg kan heller ikke finde dem i bøgerne over døde i Københabns Stadsarkiv.

Jeg har også følgende oplysninger:

Folketælling - 1845,
Holbæk, Merløse, Holbæk Købstad, Smedelundsgaden, No. 116. 117a, 116, C3384
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Carl Lauritzen 31 Gift Dreiermester, Rokkedreier, Kbhn.
Johanne Jensen 30 Gift hans Kone Do[Kbhn]
Laura Lauritzen 4 deres Datter Do[Kbhn]

Da hun bliver gift den 23. august 1844 i Garnisons Kirke, Garnison sogn i København, Københavns amt står der følgende:

Brudgommens Navn, Alder, Håndtering og Opholdssted:
Dreiersvend Carl Lauritzen.
Brudens Navn, Alder, Håndtering og Opholdssted:
Johanna Kirstine Jensen.
Hvem Forlover er:
Værtshusholder Lund.
Skomagermester Prydts.
Garnisons Kirkebog side 1844 nr. 145. 1826-1847 opslag 328.

Hvad pokker gør jeg galt.

Jeg har nu to gange søgt i Københavnske sogne inden for voldene.

Håber nogle kan give mig et godt råd.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 09:44

fra dda 1787+1801
er det din
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Nørre Kvarter, , Vestergade 18, 2, FT-1787, C0684
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Anders Hansen Finnerup45 GiftHosbondeFarver Svend
Else Kirstine August45 GiftHans Kone
Anna Kirstine Finnerup12 UgiftDeres Datter
Susanna Magreta Finnerup5 UgiftDeres Datter

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Øster Kvarter, Øster Kvarter, Matr. 225, 697, FT-1801, A5021
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Jacob Bendzen41 GiftHusbondeHøker
Caren Jensdatter51 Gifthans Kone
Jens Bendzen12 Ugiftderes Søn
Lene Hansdatter20 UgiftTieneste folkTieneste Pige
Susanne Finnerup19 UgiftTieneste folkdo [Tieneste Pige]
Karen Jensdatter16 UgiftTieneste folkdo [Tieneste Pige]
Niels Larsen26 UgiftTieneste folkGaardskarl

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 10:42

er det ikke din johanne?
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, , Store Kongensgade 231,Stuen, 1, FT-1834, C6406
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Johan Frederik Stenhusen37 GiftSkoemagermester
Anna Hansen29 Giftmin Kone
Johanne Martine Stenhusen7 Ugiftmit Barn
Johan Hendrik Stenhusen6 Ugiftmit Barn
Regine Rasmine Stenhusen4 Ugiftmit Barn
Petrine Ansine Stenhusen1 Ugiftmit Barn
Johanne Kirstine Jensen22 UgiftTienestepige
Carl August Jørgensen18 UgiftLæredreng

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-03-10 10:46

Til senta.

Ja det er mine, men så stopper det også. Jeg har set efter skifte efter Susanna Magreta Finnerup fader og moder Anders Hansen Finnerup 45 GiftHosbonde Farver Svend og hans hustru Else Kirstine August45 Gift Hans Kone.
Anna Kirstine Finnerup12 Ugift Deres Datter

Jeg har også deres børn:
Hans Finnerup født august 1771 i Vestergade, Vor Frue sogn i København, Københavns amt og døbt 27. august 1771 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i København, Københavns amt.
Note:
August 1771.
d. 27 - Tiirsdag Andreas Finderup, Farversvend, paa Vestergade og Hustrue Else Kirstine, E.S.k. Hans. Fadd: Jørgen M_dsen, Farver, i Vælvingen, Johannes Bierring, Hosekræm. paa Østergade og Andreas Iver? Hosekræmmer i Vimmelskaft - Mad. Kønigsberg Garvers Hustrue p. Gl. Myndt b. B. Jomfr. Dorothe Buus p. Vest.gade h. C. H.
Vor Frue Kirkebog side 102 nr. 2.

Anna Kirstine Finnerup født september 1775 i Vognmandsgaden, Trinitatis sogn i København, Københavns amt og døbt 03. september 1775 i Trinitatis Kirke, Trinitatis sogn i København, Københavns amt.
Note:
Anne Kirstine 3. September havde Anders Hansen Farversvend og Else Kirstine Gustav i Vognmandsgaden et Barn til Daaben kaldet Anne Kirstine.
Madme Anne Margrethe Fiin bar det, Bodil Sophie Wiss holdte Huen. Sr. Otto Buch Farver, Peder Staal og Sr. Michael Fiin Hørkræmmer vare Faddere.
Trinitatis Kirkebog side 77 venstre side nr. 2. 1765-1792 opslag 78.

