/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Plasma TV varmeudslip og strømforbrug
Fra : tararam
Vist : 816 gange
150 point
Dato : 26-02-10 12:29

Jeg købte i sin tid et 60" Samsung Plasma, og undres over det varmeudslip der er fra selve apparatet. Man kan mærke varmen en halv meter fra skærmen og udenfor, ovenpå det flade tag - altså over hvor Tv'et hænger på væggen, der er der aldrig sne. Det smelter simpelthen. Er det normalt med så stort varme udslip.
Tv'et skulle bruge ca. 800watt, så det er jo en del.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-02-10 12:48

- nå, det er dig tararam!!! Har du set hvilke ulykker du har forårsaget på polerne?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 160 point
Dato : 26-02-10 12:50

Citat
Er det normalt med så stort varme udslip

Ja, plasma varmer mer' end LED/LCD

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-02-10 13:20

Citat
og udenfor, ovenpå det flade tag - altså over hvor Tv'et hænger på væggen, der er der aldrig sne
så trænger du da alvorligt til at få isoleret

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 26-02-10 16:34

Har selv et 42" Samsung plasma TV, og ja - du kan mærke varmen når du går forbi det, hvilket er helt normalt. Jo større skærm, jo større varme afgiver det...

Men du trænger seriøst til at få efterisoleret dit loft hvis sneen smelter på taget!!!

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-02-10 16:46

800 watt !!!!! Det lyder jo HELT vildt.

Tillykke med din pejs. Du kan virkelig få varmen med pejse dvden. vi misunder dig.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-02-10 01:04

Citat
Tv'et skulle bruge ca. 800watt, så det er jo en del.

Ja,.. føj da,
det er på højde med en EL varmeblæser,

du kan låne en el måler hos dit lokale el selskab, for at måle forbruget løbende, eller over 1, eller flere døgn,... og se om 800 W, virkelig passer,

til sammenligning bruger et Samsung 55" LED TV, omkring 150 w
dvs. du betaler let en mere-udgift på 3000 - 5000 kr. om året,.. sammenlignet med et 55" LED TV,
det bliver et Pænt beløb over 5 - 8 år. måske 30.000 kr. ... fy da føj,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 22:08

Der er vel ikke sket en total nedsmeltning

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 14-03-10 06:55

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-10 08:35

Velbekommen, nu hænger der vel ikke smeltet plastik ned af væggen