/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Barne trillebør
Fra : svendgiversen
Vist : 2688 gange
70 point
Dato : 28-02-10 10:14

Lille Nicolaj fik en lege kost da han knap kunne gå, og til Jul fik han en lille skovl...

Nu bliver han to år og skal så have en trillebør, men hvor køber man den?

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 28-02-10 10:22
Kommentar
Fra : jej123

Dato : 28-02-10 10:26
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-10 10:33

Her omkring (nordvestjylland) er de små trillebøre i næsten alle byggemarkeder, Jem og Fix med flere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-10 10:36

Du kan købe online hos Texas: http://www.texas.dk/texas/boernetrilleboer/?partno=M1350
måske skal du selv have en stor trillebør også, eller en ny fræser

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-10 10:55

Tak alle sammen,
jeg kan bedst lide den fra Texas, men kan den ikke købes i en almindelig forretning?

Har været i Jem og Fix uden at finde noget. Vil nu også prøve andre byggemarkeder...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 80 point
Dato : 28-02-10 10:59

Den fra Texas har jeg set hos den lokale Texas forhandler, en maskin forretning som desværre nu har drejet nøglen, prøv at finde en i nærheden af dig som forhandler Texas produkter:
http://www.texas.dk/forhandler/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-10 11:00

Jeg kan da godt se at en Taxastrillebør ligner en "voksen" trillebør, men de er altså noget møj til børn, de vælter alt for nemt, vælg hellere en som denne, så bliver den hvor den skal være

http://www.eurotoys.dk/main/index.asp?site=76&vn=14-101821

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-10 11:11

svendgiversen

Er der ikke en legetøjsforretning i nærheden af hvor du bor? Der plejer man også at kunne købe en børnetrillebør.

Det er muligt at en "voksen" trillebør vælter, men det foretrækker jeg, da jeg mener det styrker barnets motorik. Lad den vælte et par gange og barnet har lært holde balancen.

Og et barn på snart 2 år finder hurtigt ud af det. Der vil sikkert være gråd og tårer i begyndelsen, men en trillebør med "støttehjul" ville jeg ikke købe.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-02-10 11:14

Tak for svaret o.v.n..

Der er flere Texas forhandlere på din liste her i Sønderborg området.
Og han skal jo netop lære at bruge en trillebør...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-10 11:25

Jeg syntes nu alligevel den røde trillebør er bedst, børnene kan også trille med hinanden i børen, da den rummer mere og ikke vælter så nemt. Den jeg havde kunne "laste" op til 50 kg, og var meget solid

Texasbøren ruster, det gør den af plastic heller ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-10 11:32

Citat
børnene kan også trille med hinanden i børen
nej nej og atter nej, lad være med sådan noget og få ungerne af børen hvis du ser det! Min lillebror mangler en finger, netop fordi han sad i en trillebør som jeg kørte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-10 11:33

Selv tak og god forårs søndag jeg håber knægten bliver glad for trillebøren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-10 12:12

o.v.n, børn og voksne kan komme til skade alle vegne, så jeg kunne aldrig drømme om at stoppe børnenes leg med at kører med hinanden i trillebøren... de brugte børen i mange år, uden uheld, men denne jo heller ikke vælte

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 28-02-10 14:11

Øh en trillebøre har ET hjul, basta... Og at lære børn at de ikke selv skal holde balancen er da for dumt...

Da min søn var 1½ kørte han da selv med den røde et hjulede ravendo med læs op af ramperne på traileren.... Så kom ikke og sig børn ikke ka lære... Og han fik ingen hjælp til det han gjodre det bare... Damn far var stolt