Johanne Maria Finnerup født juni 1778 i Larsbiørn Stræde, Vor Frue sogn i København, Københavns amt og døbt 30. juni 1778 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i København, Københavns amt.
Note:
(Juni)
d: 30de Tiirsd.

3 juni Anders Hansen Finderup FarverSvend i Larsbiørn Stræde og H: Else Kirstine August: E.D.k.(en datter kalde) Johanna Maria, Fadd.
Johan Christian Weÿdenhout, Sværfejer i Piile=Stræde, Lars Biørn Faver på Vester=gade, Hans Dalberg Dicipel i Mester Lectie i Vor Frue Skoele, log: (logerende) i Larsb: Stræde, Madme Susan(n)a Margrete Schou i Friderichsberg=gaden bB (bar barnet)
Jomfr(u) Elisabet Gÿne paa Vester=gade h: C: H: (holdt Christen Huen) .
Vor Frue Kirkebog side 277 nr. 3. 1768-1784 opslag 140.

Susanne Margrethe Finnerup født marts 1783 i Larsbjørn Stræde, Vor Frue sogn i København, Københavns amt og døbt 03. marts 1783 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i København, Københavns amt.
Note:
Dito ( 3 marts).
Anders Hansen Finderup FarverSvend i Larsbiørn Stræde
og H: Else Kirstine Gotchalk: E.D.k.(en datter kaldet) SUSANNA MARGRETHE, Fadd:
Lars Biørn farver paa Vestergade, Zhang Heche,
Kiøkkenmester paa Kongens Nye Torv Thomas Schröder
Bogbinder paa Kiøbm(ager): gade, Madme Susana Margr: Schou
i Friderichberg=gaden b. B: (bar barnet) Jomfr Maria Buch paa V: gade h. C H (holdt Christen Huen)
Vor Frue Kirkebog side 437 nr. 3. opslag 220 Vor Frue 1768-1784

Derudover har jeg en FT 1840:
Folketælling - 1840.
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Store Kongensgade 269, Endvidere lemmerne i Holmens Arbeidshuus, nemlig:, , 1497-F3,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Andreas Petersen 63 Ugift Klokkestøber
Lars Nielsen 46 Ugift Arbeidsmand
Johan Gotlieb Schnell 68 Enkemand Mursvend
Peter Møller 74 Enkemand Skomager
Gustav Wilstrøm 73 Enkemand Skrædersvend
Hans Rasmussen Klau 70 Enkemand Matros
Jørgen Haraldsen Hamer 65 Enkemand Arbeidsmand
Anton Friderick Dresemann 65 Enkemand Skomager
Arentz Henrik Fischer 65 Enkemand Skrædersvend
Peter Frederiksen 61 Ugift Arbeidsmand
Gustav Adolp Hedenberg 49 Ugift Skomager
Engelbrecht Nielsen 68 Enkemand Matros
Andreas Julius Reimert 37 Ugift Skomager
Carl Frederik Kok 65 Ugift Skrædder
Peter Wahlgreen 68 Ugift Skomager
Johan Carl Frederiksen 66 Enkemand Skomager
Mathias Holm 67 Ugift Skomager
Christian Olsen Rømer 52 Ugift Skibstømmermand
Hans Christian Hyld 38 Ugift Bogtrykkersvend
Christian Larsen 49 Enkemand Skomager
Christian Rehorn 55 Ugift Skrædder
Johan Adolph Frederi Eisner 74 Enkemand Brolægger
Hans Andersen Tang 65 Gift Saugskjærer
Søren Christian Busck 41 Ugift Arbeidsmand
Peter Cornelius Møller 62 Enkemand Skrædder
Jakob Jakobsen 70 Enkemand Matros
Niels Petersen 67 Ugift Kobbersmed
Jens Christian Norup 61 Ugift Matros
Lars Mathias Bjørn 64 Ugift Skomager
Johan Frederik Rosenberg 68 Enkemand Tobakspindersvend
Poul Petersen Ernst Meyer 67 Ugift Skomager
Frederik Holbeck 65 Enkemand Skomager
Søren Larsen Beck 45 Ugift Skomager
Andreas Jensen Schønbeck 62 Ugift Arbeidsmand
Carl Frederik Rosmøller 68 Enkemand Skomager
Peter Jensen Lund 61 Enkemand Saugskjærer
Casper Frederik Fick 74 Enkemand Sømand
Lars Henriksen 70 Gift Vognmandskarl
Jonas Lundqvist 58 Enkemand Skomager
Ole Mortensen 62 Enkemand Vognmandskarl
Halvo Nielsen Brønschou 57 Enkemand Skrædder
Jens Peter Hansen 46 Ugift Skomager
Ole Christian Jess 53 Ugift Tømmermand
Peter Petersen 66 Enkemand Arbeidsmand
Jørgen Sørensen Trane 64 Enkemand Skomager
Johan Jacob Poulsen 37 Ugift Skomager
Johan Christopher Irgens 69 Enkemand Kattuntrykker
Gotfried Johansen Krol 55 Ugift Skrædder
Johan Larsen Borggreen 57 Enkemand Skomager
Johan Frederik Bastian 42 Enkemand Skrædder
Sidse Marie Nielsen 44 Ugift
Susanne Margrethe Jenseus 59 Enke ******** se her!!!!
Ane Dorthea Ulsted 68 Enke
Friederikke Amalie Brede 69 Enke
Ane Petersen 59 Ugift
Ane Marie Petersen 76 Enke
Christiane Madsdatter Larsen 47 Enke

