/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peder Rasmussen Kan???, 1801
Fra : Christa.N
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 26-02-10 09:59

Jeg er specielt interesseret i en folketælling 1845. I mit materiale står:

1845 Svendborg,Langelands Sønder, Humble, Humble Koehauge, et fattighuus, 46,h
Peder Rasmussen Kan??? 44 Gift Almisselem Maglebye sogn, Svendborg Amt
Anne Marie Hansdatter 44 Gift han kone her i sognet (Humble)
Caroline Pedersen 13 - deres Børn her i S:
Hanne Pedersen 10 - deres Børn her i S:
Anne Kirstine Madsdatter 48 Ugift Almisselem her i S:
Marthe Nielsen 14 - hendes Datter her i S:

Umiddelbart kan jeg ikke selv finde den folketælling - kan slet ikke finde Koehauge???
- det jeg gerne vil se er: hvad står der Peder Rasmussen Kan??? et andet sted i forbindelse med hans datter Hanne Pedersen står han som Peder Rasmussen (Canellifos) og jeg ville rigtig gerne se og have hjælp til at læse denne folketælling 1845. For om muligt at få en forståelse ud af navnet eller hvad det end betyder.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-02-10 10:12

Det har heller ikke været muligt at finde dåben af Peder Rasmussen, da der står to steder som hans fødesogn, i folketællinger. Henholdsvis Tullebølle og Magleby. I 1801 er der i begge sogne en Peder Rasmussen på 2 år, ikke nogen på et år eller 0 år. Folketællingen er foretaget i 1. feb. md så han må være født 1800 eller jan 1801.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-10 10:56

Bare for at vise at Koehauge har eksisteret:

Niels Nielsen af Snode hus Kassebolle Koehauge No.1RS Jens Mortensen + =enke 29 Sep 1834 78

Fundet her:
http://myweb.cableone.net/jopassey/G-LNGLFX.HTM

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 110 point
Dato : 26-02-10 10:57

Du finder det i folketælling 1845 Svendborg, Langelands Sønder, Humble opslag 64

Koehauge er nok ikke et sogn men et stednavn.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-02-10 11:15

ao. Magleby Langeland Sønder Svendborg Magleby 1790 1814
opslag 148 en karen jørgensdatter går en søn peter i 1800 kan det evt. være ham du søger??
senta
Samtlige personer i husstanden

Svendborg, Langelands Sønder, Humble, Humble Koehauge, et fattighuus, 46,h, FT-1845, B7129
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Rasmussen Kan?? 44 Gift almisselem Maglebye sogn, Svendborg Amt
Anne Marie Hansdatter 44 Gift hans kone her i sognet [Humble]
Caroline Pedersen 11 Ugift deres børn - " - [Humble]
Marthe Pedersen 8 Ugift deres børn - " - [Humble]
Hanne Pedersen 5 Ugift deres børn - " - [Humble]

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-02-10 11:27

derers vielse skal nok findes i Humble et gæt fra ca.1834......
samtidig prøv at finde deres børn fødsel, der kan evt. stå hvor din ane er fra.
senta
Peder Rasmussen Kan?? 44 Gift almisselem Maglebye sogn, Svendborg Amt
Anne Marie Hansdatter 44 Gift hans kone her i sognet [Humble]

Caroline Pedersen 11 Ugift deres børn - " - [Humble]
Marthe Pedersen 8 Ugift deres børn - " - [Humble]
Hanne Pedersen 5 Ugift deres børn - " - [Humble]

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-02-10 12:07

fra FS: det er hvis de 2x børn
senta
Husband
PEDER RASMUSENPedigree:
Wife
MAREN HANSDRPedigree
Children
1. MARTHE PEDERSENPedigree
Female
Birth:
Christening: 26 AUG 1837 Humble, Svendborg, Denmark
Death:
Burial:
HANNE PEDERSENPedigree
Female
Birth: 08 JUN 1840
Christening: 09 AUG 1840 Humble, Svendborg, Denmark
Parents:
Father: PEDER RASMUSSEN Family
Mother: MARIE HANSDR

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-02-10 17:04

Jeg har ikke været i tvivl om at Koehauge fandtes, jeg kunne bare ikke finde det
- men det kunne vith, tak for det.
Jeg har kæmpet med at tyde (sidder med det gotiske alfabet) og staver mig igennem, det er ikke den helt store succes.
jeg vil prøve at finde hans dåb og konfirmation, for at se om navnet er skrevet mere tydeligt og om det er den rigtige Peder, ham fra Magleby med mor Karen Jørgensdatter.
Det du fandt på FS, Senta er i hvert fald den rigtige Peder, for hans datter Hanne Pedersen født. d 8. juni 1840 hører til på min anetavle.

Jeg har rigeligt at gå videre med nu til jer alle.

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 26-02-10 17:05

Tak for svaret vith.