/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afspille film i DVD-afspiller
Fra : marc43
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 28-02-10 21:12

Jeg har fået et nyt videokamera.

Filerne ligger i et format, der hedder .mov som er quicktime filer. Jeg kan godt brænde filerne over på en DVD, så de afspilles af Windows Mediaplayer, men de fungerer ikke i min DVD-afspiller og heller ikke i min xbox, der beder om en opdatering.

Er det ikke noget med, at de skal konverteres til MPEG2 .VOB eller et andet format og har nogen kendskab til et sådant program, der er nemt at bruge?

Min kamera er leveret med software, der også kan brænde DVD´er som jeg troede var til DVD-afspilleren, men det er nu gået op for mig, at det nok kun kan producere DVD´er til computeren.

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-10 21:35
Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-02-10 21:44

Hvad skal man så konvertere til?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-02-10 21:50

Jeg bruger mpeg, men AVI, divx, eller hvad der ellers er, plejer også at virke. Men mpeg er helt sikker

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-02-10 21:51

MPEG2?

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-02-10 21:51

Ja, f.eks.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-10 22:01

vov er filnavnene på en dvd. Det er mpg2 filer.

For at spille på en standard dvd afspiller skal de være i den rette opløsning og placeret rigtigt i dvd struktur. Disken skal også være lukket.

Desuden er det ikke samtlige dvd afspillere som kan klare begge de to almindeligste hjemmebrændte dvd formater.

Du skal oplyse alle detaljer før vi kan hjælpe dig mere præcis.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 28-02-10 22:12

DVD formatet er VOB.

De fleste DVDafspillere kan klare mpeg-filer brændt på DVDskiver eller CDer - eller USBnøgle, hvis maskinen har en USB indgang.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-02-10 22:40

Jeg vil selvfølgelig helst ikke have noget kvalitetstab, men det er selvfølgelig uundgåeligt når filerne er i HD og skal over på en alm. DVD.

Det er hjemmevideofilm som består af en masse filer, der hedder P100068.mov, P100069.mov. osv. så rækkefølgen giver sig selv.

De skal afspilles på en gennemsnitlig fem år gammel Sony DVD-afspiller, der ikke har DivX. Alle klip (nok 50 stk.) skal over på en DVD så det bliver en samlet film af 45 min. varighed.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-02-10 23:37

Hej jeanettesmor!

Jeg har prøvet de to programmer. Det er lige netop sådan noget jeg er ude efter. Ikke så meget teknik. Man skal bare vælge HQ PAL. Så ved man hvad man får. I den anden kan man vælge MPEG2 PAL og få nogle .vob-filer, så det fungerer bare i god kvalitet og uden hakker.

Sjovt nok så står der "free download", men det er da vist kun det at downloade, der er gratis for det første program er ret dyrt. Ellers så kommer der vandmærke på. Det andet er heller ikke gratis. Det konverter kun halvdelen indtil du har betalt

Er der nogen, der kender et lignende program, der er godt og gratis?

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 01-03-10 00:34

Tak for svaret jeanettesmor.

Begge programmer er rigtig gode og er lige som de skal være, men koster omkring 50 dollars.

Jeg lægger et spørgsmål ud, om der er nogen, der kender et program, der ikke koster noget eller billigt og godt.