Jeg har spurt på Københavns Stadsarkiv hvad Lemmerne i Holmens Arbejdshus var og til det sage de at det var et Fattighus, men at de ikke viste mere. Så der stod jeg og kunne ikke finde hende. Jeg så fra 1840 døde kvinder op til 1885 uden at finde noget.

Nu ved du ligeså meget om familien som jeg. Jeg har ikke kunne finde mere på pasonerne en dette. Der er ikke noget lav. for Favere.

Med hensyn til FT 1840 tror jeg at det er min Susanne, men jer er ikke sikker.

Med venlig hilsen og tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-03-10 11:20

Til senta.

Du skriver om det er min. Det mener jeg, men jeg har en gang fået at hvide at der findes en anden Johanne Kirstine Jensen22 UgiftTienestepige og det kunne også være min. Derfor har jeg ikke taget den med.

Med venlih hilsen

er det ikke din johanne?
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, , Store Kongensgade 231,Stuen, 1, FT-1834, C6406
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Johan Frederik Stenhusen37 GiftSkoemagermester
Anna Hansen29 Giftmin Kone
Johanne Martine Stenhusen7 Ugiftmit Barn
Johan Hendrik Stenhusen6 Ugiftmit Barn
Regine Rasmine Stenhusen4 Ugiftmit Barn
Petrine Ansine Stenhusen1 Ugiftmit Barn
Johanne Kirstine Jensen22 UgiftTienestepige
Carl August Jørgensen18 UgiftLæredreng

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 11:54

fra fs.
har du det

JOHANNE KIRSTINE JENSENPedigree
Female Family

EBirth:
Christening:
Death:
Burial:
vent(s):

Marriages:
Spouse: CARL LAURITZEN Family
Marriage: 23 AUG 1844 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 29
Wife Age at Marriage: 32

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 11:59

Garnisons Sokkelund København Garnisons 1826 1847
opslag 328 finder du hohanne gift med carl

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 12:25

fra fs

else kirstine august
Sex: <F>

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage:
Spouse: Anders HANSON FINDERUP
Marriage: 13 Oct 1769 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: M202046
Source Dates: 1722 - 1813
Film or Fiche Number: 44332
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

An official Web site of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints
© 2008 Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. Conditions of Use Privacy Policy 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0
About Us | Contact Us | Press Room | Site Map Records Custodians | Developer Network | LDS Church Sites | LDS Country Sites

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-03-10 12:38

Til senta.

Mange gange tak for din hjælp.

Her kommer vielsen.

