/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Pavlovs hunde!!
Fra : Majormajor
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 27-02-10 01:50

Kom til at filosofere lidt over, at mange af vores reflektioner i vores indlæg i trådene om politik og småsnak stammer fra "input" i/fra de såkaldte Massemedier. Og det synes mig, at det er disse input, der styrer vores reaktionsmønstre, jfr. og frit efter artiklen i "Den Store Danske" om Pavlovs hunde.

Spørgsmålet er så, hvad det er for grundlæggende mulige samfundsproblemer, som vi med vores egen frie vilje/tankevirksomhed skal afholdes fra at fordybe os i .

Hilsen Kirstine .

PS: Husk lige, at selv en person, der lider af paranoia , kan være forfulgt .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-02-10 01:53
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-02-10 08:31

Output er altid styret af input, så intet nyt under solen.

Det eneste "nye" i dine tanker er den underliggende konspirationsteori, og jeg tvivler på, at den eksisterer andre steder end på Kandu.

Men det hænger vel sammen med at størstedelen af brugerne her inde betragter Ekstra Bladet som en valid nyhedskilde

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-02-10 08:57

Citat
Men det hænger vel sammen med at størstedelen af brugerne her inde betragter Ekstra Bladet som en valid nyhedskilde

Hvilken statistik har du læt det i?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-10 08:59

Jeg tror ikke på anden konspiration i nyhedsmedierne end at de alle er ude på at tjene penge, så de bringer det stof de mener deres kunder vil have, udvælgelsen i Kristeligt dagblad og BT er meget forskellig.

Jeg ser til min glæde, at Per Stig Møller, som ny kulturminister, kritiserer DR og TV2 netop for at udvælge nyheder efter seertal, ikke efter væsentlighed, og derved svigte deres public service forpligtelse.

Det er en fornøjelse at få en kulturminister, der ved hvad kultur og medier er, i stedet for de amatører, man kunne fristes til at kalde dem åndsamøber, der har haft jobbet på det seneste.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-02-10 08:59

Det kræver ingen statistik.

Du kan jo se hvad der bliver skrevet herinde

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 27-02-10 14:05

Citat
Men det hænger vel sammen med at størstedelen af brugerne her inde betragter Ekstra Bladet som en valid nyhedskilde

hvad er der i vejen med Ekstra Bladet i forhold til de andre nyhedsformidlere som f. eks DR - det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-02-10 14:37

Kære Asbjørn.

Ingen forskel - revolverjournalistik over hele linien . De bestemmer, hvad der er "in" at debattere, og vi følger trop af egen fri vilje

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-02-10 16:20

Wuf-wuf-wuf vågn op .

Kortoververden - et bud på, hvad vi skal afholdes fra at "se"?

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 02-03-10 18:27

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-10 19:15

Selv tak, Majormajor