October
13. Fred. (fredag)
I Kirken.
Anders Hansen Finderup FarverSvend.....U.K.(ungkarl)
Else Kirstine August Daatter....P. (Pige) [=0 = ingen penge betalt]
Fra Garver Kopmann i Frid.bergsgade. (Frederiksberggade)
Vor Frue Kirkebog side 179 nr. 4 højre side.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-03-10 12:41

Til senta,

Jeg har søgt på nettet og Holmens Arbejdshus VAR et " Arbejdshus for fatige" og skulle høre under Københavns Fatighjælp" så medhjælperen på Københavns Stadsarkiv må ikke have vist hvad han svarede på. Han så dog FT 1840.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 12:51

håber oplysningerne hjælper dig videre

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 13:04

kan det være din ??
ELSE KIRSTINE AUGUSTESENPedigree
Female

Event(s):
Birth:
Christening: 14 AUG 1748 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: AUGUSTINUS Family
Mother: BIRTHE JENSDR

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 13:37

fra dda 1801 kan det evt. være en ane??
senta
Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter, Matr. 259, 884, FT-1801, A5022
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Wilhelm Busch27 UgiftSnedkermester
Christiane Busch44 EnkeSøn Wilhelm B.
Frantz Busch21 UgiftSnedkersv.
Christine Busch19 UgiftBroder Wilh.B.
Peter Grønberg32 UgiftSnedkersv.
Lars Nielsen19 UgiftSnedkerdreng
Jens Gronemand16 UgiftSnedkerdreng
Maren Hansen22 UgiftTj. Pige
Nicolai Finderup30 UgiftStud.
Nicolai Stenstrup23 UgiftStud.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-03-10 15:27

Til senta.

TAK FOR ELSE KIRSTINE AUGUSTESENPedigree SÅ KOM JEG VIDRE. jEG ER I GANG MED AT TYDE DÅBEN.

dEN PERSON FRA ft 1801 VIL JEG BAGEFTER UNDERSØGE. dU SKAL HAVE STOR TAK FOR HJÆLPEN
mED VENLIG HILSEN

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-03-10 16:18

til Senta.

Det kan godt være at jeg ser dårlig, MEN jeg han ikke finde:
"
ELSE KIRSTINE AUGUSTESEN Female
"
iHolmens kirkebog
1737-46
og 1746-1757.

De er ellers skrevet meget tydelig.
Mvh

Christening: 14 AUG 1748 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Parents:
Father: AUGUSTINUS Family
Mother: BIRTHE JENSDR

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 16:49

jeg har lige tjekket holmen % resultat for else det er som det plejer med fs. data stemmer ikke
har du set om der evt. er noteret en trolovelse i vor fru? kan være der står lidt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 17:15

kan dette evt hjælpe dig bidere
Kilde: OE-1771
Mandens navn: AugustinusMandens erhverv: Gürtler
Mandens alder: 42Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): NejHustrus alder: 51
Hustrus civilstand: GiftHustrus nr. ægteskab: 1
Sogn: Sankt Annæ Vester KvarterHerred: København (Staden)
Amt: KøbenhavnStednavn: 252b
Indtastningsnr: C7267Løbenr.: 2164

Kilde: OE-1771
Mandens navn: AugustinusMandens erhverv: Tobak Spinder
Mandens alder: 53Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): NejHustrus alder: 54
Hustrus civilstand: GiftHustrus nr. ægteskab: 1
Sogn: Øster KvarterHerred: København (Staden)
Amt: KøbenhavnStednavn: 62b
Indtastningsnr: C6843Løbenr.: 935

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-03-10 17:50

Til senta.

AugustinusMandens erhverv: Tobak Spinder hvis det er ham der er fader til Else Kistine Augustdatter så er der nok en del skriverriger om ham. Jeg har en tobaksspinder i min familie der blev hvervet til flåden i Den store Nordiske Krig fra Hamburg og som blev her i landet. Der er et godt Lavsregister på Københavns Stadsarkiv.

Det vil jeg undersøge.

Jeg er lige blevet færdig med at se 1741-43 igennem uden at finde hende døbt.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 18:22

selv tak
jeg finder heller ikke else i holmen ? er om hun evt er født før 1748 , har du prøvet om du evt. finder en birthe jenssdatter viet i homens kirkebog evt. fra 1740 til 1748
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-03-10 19:34

Else Kirstine August45 GiftHans Kone folketæl.. 1787 else er 45 år ergo må hun være født ca,fra 1740 og fremad og ikke som data på fs. 1748
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-03-10 22:40

Til senta.

Jeg er nu blevet færdig med at se Holmen 1737-1746 igennem. Jeg fandt 3 med navnet Erse Kirstine. 2 på samme opslag 228 i 1741 og en i 1744.

Det er mærkelig at der står dette i fs.
Jeg vil nu se om der står noget i Vor frue, men datteren er i Holmens Arbejdshus.

Jeg vil mu se efter i Vor Frue sogn an trolovelse ligesom jeg vil se efter birthe jenssdatter viet i homens kirkebog evt. fra 1740 til 1748.

Med venlig hilsen

PS Har du set det om AO og kirkebøger fra den 4 marts. Jeg er ikke stødt på cprnr. i kirkebøgerne.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-03-10 08:33

PS Har du set det om AO og kirkebøger fra den 4 marts. Jeg er ikke stødt på cprnr. i kirkebøgerne
det har jeg heller ikke , og hvor er det træls,der ikke kommer flere nye kirkebøger i meget lang tid
det kan tage helt op til et år inden de får løst problemet med cpr nr i de nye kirkebøger..

surt.

else kirstine... august kan være faderens efternavn så du skal se efter moderen

Det er mærkelig at der står dette i fs.
jeg tror else evt. er ældre en de 45 år der er noteret i folket..1787
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-03-10 09:14

hurra
Holmen Sokkelund København Holmen 1746 1757
opslag 554 højre side nederst finder du else kirstine født
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 06-03-10 09:44

HolmenSokkelundKøbenhavnHolmen 17131721
opslag 275 højre side fødte augustinus

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-03-10 09:59

Holmen Sokkelund København Holmen 1748 1763
opslag 39 birthe jensdatter der bliver gift med en hans thorki..... ?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 06-03-10 16:44

Til Senta.

Lige hjemkommet fra begravelse af min hustrus veninde vil jeg sige dig tak for denne skrivelse.
"
Holmen Sokkelund København Holmen 1746 1757
opslag 554 højre side nederst finder du else kirstine født
"

Den er nu tydet:

Fad.: Augustinus Knapmager svend i Regnegade ud for Frederich Bachers gang
Mod.: Birthe Jensdatter paa Gl: Mÿndt hos en Skomager Enke hvor en Sort Støfle hæger over Dørren næst ved Bageren.

Faddere:
Martinus Ejsenberg Skrædder
Peter Puritz Sergiant
Jens Schaltz Hoboist
Else Schaltis Hobo- Kone ved Foedgarden i Gottersgaden
Marie Krebs ibid
Gjordemod. Anna Kirstine Falchenbergs .Tøm.md*. Kone i Pindsvine gaden.
* Tømmermands
Holmens Kirkebog side 2. spalte neders nr. 5 Opslag 554, 1746-1757.

Dåbshandlingerne bag i kirkebogen er så vidt jeg kan se på
den første side i kirkebogen uægte børn, da det kun er dem hvor
der står Byefogeden og et nr. må det vel være en registrering, måske
på grund af sognets forsørgerpligt.
"
Så nu har jeg merer at søge efter på Stadsarkivet.

Hvis den Birthe Jensdatter der er på opslag 39 er min så bliver hun ikke gift med Augustinus Knapmager, men med en anden.

Den Augustinus fra Oe-1771 der er Tobak Spinder passer ellers godt aldersmæssig 53 år mod 54 år for Augustinus Knapmager, født 8. juli 1717. HVIS det er den Augustinus du har fundet? ? ? ?

Jeg vil også prøve på Landsarkivet om der er et skifte efter Hans Torchilesen og Birthe Jensdatter.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-03-10 16:53

held og lykke
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-03-10 11:22

Til Senta.

Copuleret d. 13. August 1751.
Hans Torchildsen UK [ungkarl]
Birthe Jensdatter E. LH [enke efter LH]
Matr 30 Comp i Haregaden. [matros i 30. kompagni i Haregade].
Holmens Kirkebog højre side nr. 6. Opslag 39, 1748-1763.
"
Så blev hun ikke gift med Augustinus Knapmager svend i Regnegade, men med en LH.

Hun er nok datter ef en fra Nyboder.

Men nu har jeg da et navn mere til et evt. skifte.

Jeg tror ikke jeg kommer vidre, men det er mærkelig at jeg ikke kan finde noget på Hans Finnerup døbt 27. august 1771 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i København, Københavns amt.

Nå men mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 07-03-10 11:24

Tak for svaret senta.

S min sidste skrivelse.

MvH

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-03-10 11:59

tak
prøv at at læse dette på dis
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?4,105693,105720
prøv at søge i denne fra nyboder
har du tjekket holmen kirkebog ang.. finderup
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-03-10 14:48

HolmenSokkelundKøbenhavnHolmen 17371757
opslag 183 venstre side nr 3 trolovelse mellen birthe jensedatter +hans t...
jeg tror ikke det er den rigtige birthe jensdatter ?
senta